Aha,
Ik snap je punt. Als ik naar je ondertekening kijk denk ik dat je daar zelf een hele dikke vinger in
immers ben jij de persoon die verantwoordelijk is voor de veiligheid op de oefenlokatie, eventueel samen met een veiligheidsman van betreffende bedrijven of lokatie's. Ik neem aan dat je de veiligheidsrisico's vooruit hebt ingeschat en dus weet of je alleen de oefenende leden een helm verplicht of iedereen op het terrein / lokatie.
Stel je oefend aan een haven, dan zal je vast contact hebben gehad met een havenmeester en eventuele risico's hebben bekeken, oefen je bij de Shell dan zullen zij je vast en zeker een aantal veiligheidsregels opgelegd hebben waaronder een helmplicht voor
iedereen Met andere woorden je zult voor elke lokatie opzich een afweging moeten maken of je de oudleden een helmplicht oplegd binnen de oefenlokatie en ik denk dat men daar gewoon aan zal voldoen.
Dat is ook de reden van de korpsen waarvan ik weet dat er soms jeugdleden mee werken aan een oefening heel duidelijk wordt overwogen of en welke risico's daar aan kleven waarmee bepaald wordt of zij wel of niet meemogen werken aan de oefening.
Of daar specifiek regels of richtlijnen voor zijn weet ik niet maar ik denk dat je je heel eenvoudig achter de ARBO wet kunt verschuilen en die vertelt je dat je risico's moet afdekken waar dit mogelijk is en dat medewerkers verplicht zijn om de door jou verstrekte PBM's te gebruiken.