Evac chair

Auteur Topic: Evac chair  (gelezen 3281 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

marcootje

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 5 augustus 2012, 08:56:32
Beste collega's,

Voor een Hospice in onze regio ben ik op zoek naar een Evac chair.
Ik vroeg mij af of iemand op dit forum een idee heeft waar ik (liefst voor weinig) aan zo'n stoeltje kan komen.
Tweedehands is geen probleem, mits het maar functioneert.
Misschien zijn er diensten die nog zo iets hebben staan en niet meer gebruiken..?!

Het betreffende Hospice is een lokaal initiatief dat met weinig middelen de laatste levensfase van terminale patiënten verzorgt.
Het is gevestigd in een 'normaal' rijtjeshuis, met één kamer beneden maar ook eentje boven. Helaas hebben zij niet de voorzieningen, en tevens niet de middelen, om patiënten naar boven te krijgen.
Met enige regelmaat vervoeren wij patiënten naar dit hospice, waar wij telkens voor een grote uitdaging staan de patiënt zo comfortabel mogelijk naar boven te krijgen.
Vandaar mijn inititief om hier eens te vragen of er ergens nog een verdwaald stoeltje ligt.... ;)

Ik hoor graag reacties! Eventuele andere ideeën of tips zijn natuurlijk ook welkom, maar liever geen discussies over het hospice, dat ze het niet goed geregeld hebben, enzovoorts.....
Alvast bedankt!!

Grtz Marco

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2012, 09:47:13
Beste collega's,

Voor een Hospice in onze regio ben ik op zoek naar een Evac chair.
Ik vroeg mij af of iemand op dit forum een idee heeft waar ik (liefst voor weinig) aan zo'n stoeltje kan komen.
Tweedehands is geen probleem, mits het maar functioneert.
Misschien zijn er diensten die nog zo iets hebben staan en niet meer gebruiken..?!

Het betreffende Hospice is een lokaal initiatief dat met weinig middelen de laatste levensfase van terminale patiënten verzorgt.
Het is gevestigd in een 'normaal' rijtjeshuis, met één kamer beneden maar ook eentje boven. Helaas hebben zij niet de voorzieningen, en tevens niet de middelen, om patiënten naar boven te krijgen.
Met enige regelmaat vervoeren wij patiënten naar dit hospice, waar wij telkens voor een grote uitdaging staan de patiënt zo comfortabel mogelijk naar boven te krijgen.
Vandaar mijn inititief om hier eens te vragen of er ergens nog een verdwaald stoeltje ligt.... ;)

Ik hoor graag reacties! Eventuele andere ideeën of tips zijn natuurlijk ook welkom, maar liever geen discussies over het hospice, dat ze het niet goed geregeld hebben, enzovoorts.....
Alvast bedankt!!

Grtz Marco

Ik heb eerst even gegoogled om te kijken wat voor stoel je bedoeld. Maar wat ik vond is gewoon een stel buizen, een stuk plastic en een paar wieltjes. Is zoiets niet zelf te maken? Tevens kwam ik wel een 2e hands tegen voor 500 euro.
Daarnaast de vraag of je niet beter af bent met een traplift? Ook die worden 2e hands aangeboden.
Verder natuurlijk een mooi initiatief.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2012, 09:52:59
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2012, 20:03:00
Een Evac-chair is een handig hulpmiddel om een persoon via een (rechte) trap naar beneden te krijgen.
Om iemand ermee naar boven te krijgen is geen sinecure.
Never underestimate the power of stupid people

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2012, 20:07:07
Een Evac-chair is een handig hulpmiddel om een persoon via een (rechte) trap naar beneden te krijgen.
Om iemand ermee naar boven te krijgen is geen sinecure.

Dan moet je de Ferno EZ-Chair met Powertraxx eens bekijken ;) Ik ben voor :D

Maar inderdaad met de "gewone" evac chairs is de enige optie eigenlijk naar beneden over een rechte trap, ik gebruik het apparaat wekelijks meerdere keren (Ferno EZ-Chair) naar beneden, maar naar boven moet je met z'n 4en doen, en je moet de ruimte om met zijn 4en te zijn hebben, een rijtjeswoning heeft daar volgens mij de ruimte niet voor, en de rechte trappen niet...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

xtream

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2012, 20:08:43
zie ook : http://www.medicalllifesupport.nl

die heeft ze ook O0

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2012, 21:47:02
Ferno EZ-Chair met Powertraxx eens bekijken

Filmpje:

The Power of the Powertraxx

Wat kost die....?
Never underestimate the power of stupid people

Els Steensma

• Nieuwe gebruiker
  • *
    • Evacuatiehulpmiddelen
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2012, 11:43:37
Ik zou graag een andere invalshoek willen laten zien.

Omdat jullie in een hospice meestal werken met personen die bedlegerig zijn, vraag ik me af of een evacuatiestoel de juiste oplossing is. Er bestaan ook evacuatiematrassen die speciaal bedoel zijn voor personen die niet (goed) rechtop kunnen zitten. Als de moderator het toestaat (want ik werk bij het bedrijf dat ze maakt en verkoopt), kan je er hier meer over lezen: http://www.escape-mobility.nl/product/alle-producten/evacuation/escape-mattress/escape-mattress-fold.aspx

Hartelijke groet,
Els