Ik zal nooit over een gesloten spoorwegovergang rijden. Als ik Robin zo hoor gebeurt het in Hoorn toch af en toe wel. Totaal onverstandig. Ik kan me best voorstellen dat als de melding heftig is je het liefst wel tussen de bomen door zou rijden, maar het risico is te groot. En zoals een ieder geleerd wordt heb je 2 problemen als het fout gaat. Er moet alsnog een auto naar het oorspronkelijke slachtoffer en er moet een auto naar het spoorwegongeval.
Als het bij onze dienst gebeurt, weet ik zeker dat de pleeg en hartig woordje met de chauffeur zal gaan spreken, aangezien dit niet aanvaardbaar is. Nogmaals het gaat om 2 levens en het risico is gewoonweg te groot. En helemaal als je naar het tijdsverlies kijkt (als het tegen zit 2 minuten).
Wel houden we bij een overweg in de stad er rekening mee dat ie gesloten is. Als we dan in de buurt moeten zijn, gaan we op zeker en rijden een andere route. De bewuste overweg is in het ongunstige geval een langere tijd gesloten doordat een trein bij het station staat en de overweg hier al op reageert.