Gaat ambulance over spoorweg

Auteur Topic: Gaat ambulance over spoorweg  (gelezen 6908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cupido

• Gast
Gepost op: 1 maart 2005, 21:26:10
Beste mensen zijn er richtlijnen voor het aansturen van een ambulance als je zeker weet dat je een spoorweg over moet. bij ons is deze nog al eens dicht. ik kan mij zo voorstellen als je een A1 rijdt je hier rekening mee moet houden.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2005, 21:27:39
Hier is het meestal. Of 2 minuten wachten of 2 minuten omrijden.

Dat spoor zal je in het meeste geval toch over moeten.

Robin Hundman

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2005, 21:49:12
Ja, hier in Hoorn staan ze vaak ook vast. Het is vaak de enigste en snelste weg naar het centrum. Ongeveer om de 15 minuten gaat er een trein weg en komt er 1 aan dus dan valt dat vaak tegen. Omdat het nogal een grote overgang is in Hoorn zie ik ze er soms ook nog wel tussendoorgaan want je kan er gewoon tussendoor als je een klein stukje spookrijd. Maar het is wel zeldzaam. Ik heb het 1 keer gezien.

Ambuman

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2005, 22:19:29
Ik zal nooit over een gesloten spoorwegovergang rijden. Als ik Robin zo hoor gebeurt het in Hoorn toch af en toe wel. Totaal onverstandig. Ik kan me best voorstellen dat als de melding heftig is je het liefst wel tussen de bomen door zou rijden, maar het risico is te groot. En zoals een ieder geleerd wordt heb je 2 problemen als het fout gaat. Er moet alsnog een auto naar het oorspronkelijke slachtoffer en er moet een auto naar het spoorwegongeval.
Als het bij onze dienst gebeurt, weet ik zeker dat de pleeg en hartig woordje met de chauffeur zal gaan spreken, aangezien dit niet aanvaardbaar is. Nogmaals het gaat om 2 levens en het risico is gewoonweg te groot. En helemaal als je naar het tijdsverlies kijkt (als het tegen zit 2 minuten).
Wel houden we bij een overweg in de stad er rekening mee dat ie gesloten is. Als we dan in de buurt moeten zijn, gaan we op zeker en rijden een andere route. De bewuste overweg is in het ongunstige geval een langere tijd gesloten doordat een trein bij het station staat en de overweg hier al op reageert.

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2005, 22:29:22
Bij ons rijd een ambu in prio opdracht ook nooit over een gesloten overweg. Het risico is te groot en zoals eerder gezegd moet er naar de oproep een andere wagen gestuurd worden en 2 wagens + MUG naar het treinongeval dus 4X zoveel middelen nodig wat vermeden kon worden dan.

Leon

• Forum gebruiker
  • EHV'er
Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2005, 22:48:33
Omdat het nogal een grote overgang is in Hoorn zie ik ze er soms ook nog wel tussendoorgaan want je kan er gewoon tussendoor als je een klein stukje spookrijd.

Dit is totaal onverantwoord! Een ambulance wint het nooit van een trein als beiden elkaar tegenkomen. Daarnaast gaat het niet alleen om twee of drie levens, maar het kan zelfs om tientallen levens gaan.

De remweg van een reizigerstrein is bij volle snelheid (op sommige plaatsen 160 km/h) ongeveer 1 km. Bij normale snelheden (140 km/h) is de remweg nog steeds 600 m. Daarnaast kunnen er nog een of twee seconden zitten tussen de schrikreactie van de machinist en het moment dat hij de snelremming inschakelt...

Gelukkig zullen ambulancechauffeurs over het algemeen niet over een afgesloten overweg rijden  :D.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2005, 09:38:41
Spoorwegovergangen zijn hetzelfde als bruggen. Indien het rode licht knippert GA je er NIET overheen.

Het nadeel van een spoorwegovergang is dat je denkt dat je het wel kan, bij een brug is je dat fysiek ontnomen!
Elke hulpverlening start met communicatie.

Robin Hundman

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2005, 15:24:46
In Hoorn heb ik dit 1 keer gezien bij de ambulance. De politie heb ik al diverse malen door zien rijden, en niet zo zacht ook. Dus bij de ambulance is niet vaak dat ze er doorgaan.

ambulance mark

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2005, 18:37:01
Dit is totaal onverantwoord! Een ambulance wint het nooit van een trein als beiden elkaar tegenkomen.

je hebt gelijk hier het resultaat

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2005, 18:39:17
je hebt gelijk hier het resultaat

Dat ziet er niet goed uit  :-\ :-\ :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen