Reddingsbrigade niet altijd aanwezig op stranden

Auteur Topic: Reddingsbrigade niet altijd aanwezig op stranden  (gelezen 3109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 3 augustus 2012, 12:57:34
Reddingsbrigade niet altijd aanwezig op stranden

De Almeerse Reddings Brigade (ARB) blijkt op zomerse dagen niet altijd te zorgen voor strandbewaking bij het surf- en het Almeerderstrand. Deze vereniging van vrijwilligers krijgt dit jaar ruim 53.000 euro subsidie van de gemeente om te zorgen dat er strandbewakers op deze twee locaties zijn.

Toezichthouders zijn noodzakelijk als het warmer is dan 20 graden en de basisscholen zomervakantie hebben. Volgens ARB-voorzitter Patricia van den Hoek is dat momenteel onmogelijk.

Haar 40 vrijwilligers zijn met vakantie of hebben andere verplichtingen. Een woordvoerder van de gemeente laat weten de zaak uit te zoeken.

Bron+filmpje http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=93358

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:34:28
De reacties op de flevosite zijn bijzonder om te lezen .... :o

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=93358

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2012, 20:44:29
Tja, ik kan dat alleen maar met je eens zijn. Opvallen dat een lid van de reddingsbrigade nog probeert te vertellen dat dit maar 1 dag is voorgekomen. Als dit zo zou zijn geweest, had dan ook dit negatieve stuk gepubliceert zijn door de omroep Flevoland. Of is er meer aan de hand?

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2012, 22:47:28
In hun SAR taak waren ze ook al niet zo denderent in hun opkomsttijden.. Zonde!

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2012, 16:27:43
Het is daar ook altijd wat in die buurt Almere-Huizen als je de verschillende berichten zo volgt.

dannyknaap

• Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2012, 17:37:48
Als je een topic start over bepaald onderwerp, is het wel de bedoeling dat je t een beetje up to date houd.

"Vrijwilligers van de Almeerse Reddingsbrigade zijn woensdag gewoon actief geweest op de twee stranden die ze horen te bewaken.

Op het Surfstrand in Haven gebeurde dat weliswaar door slechts één in plaats van de vereiste twee wachten.

Vorige week bleek dat het Surf- en Almeerderstrand af en toe helemaal niet bewaakt werden door de reddingsbrigade. Dit terwijl ze daartoe wel verplicht zijn. De brigade gaf aan te kampen met een tekort aan vrijwilligers. "

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=93480

Bron: www.OmroepFlevoland.nl
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!

IfOnly

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2012, 23:15:15
Neemt niet weg dat als je afspraken maakt, deze ook moet nakomen. Zeker op het gebied van veiligheid. De berichtgeving lijkt te duiden op het niet nakomen van de afspraken. Dus het topic is wel degelijk terecht opgestart.

dannyknaap

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2012, 18:51:31
Neemt niet weg dat als je afspraken maakt, deze ook moet nakomen. Zeker op het gebied van veiligheid. De berichtgeving lijkt te duiden op het niet nakomen van de afspraken. Dus het topic is wel degelijk terecht opgestart.

Zoals je lezen kan, heb ik niet beweerd dat de topic niet had mogen gestart. Ik heb echter wel gezegd, dat je je topic up to date dient te houden. Groot verschil. Leer lezen, dank u;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2012, 18:57:50
Zoals je lezen kan, heb ik niet beweerd dat de topic niet had mogen gestart. Ik heb echter wel gezegd, dat je je topic up to date dient te houden. Groot verschil. Leer lezen, dank u;)
Het probleem is dat wij als moderators iets meer te doen hebben, dan alleen maar topics up to date te houden. En we dus altijd graag ook de eigen inbreng zien van leden. ::)

dannyknaap

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2012, 20:00:22
True