De merkwaardige omzwervingen van de MSCFlaminia en het uitblijven van enig communique van de authoriteiten.
Op basis van de tot heden toe beschikbare openbare informatie doen de omzwervingen van de MSC Flaminia,ondertussen al door sommigen The Flying Dutchman genoemd,merkwaardig aan.
Waarom houdt men het schip op grote afstand vanuit de kusten gaande ?
Waarom is/wordt het bluswater niet overboord gepompt en waarom zijn de nog resterende brand (jes) zo langzamerhand niet geblust of gedoofd ?
Zijn er nog steeds bergers aan boord van het schip en zo niet waarom niet,explosiegevaar,giftige dampen etc ?. Als er geen bergers meer aan boord zouden zijn is dat wel een teken aan de wand voor de authoriteiten.
De authoriteiten schijnen voldoende redenen/argumenten te hebben om het schip buiten de territoriale wateren te kunnen houden. Geven de officiele ladinglijsten hiertoe aanleiding ? Dwz zijn er (al dan niet grote volumes) goederen aan boord die of alleen of in combinatie met andere goederen en/of zeewater bepaalde reacties kunnen veroorzaken,zoals brand,explosie,ernstige corrosie van het staal van het schip of vorming van zeer ernstig milieubedreigende gifstoffen ? Of hebben de authoriteiten ander argumenten.
Is de actuele situatie/conditie van het schip en lading soms aanmerkelijk slechter dan NSB de buitenwereld wil doen geloven.
Of zijn beide het geval.
N.B.Er zijn tenminste enkele honderden miljoenen aan waarde schip en lading in het geding en tenminste enkele tientallen miljoenen aan te claimen bergingsloon.
Nog maar niet gesproken over het onderzoek naar de oorzaak van de brand en explosie en de schuldvraag mbt de gewonden en doden.