Gaat ambulance over spoorweg

Auteur Topic: Gaat ambulance over spoorweg  (gelezen 6912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2005, 18:48:55
Volgens mij wordt er steeds meer aandacht aan besteed om de wachttijden bij overgangen te verkorten. De slagbomen gaan dus pas laat dicht en z.s.m. weer open. Juist omdat vooral burgers anders sneller geneigd zijn te slalommen om door te kunnen rijden.

Juist hierom is het enorm onverstandig en risicovol om tussen de slagbomen door te rijden.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2005, 21:39:34
wij, in Oss waar een spoorlijn midden door de stad loopt, doen we dit nooit.  Onverantwoord, eigen veiligheid eerst en dat begint op het moment dat je je gordel aandoet en niet pas bij de patient.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


guest1564

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2005, 21:49:16
Hier in Almelo wachtten ze altijd tot het spoor open is, ik heb wel een keer een dienstauto van de brandweer erdoor zien knallen.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2005, 23:10:16
Theoretisch zou het hier in Vlissingen wel kunnen, twee stations liggen heel kort op elkaar dus de snelheid van de treinen tussen die staions is heel laag en het overzicht is vrij goed.

Die twee stations vlak bij elkaar is ook gelijk het probleem want de bomen gaan al dicht ruim voor dat de trein vanaf het station vertrekt dus de wachttijd hier is vele malen langer als op een stuk spoor waar 130 km/uur gereden wordt. Zeker als je de bomen voor je neus ziet dichtgaan weet je dat je op zich tijd genoeg hebt, maar ja waar ligt de grens en hoe goed kijk je uit ?
Niet altijd goed genoeg blijkt wel uit de foto
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #14 Gepost op: 6 maart 2005, 01:28:10
Theoretisch zou het hier in Vlissingen wel kunnen, twee stations liggen heel kort op elkaar dus de snelheid van de treinen tussen die staions is heel laag en het overzicht is vrij goed.

Die twee stations vlak bij elkaar is ook gelijk het probleem want de bomen gaan al dicht ruim voor dat de trein vanaf het station vertrekt dus de wachttijd hier is vele malen langer als op een stuk spoor waar 130 km/uur gereden wordt. Zeker als je de bomen voor je neus ziet dichtgaan weet je dat je op zich tijd genoeg hebt, maar ja waar ligt de grens en hoe goed kijk je uit ?
Niet altijd goed genoeg blijkt wel uit de foto


Hoe de situatie precies is in Vlissingen weet ik niet. Maar Intercity's stoppen niet op ieder station. Het kan dus best dat ze met een behoorlijke snelheid het station passeren en vervolgens ook de overweg.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2005, 12:50:10
Hoe de situatie precies is in Vlissingen weet ik niet. Maar Intercity's stoppen niet op ieder station. Het kan dus best dat ze met een behoorlijke snelheid het station passeren en vervolgens ook de overweg.
Hier is dat dus niet het geval, maar ik wil maar aangeven dat het van de situatie afhankelijk is of je zoiets kan doen of niet.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2005, 20:47:53
nee, is niet situatie afhankelijk, je stelt je eigen leven en die van je collega in de waagschaal en dat moet je niet/nooit doen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


flupke

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2005, 10:11:10
Helemaal mee eens, en je zou als so maar in een ambu liggen die aangereden wordt door een IC  :o


Karim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2005, 12:58:03
Hier is dat dus niet het geval, maar ik wil maar aangeven dat het van de situatie afhankelijk is of je zoiets kan doen of niet.


Hier ben ik 't dus niet mee eens.

Ik zal met de nooit een spoorweg oversteken met de ambu, als wij niet meer bij de patient aankomen heeft ie sowieso niks meer aan "de ambulance" laat staan het leed voor m'n collega en mij en onze familie.
Het is het gewoon niet waard.


flupke

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2005, 13:25:14
idd Karim en dan nog de machinist, omstanders enz.... die er trauma's aan over houden