Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012  (gelezen 18670 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #40 Gepost op: 30 juli 2012, 19:48:30
Op het filmpje brand hoofdstraat apeldoorn deel 3 kun je zien dat de 7730 achterwaards vanaf de paslaan komt en de TAS van vaassen staat er weer voor, wat dus inhoud dat die ook achterwaards is gekomen. De aanrijroute van de eerste TAS 7732 weet ik niet.

Waarom zijn deze voertuigen achterwaards gekomen,iemand een idee ?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #41 Gepost op: 30 juli 2012, 19:51:10
Discussieer lekker door, indien nodig verschuiven we een en ander wel ;)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #42 Gepost op: 30 juli 2012, 19:56:14
Snel wegwezen is makkelijker vooruit dan achteruit. Misschien ook logistiek makkelijker met de TS-pompinstallatie die achterop zit.
Bijdragen op persoonlijke titel.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #43 Gepost op: 30 juli 2012, 19:57:20
Discussieer lekker door, indien nodig verschuiven we een en ander wel ;)
Opzich prima alleen dwalen we dan echt van dit incident af Peter, ik heb hem al een PM gestuurd  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


dennis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #44 Gepost op: 30 juli 2012, 19:59:53
Dus elk plat dak heeft een gasflessen opslag, bij brand op een hoger gelegen etage is de brand onstaan door werkzaamheden, en op een dakterras heeft iedereen een Weber BBQ set staan.  :'(
En dan als kers op de taart, aan de hand van deze rook ben jij bang voor een rookgasexplosie of aanverwante variant.....
Voortaan beter opletten bij de lessen RTSV.  >:(

Nee, dat zeg ik dus niet. Ik bedoel aan te geven dat je er rekening mee kan houden. Dit woordje kan was ik inderdaad vergeten te plaatsen. Ik zeg wel dat dit een van de overwegingen kan zijn om het karretje niet recht voor de deur te zetten. Of juist wel. Ik geef alleen aan Alexander aan dat ik een explosie/ontploffing veel waarschijnlijker vind dan een instorting. Ook heb ik de conclusies getrokken op de foto waarop nog geen autospuit te zien is, op het moment dat er nog geen filmpje stond. Inmiddels is te zien in dat filmpje dat die er toen al wel stond. Ook is te zien dat de hoogwerker verplaatst moet worden, wat veel tijd in beslag neemt, en daarmee risico's toevoegd.

Maar aangezien jullie alles letterlijk nemen en elkaar niet iets willen leren maar elkaar af proberen te troeven, neem ik afstand van dit forum. En gezien de legio voorbeelden die ik al gelezen heb, doe ik dit dan ook bij deze en neem niet het nut en de noodzaak om een en ander te onderbouwen. Ik heb mijn kennis over brand in oude panden al ruimschoots opgedaan en hoef hierover niets aan jullie uit te leggen, simpelweg omdat alles wat je op dit forum zegt binnen enkele uren door slecht enkele personen afgezaagd word. En waarom? Omdat ik bijna niets op dit forum zet? Dan vergis je je, ik lees vele topics mee, ik reageer er echter weinig op.

Dus bij deze zeg ik: TOT ZIENS!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #45 Gepost op: 30 juli 2012, 20:07:01
Snel wegwezen is makkelijker vooruit dan achteruit. Misschien ook logistiek makkelijker met de TS-pompinstallatie die achterop zit.

Ja dat had ik ook gedacht mbt snel ter plaatse zijn voor de hoogwerker en die is achteruit gereden terwijl het toen nmm. toch al zeer grote uitslaande brand was.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2012, 22:23:14
Nee, dat zeg ik dus niet. Ik bedoel aan te geven dat je er rekening mee kan houden. Dit woordje kan was ik inderdaad vergeten te plaatsen. Ik zeg wel dat dit een van de overwegingen kan zijn om het karretje niet recht voor de deur te zetten. Of juist wel. Ik geef alleen aan Alexander aan dat ik een explosie/ontploffing veel waarschijnlijker vind dan een instorting. Ook heb ik de conclusies getrokken op de foto waarop nog geen autospuit te zien is, op het moment dat er nog geen filmpje stond. Inmiddels is te zien in dat filmpje dat die er toen al wel stond. Ook is te zien dat de hoogwerker verplaatst moet worden, wat veel tijd in beslag neemt, en daarmee risico's toevoegd.

Maar aangezien jullie alles letterlijk nemen en elkaar niet iets willen leren maar elkaar af proberen te troeven, neem ik afstand van dit forum. En gezien de legio voorbeelden die ik al gelezen heb, doe ik dit dan ook bij deze en neem niet het nut en de noodzaak om een en ander te onderbouwen. Ik heb mijn kennis over brand in oude panden al ruimschoots opgedaan en hoef hierover niets aan jullie uit te leggen, simpelweg omdat alles wat je op dit forum zegt binnen enkele uren door slecht enkele personen afgezaagd word. En waarom? Omdat ik bijna niets op dit forum zet? Dan vergis je je, ik lees vele topics mee, ik reageer er echter weinig op.

Dus bij deze zeg ik: TOT ZIENS!
Tja, jammer dat je nu zo reageert. Wij kunnen aan jouw account niet zien hoe jij en of jij ervaring hebt binnen de brandweer. Dus wij kunnen al helemaal niet inschatten hoever jouw ervaring strekt met dit soort branden. Alleen weet ik wel dat de mensen die zich in deze discussie hebben gemengt een berg aan ervaring hebben op brandbestrijdingstechnieken, en wij dus enkel en alleen op jouw argumenten in zijn gegaan en daar onze visie op hebben gegeven.
Dat die visie niet strekt met de jouwe, daar kunnen wij niets aan doen. Dan kunnen we alleen maar verder met elkaar in discussie gaan met elkaar. Enkel en alleen om hieruit eventueel lessen te kunnen trekken, en elkaar scherp te krijgen.
jij kiest voor de makkelijke weg, je had ook ervoor kunnen kiezen om ons te proberen te overtuigen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2012, 22:40:46
Het is altijd wel "Le ton qui fait la musique".


Rubens1001

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2012, 22:56:43
Ik ben wel nieuw hier, maar lees wel veel mee.
Even over het aanrijden van de voertuigen. De HW stond in het begin nog voor de eerste TS. (Zie foto) Maar omdat men dacht dat de HW wel aan de achterkant kon staan is hij daar weggegaan en is omgereden. Toen bleek dat het daar geen zin had heeft hem hem weer aan de voorkant gezet.



Bron:http://112hulpdiensten-apd.nl/


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #49 Gepost op: 30 juli 2012, 23:04:00
Ik ben wel nieuw hier, maar lees wel veel mee.
Even over het aanrijden van de voertuigen. De HW stond in het begin nog voor de eerste TS. (Zie foto) Maar omdat men dacht dat de HW wel aan de achterkant kon staan is hij daar weggegaan en is omgereden. Toen bleek dat het daar geen zin had heeft hem hem weer aan de voorkant gezet.



Bron:http://112hulpdiensten-apd.nl/

Interessant. Was die hoogwerker dan als eerste ter plaatse of is hij achteruit gereden en over welke afstand,ik ben daar niet bekend.