Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012

Auteur Topic: Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012  (gelezen 11587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Hulpdiensten belaagd in Noordwijk
NOORDWIJK -  De politie heeft afgelopen nacht de handen vol gehad aan een groep agressieve omstanders in Noordwijk. De jongeren belaagden hulpverleners die iets voor 2 uur op een scooterongeluk op De Grent waren afgekomen en maakten hen het werken onmogelijk.


 Foto: ANP De politie riep alle beschikbare eenheden uit de Duin- en Bollennstreek en uit Leiden op om de dronken menigte in bedwang te houden. De agenten vormden een menselijk lint en wisten zo het gebied af te zetten.

Het duurde tot half drie voor het weer rustig was. Twee mensen zijn aangehouden, omdat zij agenten hebben beledigd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12739667/__Hulpdiensten_belaagd_in_Noordwijk__.html






klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2012, 15:39:05
Belachelijk als je als hulpverlener zo je werk moet doen en dan "slechts" twee aanhoudingen wegens belediging...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


BarneyC

  • Huismeester kazerne Zandvoort
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:10:16
Ik wilde een hele lap tekst invoeren over hoe walgelijk ik dit vind, maar ik denk dat dit het nog wel het beste zegt...
Huismeester brandweer Zandvoort-Noord


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:19:14
Insluiten en allemaal aanhouden. Groepsgedrag strafbaar stellen en direct voor minimaal 90 dagen de cel in.

Lik op stuk!!!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:36:41
Prima plan, nu de middelen nog. Om al die lui in te sluiten, aan te houden en administratief in te boeken heb je minimaal nog het dubbele aantal agenten ter plaatse nodig.

Mariniers inzetten met een paar goede lange latten lijkt me het meest efficiënt waar het gaat om geweld tegen hulpverleners.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:43:36
Stel maar wat voorbeelden zou ik zeggen. Kwestie van een paar keer investeren en dan zal de boodschap toch wel duidelijk worden?!

Lik op stuk werkt denk ik het beste. Niets boete maar gewoon direct drie maanden zitten. Drank en drugs maar zeker groepsgedrag geven die gasten een hero-gevoel. De pakkans is altijd klein omdat ze het rellen redelijk annoniem kunnen doen. En als er geen hard bewijs is dan geen veroordeling. Dus wet aanpassen, groep sommeren en daarna ben je gewoon de klos.

Duidelijkheid in beleid!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:48:19
Nog een leuke, een gevangenis straf en....hun werkgever inlichten (voor zover ze die hebben zoniet hun instantie van wie ze geld krijgen) dat ze zijn betrokken bij geweld tegen hulpverleners. Weet de werkgever ook gelijk wat voor vlees ze in de kuip hebben en neemt mogelijk ook maatregelen. Dan pak je ze mogelijk nog meer en directer Of sla ik nou door ?

Delta00


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2012, 16:54:31
Ik denk dat de Politie de beschikking moet krijgen over de juiste apparatuur en mankracht mbt het opnemen van dergelijke incidenten.,dus o.a. geschikte film- en foto apparatuur. Dan kunnen aan de hand van de beelden achteraf veel meer lieden woden aangehouden en is de bewijslast misschien wat eenvoudiger en de kans op de juiste straffen groter.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2012, 17:03:23
Ik denk dat hier door de betreffende burgemeester direct moet worden ingegrepen door het komende weekend de cafes's om 12 uur te sluiten en prefentief ME achter de hand te houden, als zicht en voelbaar voorbeeld dat ze te ver gegaan zijn. Maar zal wel weer los lopen vakanties zijn weer bijna voorbij.