@ palmpie
Helemaal met je eens,
Echter denk ik niet dat het opgelost wordt door het plaatsen van extra masten. Ik heb het meegemaakt dat ik buiten volledige sterkte ontvangst had, en vervolgens het gebouw binnenliep en meteen geen ontvangst meer had...
Ik denk dat de overheid de eigenaren van gebrouwen moet verplichten deze binnenhuis zenders te plaatsen, echter wel op kosten van de overheid... lijkt mij niet zinnig dat je deze extra kosten op de eigenaren van het gebouw gaat verhalen. Het is de keuze van de overheden om dit systeem te gebruiken dan zijn de kosten dus ook voor de overheid...
Maar de dekking buiten beschouwing gelaten denk ik dat er veel winst te behalen valt bij de eind-gebruikers, zowel centralisten als de mensen op straat... goede uitleg en opleiding is al een groot gedeelte van de winst..
Doordat nu en de hardware
en de opleidingen (op alle niveau's) niet goed geregeld zijn wijzen de hardware clubs naar de gebruikers en de gebruikers naar de hardware...
Iedere club moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen en gaan werken aan zijn eigen problemen ipv de bal bij de 'tegenpartij' neer te leggen...
Waarom geen C2000 examen voordat je met de apparatuur mag werken?
Beide partijen gaan elkaar nu beiden in de media beschuldigen van het falen... Moet je daar de burger/media mee gaan lastig vallen...? Ik vind dit ook een teken van het falen van het management bij de veiligheidsregio's en BZK. Dit had gewoon 'binnenshuis' opgelost moeten worden zonder dat een programma als Zembla daar aandacht aan had hoeven te besteden...
Weet iemand wat de veiligheidsregio's betalen voor het gebruik van het netwerk?