Explosie verwoest buurthuis Den Bosch

Auteur Topic: Explosie verwoest buurthuis Den Bosch  (gelezen 2083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 2 maart 2005, 11:15:33
DEN BOSCH - Een zware explosie heeft dinsdagnacht buurthuis De Zuiderster in de Gestelse Buurt in Den Bosch in puin gelegd. Er raakte niemand gewond. Wel moet het gebouw als verloren worden beschouwd.

Volgens de brandweer is de explosie hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de gasketel. De afgelopen dagen werd er gewerkt aan die ketel.

Door de ontploffing werd de pui van het gebouw naar buiten geblazen.

Beheerder Liebrechts van het wijkcentrum is geschokt door de explosie. Hij was een uur daarvoor nog in het gebouw. "Toen ik hier kwam, was ik met stomheid geslagen. Het lag helemaal in puin, hoe langer ik ernaar keek, hoe meer het besef wat er had kunnen gebeuren. Als dit eerder op de avond gebeurd was."

Fikkie misschien meer info???

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]




fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2005, 21:05:56
nee shave verder niet meer info.
je weet nu toch wel in welke ploeg ik zit........ :( maar voor de verandering was dit een keer in C......

heb wel gehoord dat 10 minuten vooraf inbraakalarm is afgegaan maar verder heb ik geen info. Voor brandweer was er weinig of niets te doen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2005, 21:09:21
Ja ben even de tel kwijt geraakt.............ben al weer een tijdje vrij weet je wel  ;)

Maar had gehoopt dat het voor jullie was deze keer  :P


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2005, 18:18:33
Ik betwijfel of Iwan er zo blij mee is dat zijn foto hier wordt gebruikt....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2005, 18:21:52
Ik betwijffel of wij er zo blij mee zijn dat jullie altijd overal vooraan willen staan.

BTW foto komt van omroep brabant.


guest1564

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2005, 18:30:22
Als jullie daar last van hebben, dan moeten jullie een lintje spannen waar de mensen achter kunnen staan!
En zo heeft bijna iedereen wel een hobby ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2005, 18:37:35
Ik heb er geen last van zolang ze niet voor mijn voeten lopen. Maar als je gaat zeuren of iemand blij is als zijn foto wordt geplaats terwijl je hem op 33 sites terug vind  :-\ schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Let op ik heb niets tegen Iwan en ken hem toevallig persoonlijk ook nog en krijgt die weleens wat tips om wat te fotograferen dus zullen we daar maar over ophouden denk ik..

Dus ik denk dat het een samenspel is. Iedereen ziet graag foto's van inzetten waar hij is bijgeweest en de maker ervan wil ook graag mooie plaatjes schieten. Als je ze vervolgens verkoopt aan een mediabedrijf en ze komen op internet ja dan is het jammer maar helaas en heb je kans dat je ze o.a. wel eens in dit forum terug vind. Of zullen we deze topic gewoon zonder foto's doorgaan dan???  ;)

Veel succes met foto's maken en hopelijk zien we er nog veel van terug  ;D ;D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2005, 18:39:26
Als jullie daar last van hebben, dan moeten jullie een lintje spannen waar de mensen achter kunnen staan!
En zo heeft bijna iedereen wel een hobby ;)
maar tussen hobby en werk zit nog veel verschil!
hobby is leuk maar probeer dan ook naar elkaar toe wat vriendelijker te zijn met bijv. de prijzen van jullie foto's...... anders gaat het lintje toch nog wat verder weg en kunnen de hobbyfotograven zonder goed toestel het wel vergeten.... dus je moet je eens afvragen of je zelf niet je ruiten in aan het gooien bent.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2005, 18:42:51
Ik heb er geen last van zolang ze niet voor mijn voeten lopen. Maar als je gaat zeuren of iemand blij is als zijn foto wordt geplaats terwijl je hem op 33 sites terug vind  :-\ schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Let op ik heb niets tegen Iwan en ken hem toevallig persoonlijk ook nog en krijgt die weleens wat tips om wat te fotograferen dus zullen we daar maar over ophouden denk ik..

Dus ik denk dat het een samenspel is. Iedereen ziet graag foto's van inzetten waar hij is bijgeweest en de maker ervan wil ook graag mooie plaatjes schieten. Als je ze vervolgens verkoopt aan een mediabedrijf en ze komen op internet ja dan is het jammer maar helaas en heb je kans dat je ze o.a. wel eens in dit forum terug vind. Of zullen we deze topic gewoon zonder foto's doorgaan dan???  ;)

Veel succes met foto's maken en hopelijk zien we er nog veel van terug  ;D ;D



Ben ik het mee eens,

maar nu even on topic:

is het al bekend wat de oorzaak was??
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2005, 19:05:19
Nee bij mijn weten niet. Volgens de OVD was het een gasexplosie die door een verwarmingsinstallatie zou zijn veroorzaakt. Toevallig was er diezelfde week door een bedrijf onderhoud/reparatiewerk aan verricht en het bedrijf is het met de uitspraken van de brandweer niet eens.

De recherche zou nu een onderzoek in gaan stellen naar de oorzaak maar daar heb ik nog niets van gehoord wat daar uitgekomen is.