Ach, droom lekker verder. Blijkbaar heb je geen idee hoe het er in het echt aan toe gaat? Heb jij dit soort situaties wel eens meegemaakt?
Doe jij je voordeur op slot als je je woning verlaat? Leg je nog je laptop, Iphone, digitale camera en je gevulde portomenee in het zicht op je autostoel als je even een boodschap gaat doen in het centrum van de stad? Of verlaag je je ook tot middeleeuws gedrag door nu maar alles te verstoppen en achter slot-en-grendel te leggen omdat het anders gestolen wordt? Ik vind het zelf ook belachelijk dat het anno 2012 nodig is, maar ook dat is de realiteit.
In dit specifieke geval sluit ik niet uit dat de opstelling van een of meerdere ambulancemedewerkers er toe bijgedragen heeft dat de situatie zo uit de hand gelopen is. Maar het is, zeker hier, not done om ook eens een kritisch, realistisch geluid te laten horen.
Jammer om te zien dat u het persoonlijk gaat trekken Azijn, ik had eerlijk gezegd meer van u verwacht. Het feit dat mijn mening niet de uwe is impliceert namelijk niet automatisch dat ik zou dromen of geen idee zou hebben hoe het er in het echt aan toe gaat. Dat gezegd hebbende terug naar de feitelijke inhoud van de discussie.
U komt met voorbeelden van diefstal. Helaas is diefstal van alle tijden en zijn er altijd mensen geweest die het verschil tussen 'mijn en dijn' niet kennen. Belachelijk dat het nodig is om alle spullen achter slot en grendel te leggen ? Zeker, vind ik ook. Ik vind dat echter van een heel andere orde dan het moedwillig in (levens)gevaar brengen van personen (slachtoffers van een verkeersongeval in dit geval) door de hulpverleners in hun werk te belemmeren en het bedreigen van deze hulpverleners. Zoals in een eerdere post al gesteld, zodra professionele hulp ter plaatse is, dienen lekenhulpverleners zich terug te trekken op de achtergrond, iets wat hier ogenschijnlijk niet gebeurde, want deze 'meneer' was tenslotte hulp aan het verlenen (?).
Ik ben zeer benieuwd naar uw mening indien het SO hier een naaste van u zou betreffen en een lekenhulpverlener (al dan niet met EHBO-diploma) zou weigeren de professionele Ambupleeg de ruimte te geven om zijn werk te doen. Verwacht u dan ook dat de Ambumedewerker in vol respect en de attitude aanpassend eerst de dialoog aangaat met de betreffende persoon ? Of verwacht u dat de Pleeg zich per direct ontfermt over uw naaste, al dan niet met enige dwang de lekenhulpverlener verwijderend om adequaat te kunnen werken ?
Dan nog even uw laatste zin. Jammer dat u bij voorbaat de discussie tenietdoet door te stellen dat het not done zou zijn om hier een kritisch en realistisch geluid te laten horen. Ik vind dit persoonlijk vrij respectloos, want dit zou impliceren dat iedere andere reactie die afwijkt van de uwe niet realistisch zou zijn (dit laat u ook al in de eerste zin van uw reactie doorschemeren). Ik respecteer uw mening en wissel graag meningen uit om gezamelijk van te leren. Ik zal dan ook niet beweren dat uw reactie niet realistisch is, noch zou ik beweren dat mijn reactie niet realistisch is. Realisme is namelijk een zeer subjectief begrip en wordt door eenieder anders ingevuld. Ik durf te stellen dat wij beiden gelijk hebben vanuit onze eigen standpunten en zienswijzen. Vanuit ons gelijk kunnen we echter nog steeds openstaan voor andere meningen en de gronden waarop deze zijn gebaseerd. Dat zou er zelfs toe kunnen leiden dat wij nieuwe inzichten kunnen verkrijgen en zelfs onze mening deels bijstellen op basis hiervan. en volgens mij was dat nu precies het doel van dit forum en is daar ook alle ruimte voor geschapen. Of wij deze ruimte in (willen) vullen is aan ieder forumlid persoonlijk.