GRIP 2 Zeer grote brand (disco De Jelleboog) Kantoorstraat - Den Burg 08-08-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (disco De Jelleboog) Kantoorstraat - Den Burg 08-08-2012  (gelezen 20855 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Texel heeft twee veerboten dus als de ene buiten bedrijf is kan altijd de andere worden ingezet.
Echter zowel op Texel als te Den Helder is maar een aanbrug,als een aanbrug op de een of andere manier buiten bedrijf is dan is Texel vwb voertuigen dan volledig geisoleerd.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Nee het was een extra boot zie ook de alarmering.(pontveer TESO) Die boot is zo groot dat bijna half NHN aan brandweervoertuigen er wel op past.(capaciteit 300 personenwagens)
De vrachtwagens stonden in Den Helder te wachten op de reguliere boot en men heeft ze gewoon ook even meegenomen,kon makkelijk.

Gelijk hebben ze verdienen ze toch nog aan de extra vaart, en VW chauffeurs/transportbedrijven gelukkig dat ze sneller met de boot mee konden.
Zo gezegd een win win situatie

ja paar jaar terug ook al bij de brand bij 'Sjans'.
heb je op Texel nog het geluk dat je vrij vlot over bent, op Terschelling oid zal het wat langer duren en die hebben ook al minder eigen materieel.

Daarom staan op Terschelling en andere Friese eilanden een aantal MSA-GV waarmee de slagkracht van Terschelling op ZGB nivo komt en dan kan je snel opschalen d.m.v. het invliegen van blusploegen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Daarom staan op Terschelling en andere Friese eilanden een aantal MSA-GV waarmee de slagkracht van Terschelling op ZGB nivo komt en dan kan je snel opschalen d.m.v. het invliegen van blusploegen.

Overigens even ter vergelijking Terschelling (4800 inwoners,oppervlak 78 km2)  met het Duitse eiland Borkum (5500 inwoners 30 km2): 3 autospuiten,1 tankwagen/bluswagen,1 hulpverleningswagen 1 autoladder en 5 busjes etc.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ik denk dat de situatie met het duitse niet te vergelijken valt omdat het aantal voertuigen/personeel in duitsland over het algemeen al veel groter is als in nederland.


guest8310

  • Gast
Nee het was een extra boot zie ook de alarmering.(pontveer TESO) Die boot is zo groot dat bijna half NHN aan brandweervoertuigen er wel op past.(capaciteit 300 personenwagens)
De vrachtwagens stonden in Den Helder te wachten op de reguliere boot en men heeft ze gewoon ook even meegenomen,kon makkelijk.
Dit is niet helemaal waar...
Op het betreffende filmpje is wel degelijk een reguliere vaart te zien: die van 6:30. Vandaar dat er ook gewoon "normale" voertuigen op de boot te zien zijn. De brandweer krijgt dan wel prioriteit: een baan wordt vrijgehouden en er wordt eventueel op het laatste voertuig nog even gewacht, maar er was op dat moment "geen haast bij" om het materieel aan de overkant te krijgen. In principe ging het hier grotendeels om aflossing.
Onder andere te zien zijn:
De PM van Dirkshorn (in zijn taak voor de WVD):

112meldingen
05:10:49 08-08-12PRIO 1 (INMELDEN: BNH-INCI-13) (OPS: ZEER GROTE BRAND) (TESO) (INZET BRW: WTS 2500) (OPS: MEETPLANORGANISATIE) (GRIP: 2) KANTOORSTRAAT 7 DEN BURG DIENSTVERLENING 10W003 10W007


De AMR751, redvoertuig uit Alkmaar:

112meldingen
05:54:19 08-08-12PRIO 1 (INMELDEN: BNH-INCI-30) (OPS: ZEER GROTE BRAND) (TESO) (INZET BRW: WTS 2500) (OPS: MEETPLANORGANISATIE) (GRIP: 2) KANTOORSTRAAT 7 DEN BURG DIENSTVERLENING AMR751


En verschillende voertuigen uit de volgende melding:

112meldingen
06:01:09 08-08-12PRIO 1 (INMELDEN: BNH-INCI-40) (OPS: ZEER GROTE BRAND) (GRIP: 2) (OPS: COMPAGNIE BRAND) HAVENTERREIN TESO 6592 NHN675 APW740 WRG845 APW741 WRM841 NHN667 NHN886 NDP742 NHN HOVD OOST, PKTCN,


Wel heb je gelijk DAT er extra boten gevaren hebben (OK, 1 boot meerdere keren 98uiye), maar dat was reeds veel eerder:

112meldingen
04:16:37 08-08-12PRIO 1 (TESO) KANTOORSTRAAT 7 DEN BURG DIENSTVERLENING TESO TBV BRANDWEER,


OP dat moment was er net "Zeer grote brand" gegeven en dus e.e.a. aan materieel met spoed onderweg naar Texel:
112meldingen
04:14:12 08-08-12PRIO 1 (INMELDEN: BNH-INCI-30) (OPS: ZEER GROTE BRAND) KANTOORSTRAAT 7 DEN BURG BRAND BIJEENKOMST NHN760 NHN688 NHN673 NHN691 NHN961 DHD640 MBK842 DHD643 DD. OVDG NHN, NHN HOVD WEST, NHN AGS,


Zie hier op de site van het NHD een filmpje waarin je in het begin ziet dat de boot vaart om één BRW-voertuig over te zetten..


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Citaat
Daarom staan op Terschelling en andere Friese eilanden een aantal MSA-GV waarmee de slagkracht van Terschelling op ZGB nivo komt en dan kan je snel opschalen d.m.v. het invliegen van blusploegen.

Ok, maar geen HW of AL en dat lijkt me soms best handig in die nauwe straatjes


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Daarom staan op Terschelling en andere Friese eilanden een aantal MSA-GV waarmee de slagkracht van Terschelling op ZGB nivo komt en dan kan je snel opschalen d.m.v. het invliegen van blusploegen.
Misschien dat voor de relatieve leken/luie googlers (zoals ik) toegelicht kan worden wat een MSA-GV precies is/doet?  998765


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
MotorSpuitAanhanger - Groot Vermorgen  ;)

In feite een pomp op een aanhanger met een behoorlijk groot vermogen
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Misschien dat voor de relatieve leken/luie googlers (zoals ik) toegelicht kan worden wat een MSA-GV precies is/doet?  998765

Dit is een motorspuitaanhanger met de lage-druk pompcapaciteit of meer, van een tankautospuit.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Staan daar ook voldoende slangen en.straalpijpen op?
Bijdragen op persoonlijke titel.