Alphalog 3.0

Auteur Topic: Alphalog 3.0  (gelezen 25986 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2012, 13:21:35
Ziet er zeker erg goed uit, complimenten!  O0


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2012, 14:07:33
Voor het Rode Kruis denk ik dat de iPad niet haalbaar is vanwege de kosten van het apparaat en de 3G dekking/kosten die noodzakelijk is.
Hoezo te duur? Een 16gb Ipad 3G is helemaal niet zo duur. Die heb je zo terugverdiend! En een goede afdeling weet dit best voor elkaar te krijgen dmv sponsoring!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2012, 09:33:42
Helaas ben je er met een iPad alleen nog niet, je zal ook een PC moeten hebben draaien met FileMaker Server... ook niet goedkoop.
Hopelijk wordt die iPad mini goedkoper, die is ook direct compatibel met de huidige iPad layout.  ;D
FileMaker is er jammer genoeg niet voor android (en zal er ook wel niet komen).

Maar goed, de meeste gebruikers zullen er geen leger van iPhones of iPads aan koppelen, maar zij krijgen toch een heel degelijk gratis meldkamersysteem  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 24 september 2012, 15:36:11
Het begint allemaal erg goed te werken... Ik heb hier even geen nieuwe plaatjes, maar binnenkort gaat het programma bij wat grote evenementen getest worden.
Verwachte releasedatum: Eerste week januari 2013. Hopelijk heb ik het voor die tijd af, maar ik ga nu eens uitgebreid de tijd nemen om te testen en bugs weg te werken.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2012, 11:33:32
Het zal wellicht als een verrassing komen, maar ik heb besloten om een goed werkende beta van Alphalog 3 (uiteraard gratis) op www.alphalog.nl te zetten.
Omdat ik binnenkort ga verhuizen, en dus weinig tijd heb om te testen, vraag ik iedereen om deze versie te gebruiken bij echte inzetten (geen zorgen: Hij is er zeker stabiel genoeg voor) en eventuele bugs of problemen te mailen.

De netwerkversie komt wel pas in januari beschikbaar.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #25 Gepost op: 1 november 2012, 10:43:17
In het installatieprogramma voor de Beta worden geen administratorrechten aangevraagd, terwijl dit op sommige systemen wel nodig blijkt te zijn. Er wordt dan het bericht "Deze bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat dit bestand niet kan worden gewijzigd" weergegeven.  :(

In dit geval kan het helpen om met de rechter muisknop op het programma zelf te klikken (niet op de snelkoppeling op het bureaublad) en Uitvoeren als Administrator te kiezen.

In de definitieve versie worden uiteraard de juiste rechten aangevraagd.  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #26 Gepost op: 1 november 2012, 15:19:33
Complimenten Delta, ziet er zeer netjes uit!
Even lopen rommelen en eigenlijk nergens tegen aan gelopen, super!  O0


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 19 november 2012, 16:12:53
Gisteren een (qua verbindingen) zeer drukke inzet tijdens de 7Heuvelenloop in Nijmegen gedaan met AL3... het heeft de test glansrijk doorstaan  :)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 6 januari 2013, 19:51:33
Nog een paar puntjes op de 'i' naar aanleiding van feedback vanuit jullie:


In het berichtenlog scherm staan de laatste berichten van het station bovenin weergegeven om snel terug te kunnen zien wat dat station aan het doen was (handig bij drukte)


Het hoofdscherm is wat aangepast, zodat statussen nu eenvoudiger gekozen kunnen worden en ook als vrij tekstveld bewerkt kunnen worden. Daarnaast is het veld voor de stationsnaam groter.

Er zijn nog vele tweaks en bugfixes aan de gang, dus het eindproduct is nog niet helemaal klaar...
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2013, 17:53:51
En oh ja, voor wie zat op te letten: De tabbladen met de stations zijn nu qua naam aan te passen  :)
Arts  www.alphalog.nl