Zeer grote brand Raamsdonksveer

Auteur Topic: Zeer grote brand Raamsdonksveer  (gelezen 5690 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2005, 22:34:33
Dat is een felle brand, lijkt me trouwens geen pretje als brandweerman in die vrieskou ::) ::)

Best lekker warm daar hoor ;)
Alhoewel, ik weet niet in hoeverre ze het nu zijn met blussen, als er geen vuur meer is dan word wel koutjes  ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2005, 22:36:00
Best lekker warm daar hoor ;)
Alhoewel, ik weet niet in hoeverre ze het nu zijn met blussen, als er geen vuur meer is dan word wel koutjes  ::)
bakkie soep doet wonderen  ;D ;D ;D
maar in verloop van tijd wordt het inderdaad een koude klus zeker met nablussen  :-\


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #12 Gepost op: 2 maart 2005, 17:11:43
We zijn gisteravond rond 23.00 uur nog even wezen kijken, toen brande hij nog steeds aardig.
Ik had medelijden met de gene die boven in de hoogwerker stonden...brrrr echt koud.  ::)















Nouja ik ben in ieder geval niet zo goed in foto's maken in het donker en bewerken  :-[


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #13 Gepost op: 2 maart 2005, 17:18:10
Citaat
A27 dicht door brandend plasticbedrijf
van een verslaggever


Woensdag 2 maart 2005 - Raamsdonksveer - Bij kunststofverwerkend bedrijf Mecari Plastics in Raamsdonksveer is gisteravond volledig afgebrand. Door de enorme rookontwikkeling heeft de politie de A27 rond half zeven gisteravond in beide richtingen afgesloten. De snelweg werd pas halverwege de nacht weer toegankelijk. Tientallen automobilisten stonden drie uur in de file.

De brand op industrieterein Dombosch II in Raamsdonksveer ging gepaard met veel rookontwikkeling. (
(Foto ANP/Van Eijndhoven)




Door de brand ontstonden dikke, zwarte rookwolken, die richting Land van Heusden en Altena dreven. Uit het gebied rond Hank kwamen tientallen klachten binnen over stankoverlast. Uit metingen van de brandweer is gebleken dat de rook geen gevaarlijke stoffen bevat. Er is wel poly-ethyleen vrijgekomen dat lichte irritatie kan veroorzaken.
Het vuur werd even na zessen in het magazijn ontdekt door medewerkers van het bedrijf. Ze hebben tevergeefs geprobeerd de brand te blussen. Toen korte tijd later de brandweer arriveerde, was er geen redden meer aan. In het magazijn lag een halffabrikaat opgeslagen voor de vervaardiging van plastic folies. Een van de grondstoffen is aardolie, waardoor het vuur zich snel kon verspreiden. In het bedrijf waren op het moment van de brand tien mensen aanwezig. Niemand raakte gewond. De brandweer kon met groot materieel voorkomen dat het vuur oversloeg naar de silo’s van het bedrijf, die zijn gevuld met explosieve granulaatkorrels.

Brabants dagblad


fireman77

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 maart 2005, 19:20:25
Eeeeeehhhh........lekker gehouden hoor!!!!

 8) 8) 8)


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #15 Gepost op: 2 maart 2005, 21:00:51
bakkie soep doet wonderen  ;D ;D ;D
maar in verloop van tijd wordt het inderdaad een koude klus zeker met nablussen  :-\

misschien een tip voor iedereen als je aan het blussen of nablussen bent met deze temperatuur zorg dat je van verderaf naar je toe gaat blussen dus dat je dicht bij nog vuur hebt om te warmen. Bij zoiets is het pand toch al verloren en moet je ook een beetje aan jezelf denken.

Wat hebben ze voor kwalificatie gegeven? Kleine brand brandmeester 14 dagen werk????????


Smitfire

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2005, 01:57:54
Als ik ooit ergens anders dan in Haaglanden centralist wil worden is het in het Brabantse; die gasten tenminste nog eens grote branden  ;) ;)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2005, 12:45:54
A27 dicht door brandend plasticbedrijf
van een verslaggever

Woensdag 2 maart 2005 - Raamsdonksveer - Bij kunststofverwerkend bedrijf Mecari Plastics in Raamsdonksveer is gisteravond volledig afgebrand. Door de enorme rookontwikkeling heeft de politie de A27 rond half zeven gisteravond in beide richtingen afgesloten. De snelweg werd pas halverwege de nacht weer toegankelijk. Tientallen automobilisten stonden drie uur in de file.

De brand op industrieterein Dombosch II in Raamsdonksveer ging gepaard met veel rookontwikkeling. (
(Foto ANP/Van Eijndhoven)

Door de brand ontstonden dikke, zwarte rookwolken, die richting Land van Heusden en Altena dreven. Uit het gebied rond Hank kwamen tientallen klachten binnen over stankoverlast. Uit metingen van de brandweer is gebleken dat de rook geen gevaarlijke stoffen bevat. Er is wel poly-ethyleen vrijgekomen dat lichte irritatie kan veroorzaken.
Het vuur werd even na zessen in het magazijn ontdekt door medewerkers van het bedrijf. Ze hebben tevergeefs geprobeerd de brand te blussen. Toen korte tijd later de brandweer arriveerde, was er geen redden meer aan. In het magazijn lag een halffabrikaat opgeslagen voor de vervaardiging van plastic folies. Een van de grondstoffen is aardolie, waardoor het vuur zich snel kon verspreiden. In het bedrijf waren op het moment van de brand tien mensen aanwezig. Niemand raakte gewond. De brandweer kon met groot materieel voorkomen dat het vuur oversloeg naar de silo’s van het bedrijf, die zijn gevuld met explosieve granulaatkorrels.

Wat me opvalt is dat er NOOIT schadelijke stoffen vrijkomen. Er komen dikke, zwarte rookwolken vrij, afkomstig van brandend plastic e.d., maar het is niet schadelijk


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #18 Gepost op: 4 maart 2005, 13:00:28
Ja goed is dat hè  ;D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #19 Gepost op: 4 maart 2005, 13:53:56
ga dan ook eens kijken waar er gemeten word....
misschien dat dat dan het een en ander verklaard. ;)
maar misschien kan rene hier iets meer over vertellen. Wat ik begreep is namelijk ook rogs...