Alphalog 3.0

Auteur Topic: Alphalog 3.0  (gelezen 26608 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #50 Gepost op: 26 april 2013, 15:00:09
programmeur: check ;)
Welke talen?
Ik afgestudeerd MBO in C#.NET en PHP, nu bezig met Java
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #51 Gepost op: 26 april 2013, 16:27:45
Welke talen?
Ik afgestudeerd MBO in C#.NET en PHP, nu bezig met Java
Voornamelijk C#. Maar laten we on-topic blijven. PB brievenbus staat open :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #52 Gepost op: 26 april 2013, 16:34:55
Iedereen mag het wat mij betreft namaken, zo ingewikkeld zit het echt niet in elkaar. De kunst is enkel en alleen om heel ceel databases handig te laten communiceren en de netwerkfunctie goed in te bouwen ;-)
Arts  www.alphalog.nl


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #53 Gepost op: 30 april 2013, 15:35:43
RKKLog van Jan de Grood heeft bij lange na niet de mogelijkheden die Alphalog biedt en voldoet eigenlijk in deze dag en tijd al jaren niet meer aan de eisen.

Wanneer je (of je RK afdeling) te arm bent om Filemaker aan te schaffen, kun je dit ook via sponsoring regelen. Daarnaast is het voor veel studenten voor een paar tientjes via surfspot aan te schaffen. Voorts kun je het ook via volumelicentie kopen en 'huur' je het al vanaf E600 per jaar voor 5 computers en 1 serverlicentie (non-profit licentie)...

Geen enkele reden dus om te zeuren over de prijs van een programma. Die kosten krijg je terug door dit door te berekenen in je inzet kosten.

Goed, wanneer je geld over hebt, zie ik graag 3 fileserver netwerk licenties tegemoet. Bedankt alvast!
Je kan niet in iemands portemonnee kijken, dan wel van een afdeling. wat jij noemt vind ik voor een een willekeurige Rode Kruis afdeling een hoop geld.

Wellicht is er een oplossing mogelijk op basis van een php/mysql variant? die kan je immers met een simpele exe al uitvoeren op iedere pc.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #54 Gepost op: 1 mei 2013, 12:15:23
Wellicht is er een oplossing mogelijk op basis van een php/mysql variant? die kan je immers met een simpele exe al uitvoeren op iedere pc.
PHP via een exe op een pc laten draaien? niet bepaald. PHP is een zogenaamde serverside script taal. Je moet hier dus een webserver voor hebben en je kan PHP niet laten draaien in een exe.

Overigens ben ik al geruime tijd bezig met een log systeem wat op bepaalde punten overeen komt met Alphalog. Deze werkt met een mysql server en verder in C#.NET geschreven. Dus zonder dure licenties voor filemaker enzovoort. Als ik hem zo ver werkend heb dat we binnen mijn afdeling tevreden zijn zal ik eens een versie beschikbaar stellen voor uitproberen. Ben wel benieuwd naar de meningen van anderen. Al zal dat nog wel even duren.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #55 Gepost op: 1 mei 2013, 12:57:27
PHP via een exe op een pc laten draaien? niet bepaald. PHP is een zogenaamde serverside script taal. Je moet hier dus een webserver voor hebben en je kan PHP niet laten draaien in een exe.
Het kan wel, via een localhost server. Denk bijvoorbeeld aan WAMP/MAMP/XAMPP.
Of dit ideaal is, mweh.
Sowieso als snelheid een belangrijk punt is, denk ik niet dat het handig is om via de browser te werken.


chatjozef

  • Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #56 Gepost op: 1 mei 2013, 19:16:57
Hoi,

Ik bedoelde inderdaad de xamp oplossing.
Volgens mij moet dat wel te doen zijn.

@mrpddnos, ik hou me aanbevolen en wil evt ook wel testen!


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #57 Gepost op: 2 mei 2013, 10:46:35
Het kan wel, via een localhost server. Denk bijvoorbeeld aan WAMP/MAMP/XAMPP.
Of dit ideaal is, mweh.
Sowieso als snelheid een belangrijk punt is, denk ik niet dat het handig is om via de browser te werken.
Op zich hoeft dit niet heel veel uit te maken. Zolang je computer maar voldoende resources heeft voor de lokale webserver. Het is wat anders wanneer je via het internet gaat werken, aangezien je dan met je externe verbinding zit. Dan kan de snelheid van je browser soms net de bottleneck zijn. Overigens kan je door gebruik te maken van Google Chrome al de snelheidsproblemen met Firefox en Internet Explorer voorkomen.

Dat het met XAMPP of iets dergelijks kan weet ik. Ik dacht echter dat je bedoelde dat php gecompiled kan worden tot een exe bestand. Dat kan natuurlijk niet.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #58 Gepost op: 2 mei 2013, 11:10:28
Op zich hoeft dit niet heel veel uit te maken. Zolang je computer maar voldoende resources heeft voor de lokale webserver. Het is wat anders wanneer je via het internet gaat werken, aangezien je dan met je externe verbinding zit. Dan kan de snelheid van je browser soms net de bottleneck zijn. Overigens kan je door gebruik te maken van Google Chrome al de snelheidsproblemen met Firefox en Internet Explorer voorkomen.

Dat het met XAMPP of iets dergelijks kan weet ik. Ik dacht echter dat je bedoelde dat php gecompiled kan worden tot een exe bestand. Dat kan natuurlijk niet.
Toch wil het bij mij op Chrome nog wel eens gebeuren dat de lokale pagina niet of langzaam laad. Bij een applicatie in .NET, C++, C#, VB noem het maar op heb je hier veel minder last van. Overigens is een computer met voldoende resources niet overal vanzelfsprekend, vooral bij een vrijwillige organisatie als het Rode Kruis die draait op sponsoring.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #59 Gepost op: 2 mei 2013, 11:16:24
Ik dacht echter dat je bedoelde dat php gecompiled kan worden tot een exe bestand. Dat kan natuurlijk niet.

Eh, ja hoor dat kan ook, min of meer. :)
Er zijn verschillende projecten die een soort "compiler" leveren waarbij je php scripts om kan zetten in code dat Windows kan begrijpen of uitvoeren.
Het zijn geen echte "compilers" die native machine code maken. Maar het eindresultaat is dat je gebruikers gewoon een installatie bestand kan geven die ze kunnen uitvoeren, sommigen zelfs zonder PHP of bijv Apache kennis.

Voorbeelden:
Phalanger (Soort php naar .NET)
Bambalam (Geloof dat dit niet meer ontwikkeld wordt)
ZZEE (Commerciële variant)

Ik heb ze zelf nooit gebruikt, en mijn kennis van php is erg basic. Je leert echter wel eens wat als je IT mensen in je vrienden kring hebt. ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten