C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar

Auteur Topic: C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar  (gelezen 55199 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #120 Gepost op: 28 september 2009, 18:00:51
Bizar.....

Kan op een hoop reacties reageren maar dan blijf ik bezig...
Maar dat C2000 flopt is èèn ding wat zeker is hoewel ik meerdere hier anders zie plaatsen,
Opleiding,meer masten,meer geld ervoor vrij maken en noem maar op..
Hoeveel geld (van de belastingbetaler) moet er nog ingepompt worden ?
Wanneer hakt men de knoop door dat C2000 geflopt is en er een terugval moet gedaan worden naar het oude systeem ?
Ik als belastingbetaler zit hier met mijn nekharen overeind naar de uitzending te kijken want ik en vele andere onder ons hebben dit gefinancieerd..!

Als burger en gem. Ambtenaar vindt ik dat er niet alleen koppen moeten rollen maar ook een terugval om de veiligheid van de burgers en het land te waarborgen.
Men vertrouwd het systeem totaal niet wat hetzelfde betekent dat als ik mijn remmen van mijn auto niet vertrouw ik niet ermee de straat op ga.
Binnen de hulpverlening zouden ze dit ook maar eens moeten gaan doen..!

Laatste stukje van de uitzending over back-up,
dat is er wel genaamd DARES maar daar kan mee geluisterd worden en dat wil Guusje niet..
Dat is en was haar enigste opsteek voor C2000 namelijk..!
Groetjes, Marco


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #121 Gepost op: 28 september 2009, 18:07:58
Bizar.....

Kan op een hoop reacties reageren maar dan blijf ik bezig...
Maar dat C2000 flopt is èèn ding wat zeker is hoewel ik meerdere hier anders zie plaatsen,
Opleiding,meer masten,meer geld ervoor vrij maken en noem maar op..
Hoeveel geld (van de belastingbetaler) moet er nog ingepompt worden ?
Wanneer hakt men de knoop door dat C2000 geflopt is en er een terugval moet gedaan worden naar het oude systeem ?
Ik als belastingbetaler zit hier met mijn nekharen overeind naar de uitzending te kijken want ik en vele andere onder ons hebben dit gefinancieerd..!

Als burger en gem. Ambtenaar vindt ik dat er niet alleen koppen moeten rollen maar ook een terugval om de veiligheid van de burgers en het land te waarborgen.
Men vertrouwd het systeem totaal niet wat hetzelfde betekent dat als ik mijn remmen van mijn auto niet vertrouw ik niet ermee de straat op ga.
Binnen de hulpverlening zouden ze dit ook maar eens moeten gaan doen..!

Laatste stukje van de uitzending over back-up,
dat is er wel genaamd DARES maar daar kan mee geluisterd worden en dat wil Guusje niet..
Dat is en was haar enigste opsteek voor C2000 namelijk..!

Oude systeem is al ontmanteld zover ik weet... dus mens zal een nieuw analoog systeem moeten bouwen als met een analoge back up wil...


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #122 Gepost op: 28 september 2009, 18:09:29
Laatste stukje van de uitzending over back-up,
dat is er wel genaamd DARES maar daar kan mee geluisterd worden en dat wil Guusje niet..
Dat is en was haar enigste opsteek voor C2000 namelijk..!

Verdiep je wat meer voordat je commentaar levert, want C2000 is geen project van Guusje zoals je hierboven suggereert...


Bart S

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 28 september 2009, 18:12:56
Oude systeem is al ontmanteld zover ik weet... dus mens zal een nieuw analoog systeem moeten bouwen als met een analoge back up wil...

Hmmm... straks wordt mijn oude Condor16 nog geld waard! ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #124 Gepost op: 28 september 2009, 18:33:02
Een nadeel van een openbaar forum als dit is dat een ieder zijn mening hier kan en mag ventileren. Jammer is dan alleen van de reacties die hier geplaatst worden, dat er velen geen C2000 gebruiker zijn. Maar hier wel hun mening plaatsten alsof zij C2000 gebruiker zijn.

Dat het maatschappelijk een aantal dingen duidelijk moeten zijn ten aanzien van C2000 mag duidelijk zijn. Dingen als budget overschrijding, beperkte dekkingsgraad, lokale verantwoordelijkheden, daar heeft "de burger" wat aan. Als men dan weer eens de bouwplannen voor een C2000 site stagneert, vanwege het ruimtelijk zicht of ander maatschappelijk doel zijn zij, de burger verantwoordelijk voor de veiligheid van de hulpverlener.

Zo ook de SCL met hun verantwoordelijken. Je kan je als gemeente wel je kop in het zand steken als een struisvogel. Maar men behoort idd te weten waar er geen of minder dekking is en daar stappen naar te ondernemen. Mooi voorbeeld natuurlijk het Thialf stadion. Zij willen geen C2000 bekostigen, dus is de hulpverlener en de gebruiker van het ijsstadion de klos, terwijl eigenlijk . . . . . Juist.

Alle tunnels in mijn regio hebben C2000 dekking. Stonden ook op zo'n beperkte dekkingslijst, maar kunnen er afgehaald worden. Er waren op bepaalde plekken in de regio echte dekkingsproblemen. Maar met het plaatsen van extra hulpmiddelen, worden nu ook andere aansluitende regio's geholpen. Er is een verbetering gaande, maar dat duurt nog ff.

Er komt straks een grote up-date van soft-ware en alle regio's moeten eens beter de up-dates doorvoeren. En eens beter gaan beoordelen of hun huidige fleetmap wel een grote opschaling aan kan. Een aantal regio's hebben de programmatuur van C2000 uitbesteed aan derden. Dat scheelt natuurlijk geld als je zelf het onderhoud tegen vaste prijsafspraak weg kan zetten. En dat bedrijf houd wijselijk zijn mond, want dat kost hem dan minder aan onderhoud en dus mankracht etc. Maar op de lange termijn gaat een dergelijke regio toch de know-how missen om het plaatje rond te krijgen van netwerkbeheerder tot aan eindgebruiker.

RR (ik was op tv)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #125 Gepost op: 28 september 2009, 18:36:33
Een nadeel van een openbaar forum als dit is dat een ieder zijn mening hier kan en mag ventileren. Jammer is dan alleen van de reacties die hier geplaatst worden, dat er velen geen C2000 gebruiker zijn. Maar hier wel hun mening plaatsten alsof zij C2000 gebruiker zijn.

Dat het maatschappelijk een aantal dingen duidelijk moeten zijn ten aanzien van C2000 mag duidelijk zijn. Dingen als budget overschrijding, beperkte dekkingsgraad, lokale verantwoordelijkheden, daar heeft "de burger" wat aan. Als men dan weer eens de bouwplannen voor een C2000 site stagneert, vanwege het ruimtelijk zicht of ander maatschappelijk doel zijn zij, de burger verantwoordelijk voor de veiligheid van de hulpverlener.

Zo ook de SCL met hun verantwoordelijken. Je kan je als gemeente wel je kop in het zand steken als een struisvogel. Maar men behoort idd te weten waar er geen of minder dekking is en daar stappen naar te ondernemen. Mooi voorbeeld natuurlijk het Thialf stadion. Zij willen geen C2000 bekostigen, dus is de hulpverlener en de gebruiker van het ijsstadion de klos, terwijl eigenlijk . . . . . Juist.

Alle tunnels in mijn regio hebben C2000 dekking. Stonden ook op de lijst, maar kunnen er afgehaald worden. Er waren op bepaalde plekken in de regio echte dekkingsproblemen. Maar met het plaatsen van extra hulpmiddelen, worden nu ook andere aansluitende regio's geholpen. Er is een verbetering gaande, maar dat duurt nog ff.

Er komt straks een grote up-date van soft-ware en alle regio's moeten eens beter de up-dates doorvoeren. En eens beter gaan beoordelen of hun huidige fleetmap wel een grote opschaling aan kan. Een aantal regio's hebben de programmatuur van C2000 uitbesteed aan derden. Dat scheelt natuurlijk geld als je zelf het onderhoud tegen vaste prijsafspraak weg kan zetten. En dat bedrijf houd wijselijk zijn mond, want dat kost hem dan minder aan onderhoud en dus mankracht etc. Maar op de lange termijn gaat een dergelijke regio toch de know-how missen om het plaatje rond te krijgen van netwerkbeheerder tot aan eindgebruiker.

RR (ik was op tv)

Moet je de kosten van SCL afwentelen op een gebouweigenaar?  ???


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #126 Gepost op: 28 september 2009, 18:39:24
Moet je de kosten van SCL afwentelen op een gebouweigenaar?  ???

Nee, maar afwenden is totaal wat anders in overleg een kostenplaatje creëren. Ook een gemeente heeft hierin z'n verantwoordelijkheid. Ook de gemeente heeft baten bij een dergelijk centrum. Dus maak een kosten - baten plaatje en in het midden kom je er meestal het makkelijkste uit.

RR (of een avondje stappen)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 28 september 2009, 19:14:39
Misschien hadden ze inschatting gemaakt dat niet reageren minder schadelijk is dan wel reageren...  ::) ;) :-X

Zo kun je het inderdaad ook omschrijven.


pe5ed

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #128 Gepost op: 28 september 2009, 19:30:50
Ik vermoed dan ook dat het 'spreekverbod' voor velen van hun een drempel zal zijn.
Even los van het een en ander, als 53 % meld zich onveilig te voelen, dan is dat gewoon te hoog, en het geeft aan hoe het op de vloer is.
Tuurlijk zijn er plekken die nu goed worden bediend, maar ook veels te veel waar het niet gebeurd.

Ik zou willen weten hoeveel disciplines nu van GSM gebruiken, en dat wil ik in harde cijfers !
Waarom?  Nou dan kan pas goed worden ingeschat in hoeverre er sprake is van verdere noodzaak.
De  speciale locaties konden dan wel eens heel veel meer worden.

Oplossingen als relais op voer/vaar-tuigen en alle verdere lapmiddelen gaan toch niet boven een oplossing als een fleet-model, wat in de basis al helemaal niet geschikt is voor deze toepassing.

Het is niet aan mij om af te kraken of oplossingen aan te dragen. Wat me wel hoog zit is de manier waarop het een en ander word opgenomen.
Ik hoop dat er snel een einde komt aan deze soap, en dat het eens krachtig word opgepakt. Analoog of digitaal, met of zonder encryptie, is me allemaal best. Het moet gewoon werken, en die 53 procent moet naar de 5,3 promille.

Voor alle andere meningen en gedachtes, doet u mij dan maar een PB


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #129 Gepost op: 28 september 2009, 19:58:54
Tilburg is een van de plaatsen die genoemd wordt. Vandaag een reactie vanuit de regio:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/124617882/Problemen+C2000+Tilburg+snel+opgelost.aspx

Nog een bericht over Tilburg, klinkt toch iets anders:

Citaat
Tilburgse politie nog niet af van probleem communicatie
door Stephan Jongerius. maandag 28 september 2009 | 17:41 | Laatst bijgewerkt op: maandag 28 september 2009 | 18:16

TILBURG - Het probleem wordt herkend en erkend. Toch kan het nog wel even duren voordat de haperende communicatie van politie en hulpdiensten in de Tilburgse binnenstad tot het verleden behoort.

"Er komt een nieuwe zendmast, maar eerst moet de juiste plaats worden bepaald en dan mogen ook omwonenden er nog iets van zeggen. Dus voordat die paal er staat zijn we wel een of twee jaar verder", zegt een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Televisierubriek Zembla besteedde zondag aandacht aan de problemen met het communicatieysteem C2000.

De Tilburgse binnenstad staat op de derde plaats in een landelijke lijst met blackspots.

Ook langs de snelweg bij Gilze en Rijen en op plekken in Tilburg-Noord werkt het systeem niet geheel naar behoren. Bij de extra Beveiligde Inrichting in Vught zijn eveneens problemen, maar ook die zijn minder ernstig van aard.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/5580799/Tilburgse-politie-nog-niet-af-van-probleem-communicatie.ece