Alphalog 3.0

Auteur Topic: Alphalog 3.0  (gelezen 26603 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #40 Gepost op: 10 maart 2013, 22:29:48
Tja, de prijs van FileMaker, daar kan ik niet zo veel aan doen...  :-\
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #41 Gepost op: 13 april 2013, 06:50:00
Alphalog.nl is een tijdje down geweest na een hack (onveilige joomla versie), maar de beide versies zijn inmiddels weer te downloaden.
De rest van de site en volledige handleiding volgen nog.
Arts  www.alphalog.nl


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #42 Gepost op: 18 april 2013, 17:05:26
Alphalog is een zeer mooie oplossing, echter wel prijzig wil je de netwerk versie gaan gebruiken.
Toch al gauw 350 euro per computer!

IS het niet mogelijk Alphalog los te gaan maken van Filemaker? zoiets als wat RKKlog ook is/doet


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #43 Gepost op: 19 april 2013, 20:30:45
Alphalog is een zeer mooie oplossing, echter wel prijzig wil je de netwerk versie gaan gebruiken.
Toch al gauw 350 euro per computer!

IS het niet mogelijk Alphalog los te gaan maken van Filemaker? zoiets als wat RKKlog ook is/doet

Alles is mogelijk, maar ik ben arts en geen programmeur.
FileMaker is databases bouwen voor dummies, en hoewel ik redelijk vaardig ben (voor een dokter  ^-^) heb ik niet de tijd, skills en inzicht om dit na te maken in een compleet nieuwe programmeeromgeving.

Maar de stand-alone versie voldoet voor een hoop toepassingen.
Arts  www.alphalog.nl


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #44 Gepost op: 20 april 2013, 19:18:03
Ieder zijn vak :-)

Ik zou net ook niet kunnen hoor.
Jammer want alphalog is wel een mooi programma.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #45 Gepost op: 26 april 2013, 04:26:37
Alphalog is een zeer mooie oplossing, echter wel prijzig wil je de netwerk versie gaan gebruiken.
Toch al gauw 350 euro per computer!

IS het niet mogelijk Alphalog los te gaan maken van Filemaker? zoiets als wat RKKlog ook is/doet
Ieder zijn vak :-)

Ik zou net ook niet kunnen hoor.
Jammer want alphalog is wel een mooi programma.
RKKLog van Jan de Grood heeft bij lange na niet de mogelijkheden die Alphalog biedt en voldoet eigenlijk in deze dag en tijd al jaren niet meer aan de eisen.

Wanneer je (of je RK afdeling) te arm bent om Filemaker aan te schaffen, kun je dit ook via sponsoring regelen. Daarnaast is het voor veel studenten voor een paar tientjes via surfspot aan te schaffen. Voorts kun je het ook via volumelicentie kopen en 'huur' je het al vanaf E600 per jaar voor 5 computers en 1 serverlicentie (non-profit licentie)...

Geen enkele reden dus om te zeuren over de prijs van een programma. Die kosten krijg je terug door dit door te berekenen in je inzet kosten.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #46 Gepost op: 26 april 2013, 11:17:29
Delta, Je kan natuurlijk ook je krachten bundelen met een programmeur en op die manier Alphalog losmaken van  FM
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #47 Gepost op: 26 april 2013, 11:55:53
Delta, Je kan natuurlijk ook je krachten bundelen met een programmeur en op die manier Alphalog losmaken van  FM
Makkelijker gezegd dan gedaan  ;)


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #48 Gepost op: 26 april 2013, 12:33:12
Er zitten vast wel programmeurs op dit forum (ik ben er zelf o.a. een en er zullen er toch wel meer zijn met een programmeerhobbie?)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #49 Gepost op: 26 april 2013, 14:07:50
Er zitten vast wel programmeurs op dit forum (ik ben er zelf o.a. een en er zullen er toch wel meer zijn met een programmeerhobbie?)
programmeur: check ;)