Vrachtwagens klaar om naar buiten te rijden bij brand: wat is wijsheid?

Auteur Topic: Vrachtwagens klaar om naar buiten te rijden bij brand: wat is wijsheid?  (gelezen 8806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leo the emperor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #30 Gepost op: 21 oktober 2012, 17:21:15
Vreemd, als de dakluiken aangestuurd worden door de brandmeldcentrale, maar dan dicht gaan lijkt me dit niet gewenst. Lijkt mij beter dat de luiken bij brandalarm open gaan, dit voorkomt dat de hallen vol met rook komen te staan, de rook kan immers sneller naar buiten. Daardoor blijft het zicht en de temperatuur in de hallen langer goed. ???
Dank je, dit ga ik conroleren. Ik Heb hier tot nu toe nog niet veel aandacht aan besteed.

Als ik reacties zo hoor zullen er weinig hulpverleners, in het begin van de brand hun schaarse manschappen gebuiken om goederen te redden, maar veeleer gebruiken om een succesvolle binnenaanval te doen. Bij een wat grotere brand zullen er misschien wel genoeg manschappen zijn, maar zal iedereen de toegang tot het pand geweigerd gaan worden.

Kortom, het lijkt me niet zinvol vanuit brandschadebeperking om de sleutels op het dashboard te leggen.
Het is daarom beter om de mogelijkheid van lading diefstal zo moeilijk mogelijk te maken, en de sleutels veilig in de kluis op te bergen


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #31 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:13:10
Dank je, dit ga ik conroleren. Ik Heb hier tot nu toe nog niet veel aandacht aan besteed.

Als ik reacties zo hoor zullen er weinig hulpverleners, in het begin van de brand hun schaarse manschappen gebuiken om goederen te redden, maar veeleer gebruiken om een succesvolle binnenaanval te doen. Bij een wat grotere brand zullen er misschien wel genoeg manschappen zijn, maar zal iedereen de toegang tot het pand geweigerd gaan worden.

Kortom, het lijkt me niet zinvol vanuit brandschadebeperking om de sleutels op het dashboard te leggen.
Het is daarom beter om de mogelijkheid van lading diefstal zo moeilijk mogelijk te maken, en de sleutels veilig in de kluis op te bergen

Verstandige keuze lijkt mij op basis van je informatie. Al blijft het moeilijk om een goede inschatting van jullie situatie te maken. Brandveiligheid is een combinatie van maatregelen en altijd maatwerk. Ook is iedere brand anders waardoor er pas op dat moment besluiten genomen worden.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #32 Gepost op: 21 oktober 2012, 22:23:43
Zelfde (broodje aap) verhaal deed jarenlang de ronde over auto`s in showrooms van autobedrijven. De verzekering zou eisen dat de sleutels van de nieuwe auto`s in de showroom in een afgesloten kast-kluis-lade moesten zijn opgeborgen, maar de brandweer zou eisen dat de sleutels in de auto`s zouden zitten, om bij brand de auto`s naar buiten te kunnen rijden.
Nu weet ik niet of jullie wel eens in een autoshowroom komen. Zoek een willekeurige auto uit, doe je ademlucht om, je helm op en probeer dan door de nog lichte rook om de nieuwe auto`s naar buiten te krijgen, tussen de andere auto`s, meubilair etc door. >:D
Wie het eerst schade rijdt trakteert  ;D
Komplete onzin, dit verhaal hierboven. Een hal waar 70 !! vrachtwagen kunnen staan. Een kluis met 70 sleutels, pak een sleutel, zoek de bijbehorende vrachtwagen en rij deze dan naar buiten met ademlucht om en helm op. Parkeer hem op een ruim veilige afstand, er komen er nog 69! ren terug naar het pand en zoek de volgende sleutel.
Leuk wedstrijd onderdeel voor de landelijke 112 finale, oeps nu verraad ik de lastigste opdracht.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar