Ambulancepersoneel belaagd bij ongeval IJdoornlaan - Amsterdam-Noord 12-08-2012

Auteur Topic: Ambulancepersoneel belaagd bij ongeval IJdoornlaan - Amsterdam-Noord 12-08-2012  (gelezen 18251 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Ambulancepersoneel belaagd in Noord
Een stel verhitte omstanders gingen zaterdagavond volledig door het lint tegen ambulancepersoneel dat z'n werk probeerde te doen.

'We komen om te helpen, mongool!', roept een belaagde ambulancebroeder tweemaal als de agressievelingen zijn overmeesterd door de politie. Het ambulancepersoneel was rond 19.30 uur op een ongeval op de IJdoornlaan in Noord afgekomen. Twee vrouwen waren daarbij gewond geraakt.

Bekenden van de slachtoffers waren ook aanwezig, meldt de politie. En zij begonnen zich te bemoeien met de situatie. Ze belemmerden de ambulancebroeders in hun werk en luisterden niet naar de verzoeken om rustig te doen.

Eén van de ambulancebroeders pakte daarom één van de verhitte mannen vast en duwde hem weg. Toen agenten ter plaatse kwamen, ging de man alsnog door het lint.

Hij is aangehouden op verdenking van verstoring van de openbare orde en het belemmeren van het ambulancepersoneel.

De twee gewonde vrouwen zijn uiteindelijk voor controle naar het ziekenhuis overgebracht.

http://www.at5.nl/artikelen/85203/ambulancepersoneel-belaagd-in-noord
+ filmpje

EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Pfff ik wil hier graag nog langer kunnen posten, dus zeg maar niet wat op mijn lippen brandde.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Waar gaat dit nog over? Ambulancepersoneel is bezig met hun werk, met het eerste hulp verlenen aan slachtoffers. Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om dan ambulancemensen te hinderen in hun werk. >:(

sylvester1986

• Gast
Bij deze het vriendelijke verzoek of we ook een kotsende smiley kunnen krijgen. Scheelt een boel typewerk want dan kunnen we massaal in één beeldje laten zien wat we van dit soort Neandertalers vinden....
Alstublieft: http://images.zaazu.com/img/vomit-boy01-vomit-puke-sick-smiley-emoticon-000652-medium.gif

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Waar gaat dit nog over? Ambulancepersoneel is bezig met hun werk, met het eerste hulp verlenen aan slachtoffers. Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om dan ambulancemensen te hinderen in hun werk. >:(

Het zal wel weer met een of andere cultuur te maken hebben, dat een mannelijke hulpverlener een vrouwelijk slachtoffer niet mag aanraken of zo.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Bijna zou je zeggen inpakken en liggen laten  :-X maar dat kun je helaas niet maken. Toch zit ik te wachten op de dag dat dat gebeurd (al hoop ik dat ik nog heeeeeeel lang wachten kan)
Nog ff en blauw mag standaard mee met rood en geel... trieste wereld begint het zo te worden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Bijna zou je zeggen inpakken en liggen laten  :-X maar dat kun je helaas niet maken. Toch zit ik te wachten op de dag dat dat gebeurd (al hoop ik dat ik nog heeeeeeel lang wachten kan)
Nog ff en blauw mag standaard mee met rood en geel... trieste wereld begint het zo te worden.
Ja, als een slachtoffer zo gek zou doen. Maar niet als malle Henkie stennis gaat schoppen, hij bepaalt niet hoe en of dingen gebeuren met een slachtoffer.

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?

De dag dat het zover komt, moet de regering ook even de ambtsinstructie aanpassen. En ervoor zorgen dat wij van het blauw wat vrijer worden gelaten in het geweldsspiraal. Want dit gaat helemaal nergens meer over.

Maar het zal wel weer aan het ambulancepersoneel gelegen hebben. Die deden vast hun werk niet goed en niet snel genoeg.  98uiye
De jongens die aangehouden zijn, zijn helemaal niet slecht en doen geen vlieg kwaad. Maar ze waren overmand door emotie's en daarom reageerde ze zo.

@sylvester:  Jouw smiley is ook het enige wat ik me kan bedenken. Ik walg echt van dit soort taferelen.

En dan als afsluiter op geenstijl (wat vaak toch minder positief is over de HV). Daar staan wel goede uitspraken, zoals deze gasten op sluiten voor 6 maanden, of woorden van gelijke strekking  ;).
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Adriaan1988

• Senior gebruiker
ik heb hier geen woorden voor, 1 woord Belachelijk dat de Ambulance personeel in het weekend niet verzoendelijk hun werk kan doen in de buurt van mensen die een biertje teveel op hebben of in een uitgaans gebieden,