Ik heb een doel bewust niet gereageerd, omdat ik ook want 'moeite' heb met het optreden van de ambulance medewerker..
Wel wil ik er bij zeggen, dat het lijkt op een druppel die de emmer later overlopen en kan de reactie op een of andere manier wel begrijpen.
Het is een emotionele(?) reactie en doe je niet altijd even goed je werk. Heeft iedereen wel last van toch?
Ik probeer dit van 2 kanten te bekijken, voor zover dat mogelijk is.
Denk dat iedereen wel gezien heeft dat de ambulancemedewerker zich nogal opwond en tegen moest worden gehouden door collega's en politiemensen. Uiteraard worden ook hulpverleners geacht zich lastig te laten vallen, bedreigen en beledigen en onredelijk bejegenen, zonder zelf in de aanval te gaan.
Maar du moment dat bij een hulpverlener net die ene druppel vloeit die de beker doet overlopen, bestaat bij mij meer woede in de richting van de veroorzaker dan verontwaardiging omdat de hulpverlener in kwestie zich eens een keer niet als onderliggende partij bleef gedragen.
Mede door internet e.d. lezen en horen mensen veel meer dingen waar ze vroeger nooit van hoorden. Agressie tegen ziekenbroeders, daar hoor je alleen de laatste jaren maar van. Ik denk dat de mensen het zat zijn, de verhalen van ziekenhuispersoneel dat bedreigd wordt of lui die agressief worden omdat hun vrouw/dochter niet door een vrouwelijke dokter maar mannelijke dokter 'dreigt' onderzocht te worden, dronkelui die broeders bedreigen en aanvallen etc. etc.
Binnen de beroepsgroep zal deze boze broeder best scheef aangekeken worden omdat ie niet rustig bleef en wellicht niet het perfecte visitekaartje was voor de beroepsgroep, maar de gemiddelde buitenstaander is het gedrag van de tokkies' meer dan zat. Of ze nu geel, groen, blauw of zwart zijn.