0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
De meeste CO melders hangen in de gang/overloop/trap.
Dat zijn absoluut niet de goede plekken, een CO-melder is wezenlijk iets anders dan een rookmelder. Ik heb m'n CO-melder dáár hangen waar ik het gas als eerste zou kunnen verwachten; In m'n CV-kast.
Maar wat een trend tegenwoordig is zijn combi melders en dan zie je al heel snel op die plekken verschijnen.
Spijt me dat ik dit moet zeggen maar zullen we het aan de deskundigen overlaten?
mij is verteld dat CO net een fractie lichter is dan lucht, met 0,97.Dit is mij in een ander topic, over CO-meldingen, medegedeeld.Ruud
Zinloos gestorven door koolmonoxidehttp://brandwondenstichting.nl/nieuws/zinloos-gestorven-door-koolmonoxide/Door koolmonoxide, het reukloze gas dat vrijkomt bij brand, kapotte kachels, geisers of verwarmingen, melden jaarlijks honderden mensen zich op de spoedeisende hulp. Maar triester nog zijn de gemiddeld 11 sterfgevallen per jaar door koolmonoxidevergiftiging. In 2012 overleden Danique Snel en Danique Spelbos. Ze waren nog maar 12 en 11 jaar oud. Terwijl de meiden aan het badderen waren, gaf een dichtgewaaid badkamerraam de vrijgekomen koolmonoxide vrij spel. Hun dood is triest en zinloos. En het enige wat de ouders op de been houdt, is hun strijd om koolmonoxidemelders verplicht te stellen. Ze hopen de Tweede Kamer te overtuigen met minstens 50.000 likes op hun Facebook-pagina. Kijk ook het fragment van Hart van Nederland gisteravond.
Koolmonoxide - Onderschat en onbegrepen gevaarOnderzoeksraad voor Veiligheid Gepubliceerd op 18 nov. 2015