Dan heb ik nog steeds de vraag die al gesteld is.
Hoe verbeter je, met het verhogen van het vermogen van alleen de portofoon, het bereik. Een radio heeft een bepaalde hoeveelheid signaal nodig om de verbinding in stand te houden. Als je het vermogen aan één kant hoger maakt, is de verbinding nog steeds niet goed. Als je basisstation het zendvermogen ook niet omhoog gaat, zal je bereik nog steeds net zo slecht zijn.
Dit geld voor analoge radio en nog sterker voor een systeem als C2000.
Die stelling komt overeen met mijn mening. Maar laten we dezelfde conclusie eens de andere kant op doen. De zendmast heeft voldoende vermogen om richting Porto te komen. De porto heeft alleen onvoldoende vermogen om contact te leggen met de mast.
Terug naar jou conclusie:
Als je het vermogen aan één kant hoger maakt, is de verbinding nog steeds niet goed.Kortom door het verhogen van het zendvermogen van de porto is het wel mogelijk om een verbinding met de mast te krijgen en de verbindingskwaliteit gaat omhoog.
C2000 werkt pas bij een verbinding van twee kanten. Grote voordeel van een zwaardere zender is ook dat de DMO capaciteiten groter worden. Nadeel kan zijn dat de onderzoeken nog geen uitsluitsel geven over eventuele lange termijn gezondheidsschade. Dit geldt voor Porto, Masten maar ook ons aller GSM. Nu wordt de GSM regelmatiger gebruik dan een Porto, maar bijvoorbeeld een DHV Agent loopt toch gedurende zijn dienst rond met de porto dicht op zijn lichaam EN met een GSM.
Even een out-of-the-box SideStep; Mijn HTC telefoon heeft een ingebouwde FM ontvanger die pas werkt als ik de koptelefoon in plug (Extra antenne), kan de handmicrofoon niet dienen als extra antenne?
Tot zover mijn kopje thee