Nieuwe politiehelicopter

Auteur Topic: Nieuwe politiehelicopter  (gelezen 20501 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #50 Gepost op: 3 december 2007, 21:52:09


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #51 Gepost op: 4 december 2007, 11:29:30
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_071129_nieuwe_heli.asp

alsjeblieft;)

Helaas link werkt niet meer ;) haha!
Dus mocht jij of iemand anders nog design materiaal kunnen verzorgen, aarzel niet en plaats het hier!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #52 Gepost op: 4 december 2007, 17:02:34
Ik hield m al een tijdje in de gaten en daar is-ie eindelijk; het nieuwsbericht van Eurocopter:

Netherlands Police Agency orders six Eurocopter EC135 Helicopters  

The Ministry of Interior Affairs and Kingdom Relations of the Netherlands signed a contract on November 28 for six Eurocopter EC135 P2i light twin-engine helicopters for the Dutch Police, KLPD (Korps landelijke politiediensten). The aircraft are to be delivered between mid-2009 and the end of 2009 and will replace the BO105s presently in service with KLPD. Eurocopter is proud to be adding the KLPD to its list of prestigious EC135 law enforcement customers.

The new EC135 police helicopters for the Dutch police are equipped with two Pratt &Whitney Canada PW206B2 engines, delivering 609 kW of power each. It has a maximum take-off weight of 2,910 kg and seating capacity for 1 pilot +6/7 crew or 2 pilots +5/6 crew. With night-vision goggle compatible cockpits, the EC135 is capable of night-flight operations and is certified for single Pilot IFR flight. For the KLPD’s specific missions, the helicopters will be fitted with FLIR (forward-looking infrared) camera, a video downlink system and a 20-inch operator screen with “picture in picture” system.



The EC135 – first choice for police and law enforcement missions
With a global market share of 80 percent, the EC135 has not only established itself internationally as the leading new-generation light twin-engine helicopter in the air rescue sector, but has also conquered the market for police and law enforcement missions. More than 140 EC135s are currently in police and law enforcement services worldwide, which equates to a market share of 60 percent in this class. In total, more than 600 EC135s have been delivered to customers since its market introduction in 1996.

About Eurocopter
Established in 1992, the Franco-German-Spanish Eurocopter Group is a Division of EADS, a world leader in aerospace, defence and related services. The Eurocopter Group employs approx. 14,000 people. In 2006, Eurocopter confirmed its position as the world’s No. 1 helicopter manufacturer with a turnover of 3.8 billion euros, orders for 615 new helicopters, and a 52% percent market share in the civil and parapublic sectors. Overall, the Group’s products account for 30% percent of the total world helicopter fleet. Its strong worldwide presence is ensured by its 17 subsidiaries on five continents, along with a dense network of distributors, certified agents and maintenance centres. More than 9,800 Eurocopter helicopters are currently in service with over 2,500 customers in 140 countries. Eurocopter offers the largest civil and military helicopter range in the world.

100 years of vertical flight
In 1907, Paul Cornu performed history’s first ever vertical flight. Since then, thanks to pioneering spirits, technological advances and innovative minds, the helicopter has become a key to saving lives, protecting citizens and contributing to economic development the world over. In 2007, Eurocopter is proud to celebrate this anniversary and to share its passion for helicopters.

Bron: http://www.eurocopter.com/publications/FO/scripts/newsFO_complet.php?lang=EN&news_id=522
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 4 december 2007, 17:42:04
Vrij vertaald:

Nederlandse Politie besteld zes Eurocopter EC135 Helikopters  

Het Nederlandse Ministerie van Binnelandse Zaken en Koninkrijksrelaties tekende op 28 november voor zes Eurocopter EC135 P2i light twin-engine helikopters voor de Nederlandse politie, KLPD (Korps landelijke politiediensten). De vliegmachines zullen worden geleverd tussen medio 2009 en eind 2009 en zullen de BO105s vervangen, die momenteel in dienst zijn bij het KLPD. Eurocopter is trots het KLPD toe te voegen aan haar lijst van 'EC135 law enforcement' klanten.

De nieuwe EC135 politiehelikopters voor de Nederlandse Politie worden uitgerust met twee Pratt &Whitney Canada PW206B2 motoren, die elk 609 kW vermogen leveren. Het heeft een maximum 'take-off weight' (opstijg gewicht) van 2.910 kg en zitcapaciteit voor 1 piloot +6/7 bemanning of 2 piloten +5/6 bemanning. Met voor 'night-vision goggle' (nachtzichtapparatuur) geschikte cockpits, is de EC135 geschikt voor nachtvluchten en gecertificeerd voor IFR (infrarood) vluchten met één piloot. Voor specifieke missies van het KLPD, zullen de helicopters worden uitgerust met FLIR (forward-looking infrared) camera, een video downlink systeem en een 20-inch (=+/- 50cm) bedieningsscherm met 'picture in picture' systeem.

http://www.eurocopter.com/publications/img_wsw//EC135_CN102244-10.jpg

De EC135, eerste keuze voor politie- en rechtshandhavingsmissies
Met een globaal marktaandeel van 80%, heeft de EC135 zichzelf niet alleen internationaal gevestigd als leidend in de nieuwe generatie lichte twee-motorige in de lucht-reddingssector, maar heeft ook de markt voor politie- en rechtshandhavingsmissies veroverd. Meer dan 140 EC135's zijn momenteel in dienst van politie- en rechtshandhavingsdiensten wereldwijd, wat zich vertaalt in een marktaandeel van 60% in deze klasse. In totaal zijn meer dan 600 EC135's geleverd sinds zijn introductie op de markt in 1996.

(...)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #54 Gepost op: 4 december 2007, 18:08:45
En dan hebben ze een heli die geen cargo hook heeft, geen mogelijkheden voor bambi bucket, Geen winching.

kort door de bocht  ;D MD was toch beter geweest  :)

nu komen daar de AW 139's voor maar de levertijd op die kisten is rampzalig
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 4 december 2007, 18:21:16
geen mogelijkheden voor bambi bucket

Laat de KLuchtmacht dat lekker oplossen :P

Geen winching.

Dat is dan wel weer jammer ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #56 Gepost op: 4 december 2007, 21:11:34
En dan hebben ze een heli die geen cargo hook heeft, geen mogelijkheden voor bambi bucket, Geen winching.

kort door de bocht  ;D MD was toch beter geweest  :)

nu komen daar de AW 139's voor maar de levertijd op die kisten is rampzalig

Jeps idd, zo zat ik er ook al over te denken haha ;)


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #57 Gepost op: 5 december 2007, 09:41:56
Belgische federale politie vervoerd met hun MD900's ook gewoon Speciale eenheden compleet met honden ect.
Daarnaast doen ze bambi bucket waardoor ze snel inzetbaar kunnen zijn, hier moeten we altijd na de KLU om te vragen of ze dat alsjeblieft willen doen.

Daarnaast gaan ze dan zitten met 2 verschillende fabrikanten, dat lastiger is in onderhoud.
Personeel moet dubbel worden geschoold ect.
Kortom, ze zijn weer eens niet slim geweest.

en wat betreft die personen meenemen in die EC135. Forget it, volgetankt kun je het vergeten dat je langer kan vliegen als een MD met 6 personen en 2 piloten.
Dan gaan ze een FLIR installeren, met infrarood? maar waar is de nightsun lamp die je altijd wel goed kan gebruiken.
Alleen die camera uitrusting weegt al een goed aantal kilo's dat alweer beperkt word in het vervoeren van personen of brandstof capaciteit.

Zo mijn mening mag duidelijk zijn.......
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


pjbreevaart

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 5 december 2007, 13:36:56
Hallo,

Dit artikel stond in het Reformatisch Dagblad. Het is precies zoals ik dacht toen ik hoorde dat Eurocopter niet aan de gestelde eisen zou kunnen voldoen en zich daarom niet ingeschreven had.


Rekenkamer: Eisen nieuwe politieheli’s te hoog
dinsdag 25 september 2007 19:27
 DEN HAAG (ANP) – De overheid is mede debet aan de problemen bij de aanschaf van nieuwe politiehelikopters. De eisen die aan het nog te ontwikkelen toestel werden gesteld, waren achteraf gezien te hoog.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) was enkele keren verrast toen de fabrikant aangaf de doelen niet te kunnen halen. Ook de ambtelijke top van het ministerie van Binnenlandse Zaken, waar het KLPD onder valt, was niet of te laat op de hoogte van de problemen. Dat stelt de Algemene Rekenkamer in een rapport dat dinsdag is aangeboden aan de Tweede Kamer, die had gevraagd de mislukte aanbesteding te onderzoeken.Het KLPD bestelde in maart 2001 acht helikopters bij het bedrijf Helifly van zakenman Van den Nieuwenhuyzen. Het contract werd uiteindelijk vier jaar later ontbonden, omdat Helifly geen toestellen kon leveren die voldeden aan de eisen.

Volgens de Rekenkamer had het KLPD het contract al begin 2002 kunnen opzeggen, omdat er verkeerde informatie was verschaft en grove inschattingsfouten waren gemaakt. Ook na nieuwe problemen in 2003 werd het contract niet ontbonden. Het KLPD had bovendien al een waarschuwing van onderzoeksinstituut TNO over de gevolgen van aanpassingen „te licht opgevat".

Door een gebrek aan helikopters kon het KLPD in het najaar van 2004 onvoldoende luchtsteun bieden, aldus de Rekenkamer. Pas begin 2005 waren twee tweedehands toestellen beschikbaar.

Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) wijst belangrijke delen van de kritiek van de Rekenkamer van de hand. Ze ontkent dat het advies van TNO te licht is opgevat en dat op centraal niveau onvoldoende inzicht was in de voortgang van het project. Ter Horst spreekt van een „zorgvuldige aanpak van de aanbesteding, ook al heeft dit niet geleid tot een succesvolle afronding".

Met de order aan Helifly was destijds bijna 59 miljoen euro gemoeid. Over de boete van 12 miljoen euro die de Staat wil laten opleggen aan het bedrijf, loopt nog een rechtszaak.

Inmiddels wordt een ander bedrijf ingeschakeld voor de productie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 16 december 2007, 20:23:01
Die stond er al ;)

Nieuwe helikopters voor Nederlandse politie
28 november 2007
(...)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s