Nieuwe politiehelicopter

Auteur Topic: Nieuwe politiehelicopter  (gelezen 20458 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2005, 19:12:13
Het probleem ligt denk ik in het feit dat de KLPD teveel eisen heeft gesteld aan de nieuwe heli's. Hierdoor werden die dingen zo zwaar dat of ze niet meer van de grond kwamen, of bij het opstijgen al te veel brandstof verbruikt hadden. Een hoop bedrijven zijn hierdoor afgehaakt, omdat ze de eisen niet in een heli konden bouwen.....
En MD zo te zien ook niet.
Ik ben benieuwd wat de nieuwe aanbesteding gaat doen ??? De Russen kunnen wel hele grote heli's bouwen die ook nog eens veel bagage kunnen meenemen  ;D ;D ;D ;D Misschien een optie...  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2005, 19:16:01
heeft het KLPD zoveel meer dingen nodig als de belgische en engelse helis dan?

die zijn voglens mij ook aardig volgepropt met materiaal
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pjbreevaart

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2005, 13:36:25
Hallo,

Ik ben zeer benieuwd wie er nu de heli's gaat leveren.
Misschien dezelfde firma als van de mooie en stille Ec's van de ANWB? Lijkt me geen slechte keuze de EC 135 als politieheli. Ik weet dat de Duitse politie hem ook gebruikt. Ziet er goed uit. ;)

pjbreevaart

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2005, 10:17:50
Hallo,

Het is weer een paar maanden geleden dat het Contract met Helifly is ontbonden. Geen MD 903 Exployers voor de politie dus.

In diverse speelgoedwinkels verkopen z e miniatuur eurcopters van Brandweer (heeft ze geen eens), Anwb en de POLITIE.

De anwb heli's uit de speelgoedzaken zijn mooier dan de heli's die de ANWB tot nu zelf verkoopt. Zijn bijna identiek op de stripping en teksten na.

Ik ben benieuwd of de speelgoedbranche de politie voor is geweest. De toekomst zal uitwijzen of de politie de onderstaande heli's gaat krijgen (dat ze voor de stripping naar de anwb kijken) Dus alleen wat andere logo's erop en misschien iets andere kleur.

Als de politie ze krijgt, heb ik hem eerder :)

Pierre

[verwijderd door de admin]

pjbreevaart

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2005, 10:28:40
Hallo,

Onderstaande stukje vond ik op een site.
Dacht misschien interessant bij dit bericht. Komt uit maart dit bericht.

Hopelijk kopen ze nu goede helikopters. Hadden bijna katten in de zak gekocht >:(

Algra: Rekenkamer moet aanbestedingsprocedure politiehelikopters onderzoeken

Afgelopen week is de door minister Remkes van Binnenlandse Zaken afgezien van de aanschaf van acht politiehelikopters voor de KLPD. CDA-kamerlid Rendert Algra uitte vorig jaar al kritiek op de beoogde aanschaf van deze helikopters en is dan ook tevreden met dit besluit van het kabinet. ‘Vorig jaar bleek al dat er grote problemen waren rondom de aanschaf van deze helikopters. Het is goed dat het kabinet hier nu de stekker uit heeft getrokken, want het zou toch onverklaarbaar zijn dat wij straks met een stel dure politiehelikopters zitten die zo vol zitten met apparatuur dat ze te zwaar zijn om goed te kunnen vliegen’, aldus Algra

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2005, 17:17:58
Ik vind het nog altijd jammer dat die MD's niet door zijn gegaan. Wel begrijpelijk trouwens. Ik snap alleen niet hoe zoeits kan gebeuren. Je kan toch van tevoren ook wel uitrekenen hoe zwaar zo'n kist gaat worden  ???
Ik denk dat de politie uiteindelijk toch wel in die MD's zal gaan vliegen. Ze hebben er per slot van rekening ook leenheli's voor. Anders moeten de piloten alweer omgeschoold worden, wat ook een hoop geld kost.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de MD, ook al is het het verschil wat betreft veiligheid en geluid tussen de EC en MD heel klein.

Wat helemaal mooi zou zijn (maar dan slaat m'n fantasie weer op hol  ::)) is een Lynx. Lekker snel, dus goede landelijke dekking. Goed voor "the war against terror", arrestatieteams kunnen op deze manier snel vervoerd worden waardoor er landelijk misschien maar 1 in oproepdienst hoeft tezijn. Daarnaast is deze heli ook sterk genoeg om een en ander mee te nemen. De kans dat het een lynx wordt is alleen heeeeeeeeeel klein denk ik  ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2005, 17:31:51
en de lynx maakt HEEL VEEL herrie, die hoorde je aankomen vijf minuten van te voren, sirieus, die politieheli (oude) 2 a 3 minuten

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2005, 17:38:58
en de lynx maakt HEEL VEEL herrie, die hoorde je aankomen vijf minuten van te voren, sirieus, die politieheli (oude) 2 a 3 minuten

Jah, een aantal kleine (peperdure) modificaties en klaar is kees  ::)
Die politieheli vliegt dan wel heel langzaam met 2/3 minuten. 1,5 is het bij mij (woon onder de aanvliegroute van 16hoven), maar dat hang natuurlijk ook van de omgeving af.
Die nieuwe trauma's die zijn er binnen 10 seconden als ik ze hoor, en geloof me, ik heb er gevoelige oren voor :). Jammer dat m'n camera opstartproblemen heeft (+/- 5 seconden na het aanzetten kan ik pas een foto maken   :-\)
Groeten, Maarten  

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2005, 17:41:06
ik woon onder de aanvliegroute van schiphol en k heb dezelfde problemen als jij

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2005, 17:50:15
Ja, dan krijg je dit soort plaatjes:

Ik maak ze dan liever zo  :P
Groeten, Maarten