Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012  (gelezen 18361 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2012, 14:11:59

Foto: Niels van Iwaarden / http://pic.twitter.com/2SWgMm8O

De cameraobservanten hebben nu wel mooie beelden voor een eventueel brandonderzoek
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Joe Bar

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2012, 14:16:32
Jammer van de opstel plaats van het voertuig.
Bij ontploffingen of explosie komt alles op de TS. Erger nog, op de manschappen die er onder lopen.
Joe


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2012, 14:17:57
De cameraobservanten hebben nu wel mooie beelden voor een eventueel brandonderzoek
Ligt er natuurlijk wel aan of de camera de juiste kant op stond ten tijde van het ontstaan van de brand.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2012, 14:22:33
Jammer van de opstel plaats van het voertuig.
Bij ontploffingen of explosie komt alles op de TS. Erger nog, op de manschappen die er onder lopen.
Joe
Ik weet niet welke foto's jij bekijkt, maar op bovenstaande foto's staan de beide TS-en niet voor de deur, maar voorbij het pand. Niets aan de hand, lijkt mij.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2012, 14:23:57
Tijd voor de broodjes!

p2kflex
14:23:42 30-07-12GROUP-1PRIO 2 Opkomen voor Herbezetting (verzorgingsgroep,redvoertuig)
0804403BRW EVA (Apeldoorn Centrum) (Brandmeester van Dienst)
0804883BRW EVA (Apeldoorn Centrum) (Bevelvoerder Verzorgingsgroep)
0804885BRW EVA (Apeldoorn Centrum) (Lichtkrant Verzorgingsgroep)
0804886BRW EVA (Apeldoorn Centrum) (Verzorgingsgroep)
0806716BRW EVA (Apeldoorn Centrum) (MDT - HA 9687)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2012, 14:24:47
Ontploffingen of een explosie.....?! Klinkt mij als een actiefilm op tv......  :)

Instorting door aantasting van de constructie zou een mogelijk scenario kunnen zijn.

Maar je ziet hier duidelijk een ondergeventileerde brand met veel zwarte rook naar een zuurstofgecontroleerde brand gaan. Binnenaanval en repressief ventileren kunnen volgens mij in het begin prima toegepast worden. Daarnaast is het lastig om in een oude binnenstad de brand aan 6 zijden in te pakken dus is opschalen het devies.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2012, 15:06:53
Grote brand in binnenstad
 
 
APELDOORN - In de woning boven lingeriewinkel Livera in de Hoofdstraat in Apeldoorn woedt een flinke uitslaande brand. De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Aanvankelijk was sprake van een middelbrand, maar inmiddels heeft de brandweer de situatie opgeschaald naar zeer grote brand. Het pand bevindt zich tegenover boekenzaak De Slegte in de noordelijke Hoofdstraat. Het gedeelte van de straat tussen Caterplein en Paslaan is voor het publiek afgesloten. De brandweer probeert te voorkomen dat de historische jugenstil-panden naast Livera ook vlam vatten.

Bron: www.destentor.nl
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2012, 15:09:39
Grote brand in binnenstad
 
 
APELDOORN - In de woning boven lingeriewinkel Livera in de Hoofdstraat in Apeldoorn woedt een flinke uitslaande brand. De brandweer is met groot materieel uitgerukt. Aanvankelijk was sprake van een middelbrand, maar inmiddels heeft de brandweer de situatie opgeschaald naar zeer grote brand. Het pand bevindt zich tegenover boekenzaak De Slegte in de noordelijke Hoofdstraat. Het gedeelte van de straat tussen Caterplein en Paslaan is voor het publiek afgesloten. De brandweer probeert te voorkomen dat de historische jugenstil-panden naast Livera ook vlam vatten.

Bron: www.destentor.nl

Het was boven Hair Design ipv Livera.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2012, 15:15:12
Het was boven Hair Design ipv Livera.

Inderdaad. Ik zit zelf even na te denken of daar een woning boven zat of niet. Toen ik nog in Apeldoorn woonde, was Hair Design mijn vaste kapper. Op de begane grond zat het knipgedeelte. Op de eerste etage zat het toilet en de wachtruimte. Of de voorraden van de zaak daar zaten of helemaal boven weet ik niet.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2012, 15:17:21
Inderdaad. Ik zit zelf even na te denken of daar een woning boven zat of niet. Toen ik nog in Apeldoorn woonde, was Hair Design mijn vaste kapper. Op de begane grond zat het knipgedeelte. Op de eerste etage zat het toilet en de wachtruimte. Of de voorraden van de zaak daar zaten of helemaal boven weet ik niet.

Je ziet het duidelijk op de fotos,daar heb ik het ook vandaan,ben plaatselijk niet bekend.