Zeer grote brand Raamsdonksveer

Auteur Topic: Zeer grote brand Raamsdonksveer  (gelezen 5689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 5 maart 2005, 19:48:57
nee het gaat mij niet om de bekeuring

als je een zak verbrand is het schadelijk voor het milieu

maar bij zon grote brand komen er geen schadelijke stoffen vrij

nou lik me vestje maar
bij iedere brand komen er schadelijke stoffen vrij,maar de stoffen die er vrijkomen vallen binnen de geaccepteerde norm.Vandaar dat er bij branden waar twijfels zijn over de vrijkomende stoffen er metingen worden verricht door de WVDdienst van de brandweer,en als die stoffen zodanig zijn zullen er acties worden genomen zoals de bekende ramen en deuren sluiten.En de geluidswagens en sirenes.

Daarom wordt er ook nog wel eens besloten om een grote brand gecontroleerd uit te laten branden,de schadelijke stoffen verbranden beter.Maar de stoffen worden ook hoger in de lucht gebracht vanwege de hitte van de brand,(warme lucht stijgt op,weet je nog )  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 5 maart 2005, 19:50:23
ja k snap het, maar waarom zeggen ze dan dat er geen schadelijke stoffen vrij komen


zeg dan dat er gematigde scahdelijke stoffen zijn vrij gekomen ofzo
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2005, 19:53:24
ja k snap het, maar waarom zeggen ze dan dat er geen schadelijke stoffen vrij komen


zeg dan dat er gematigde scahdelijke stoffen zijn vrij gekomen ofzo
 
tsja,waarom ze zeggen dat er geen schadelijke stoffen vrijkomen weet ik niet,waarschijnlijk om de bevolking niet ongerust te maken.Maar elk welnadenkend mens beseft echt wel dat er troep vrijkomt  ;)

khoef nu toch niet aan je vessie te likken he  :-X :laugh:


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2005, 19:53:51
dan komen er toch schadelijke stoffen vrij of niet? dat bedoel ik

Ik snap het joh  ;) ;) ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2005, 19:59:27
tsja,waarom ze zeggen dat er geen schadelijke stoffen vrijkomen weet ik niet,waarschijnlijk om de bevolking niet ongerust te maken.Maar elk welnadenkend mens beseft echt wel dat er troep vrijkomt  ;)

khoef nu toch niet aan je vessie te likken he  :-X :laugh:

nou ik zal der nog ff over denken maar dan moet ie alsnog in de was dus nee hoeft niet

ik ga ff achtervolgingen kijken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rene112

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 maart 2005, 20:09:30
maar misschien kan rene hier iets meer over vertellen. Wat ik begreep is namelijk ook rogs...

Ik ben geen ROGS.... ;)

Maar jullie hebben ondertussen samen de juiste verklaring al besproken.

Nog een andere variant : de pers spreekt met een brandweerofficier of voorlichter en krijgt keurig te horen dat er geen schadelijke concentraties gevaarlijke stoffen zijn gemeten op diverse lokaties rondom de brand... en vervolgens staat in de krant dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen.....

Dat lijkt hetzelfde maar is dus wat anders....  ;)

groeten,
René de Caluwé


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #36 Gepost op: 6 maart 2005, 01:14:12
Als je de rook ziet van dit scheepsbrandje in Vlaardingen-Oost (06.03.02) dan moeten daar wel gevaarlijke stoffen vrijkomen, waarvan de concentraties hoger zijn dan aanvaardbaar.

In de berichtgeving op Rijnmond.nl komt echter de volgende zin voor:
"(...) Al gauw bleken de concentraties gevaarlijke stoffen in de rook niet gevaarlijke grenzen te benaderen. (...)"

Wel werd uit voorzorg het luchtalarm ingeschakeld.


Mijn punt is eigenlijk dat bij welke brand dan ook, of er nu zwarte, groene of gele rookwolken vrijkomen, er nooit gevaarlijke stoffen vrijkomen. Althans in te hoge concentraties.
En dan vindt men het vreemd als de burger niet meer reageert op het luchtalarm....