Deze is opnieuw op kenteken gezet (personenauto), het was eerst: 85-BR-TJ. Dat zie je de laatste tijd vaker dat ME-busjes op "personenautokenteken" worden gezet. Weet iemand waarom?
Weet het niet zeker, maar wellicht kan iemand het van de Belastingdienst het bevestigen..
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de "letter van de wet". Het kenteken waar deze AE/Flex-busjes is waren mee uitgerust horen thuis ook een "grijs"-ketekenvoertuig. Een eis van deze voertuigen is dat deze voertuigen beschikken over een X-aantal liters afgesloten laadruimte. Dit zie je bijv. in bestelbusjes dmv van de gesloten tussenwand. Hierdoor hebben bedrijven, in het verleden ook particulieren, een belastingtechnisch voordeel. Klein detail, zodra de tussenwand verbroken wordt door het raampje te verwijderen of gaten te boren voor radioboxen dat het belastingsvoordeel ook verdwijnt. Dit vanwege het feit omdat er geen afgesloten laadruimte meer is.
Deze AE/Flex-busjes hebben binnen geen afgesloten laadruimte, ook de cellen hebben te weinig inhoud
Ze zijn eigenlijk meer ingericht op het vervoer van personen. Hierdoor valt het voertuig thuis in de categorie van personenauto c.q. busje met max. 9 inzittenden. Daardoor zullen deze voertuigen momenteel allemaal voorzien worden van een nieuw "personenauto"-kenteken.
Een vergelijkbare situatie heb je bij ook bij de MICU van Amsterdam, deze grote Volvo is voorzien van een kenteken welke normaal behoort onder een personenauto ipv een kenteken voor een bedrijfsauto van 3500 kg. Vermoedelijk is dit mogelijk doordat de chauffeur van de MICU een opening/raampje heeft met zijn passagiers in de "laadruimte". Hierdoor is er geen afgesloten laadruimte en er kunnen maximaal 9 inzittenden in het voertuig, hierdoor valt het mogelijk in de categorie van kentekens welke normaal op een personenauto hoort.
Dus iemand van Belastingsdienst/Douane die het wellicht kan bevestigen of ontkrachten?