Grote brand (chinees restaurant) Beukenhof - Goes 02-08-2012

Auteur Topic: Grote brand (chinees restaurant) Beukenhof - Goes 02-08-2012  (gelezen 3684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2012, 20:13:41
Dat zou oook kunnen komen van de vakantieperiode... bij ons in het noorden worden er in de zomermaanden ook vaak 2x TS opgeroepen voor een buitenbrand o.i.d. om er zeker van te zijn dat er tenminste één auto ter plaatse komt.
Woensdag ontstond er hier een autobrand.
Omdat er te weinig vrijwilligers zijn werd het direct opgeschaald naar middel, zodoende kwam er 2x een TS. (Al was de brand al geblust door omstanders)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2012, 16:52:00
Woensdag ontstond er hier een autobrand.
Omdat er te weinig vrijwilligers zijn werd het direct opgeschaald naar middel, zodoende kwam er 2x een TS. (Al was de brand al geblust door omstanders)

Meerdere groepen alarmeren hoeft toch niet te betekenen dat er meerdere voertuigen ter plaatse hoeven te komen? Want was deze 2de TS  dan wel volledig bemenst?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2012, 17:11:33
Het kan voorkomen dat men in de eerste alarmering 2 of 3 TS-en alarmeert om er zeker van te zijn dat er minimaal 1 TS ter plaatse komt met voldoende personeel. Dat wil niet zeggen dat het dan meteen middel of grote brand is. Pas als er daadwerkelijk 2 of 3 auto's ingezet worden, is er sprake van opschaling. Bij dit incident worden de TS-en een voor een opgeroepen, en zou je dus verwachten dat men opschaalt in de gebruikelijke lijn. Enige uitzondering die ik zo zou kunnen bedenken is een voertuig wat niet uit kan rukken vanwege technische of personele problemen.
Er is vast wel iemand op het forum uit die buurt die duidelijkheid kan verschaffen  O0
Assumption is the mother of all fuck-ups