Is blijkbaar wel speciale verf.
Klopt, dat is een soort slagvaste coating. Daarmee krijgt het voertuig een soort sinaasappelhuidje
Aanzienlijk minder zwaar dan het trespa dat hier op de voertuigen geplakt wordt, maar wel een lagere bescherming. Heeft dus voor- en nadelen.
Voor grootschalig optreden lijkt mij dit geen goed plan, maar blijkbaar is een publieksvriendelijke uitstraling belangrijker
Ik wil niet zeggen dat ik voorstander ben van witte voertuigen, maar het past wel binnen de hele flexgedachte. Als witte voertuigen erbij helpen dat je als ME lager in de geweldsspiraal kunt instappen en daarmee effectiever kunt optreden, dan wel personeel efficienter kan worden ingezet, dan vind ik dat wel een terecht argument. De vraag is of de kleur van het voertuig daar zo veel invloed op heeft. Uiteindelijk gaat het om het plaatje dat de mensen neerzetten. Een ME'er in blauw-geel pak is gewoon een (benaderbare) politieman/-vrouw. Een ME'er in blauw-geel pak met helm, schild en stok is duidelijk geen 'praatpolitie' en zet dus een ander plaatje neer.
Laten we niet ook vergeten dat het grootschalig optreden i.h.k.v. de openbare orde vooral crowd management / crowd control is en maar een heel klein deel riot control. Als je riot control kunt voorkomen door lager in te steken op crowd control heb je eigenlijk je werk nog beter gedaan, zou je kunnen stellen. Neemt niet weg dat stevig optreden af en toe ook nodig is natuurlijk, maar dan kan nog steeds.
Ben overigens wel benieuwd hoe de waterwerper in het wit met bijbehorende striping gaat uitzien....
Zullen we 'm anders rood maken? Als we het toch hebben over flexibel inzetten
En hij is dus van Eenheid Den Haag?
Volgens mij wel ja. Ik heb begrepen dat zij een nieuw videovoertuig zouden krijgen.
Verder zijn er weinig regio's met een videovoertuig. Die van Utrecht is betrekkelijk nieuw en zal niet zo snel vervangen worden denk ik. Die van Twente is van een wat andere orde en daar is een dergelijke investering naar mijn bescheiden mening niet te verantwoorden.
Verder komt er nog een videovoertuig, maar volgens een iets ander concept. Als het zover is, krijgen we die vanzelf te zien