Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012

Auteur Topic: Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012  (gelezen 11588 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2012, 17:06:09
Nee hoor, als hun denken alles te mogen dan mag Justitie dat ook.

Overigens zal 3 maanden niet komen opdagen op je werk sowieso veel vraagtekens oproepen denk ik.

En moet je horeca-ondernemers straffen voor het wangedrag van anderen?! Leg de verantwoording neer bij de mensen die het veroorzaken. Je kan ook weglopen of elkaar onderling corrigeren als groep. Doe je dat niet en ben je een meeloper dan ben je net zo schuldig als de aanstichter. Moet je maar normaal doen.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


hulpverlener1984

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2012, 17:14:35
Lik op stuk is t beste.... Plaats zat in de gevangenissen.
En ipv "lief" oppakken waardoor je veel politie nodig hebt gewoon harde hand ..

Vwb cafes sluiten NEE want dan zijn weer de goeie die er voor boeten.
En weer niet degene die uiteindelijk agressief zijn tegen anderen.
Want niet alleen tegen hulpverleners...
Agressie zoiezo afstraffen...

Ik kreeg thuis toen ik jong was ook n tik als ik iets deed en heb daar achteraf veel van geleerd ..


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2012, 17:19:37
Wat gaat onze weg-lach-premier en zijn kabinet hier weer van denken.
Gaan ze die jongeren toeroepen" doe es normaal man"?  ::)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2012, 18:16:16
Gewoon Lange lat en slaan en wie hem tegen komt heeft het verdient en gelijk een busje erbij van DV&O en naar de gevangenis en gelijk dienstplicht terug laten komen hebben we niet zo last van dit gezeik.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:34:57
Nee hoor, als hun denken alles te mogen dan mag Justitie dat ook.

Overigens zal 3 maanden niet komen opdagen op je werk sowieso veel vraagtekens oproepen denk ik.

En moet je horeca-ondernemers straffen voor het wangedrag van anderen?! Leg de verantwoording neer bij de mensen die het veroorzaken. Je kan ook weglopen of elkaar onderling corrigeren als groep. Doe je dat niet en ben je een meeloper dan ben je net zo schuldig als de aanstichter. Moet je maar normaal doen.

Ik ga niet zeggen dat de horeca-ondernemers hier schuld aan hebben, maar de kans dat er bij de meeste relschoppers een vrij hoog alcohol-niveau aanwezig is, acht ik vrij groot. Driemaal raden waar dat hoge alcohol niveau vandaan komt, de horeca.

Ik vind het dus zo'n slecht plan niet om de horeca vervroegd te sluiten als straf. En inderdaad voldoende ME en busjes van DV&O achter de hand om alles en iedereen die geheid over de schreef gaat af te voeren en op te sluiten.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:32:54
Is niet eerlijk denk ik.

De meeste jongeren doen aan inzuipen gewoon met drank uit de supermarkt. Dat is namelijk veel voordeliger. Naast gewoon thuis hebben sommige vriendengroepen complete zuipcaravans of schuren. Gaan we de supermarkten dan ook straffen?! En vlak het drugsgebruik onder jongeren niet uit.

Handhaving is soms erg lastig omdat je nooit weet waar het fout gaat. Het is onmogelijk om overal veel politie paraat te hebben. Wel zouden ze kunnen kiezen voor flex-me of parate eenheid model Den Haag. Minimaal 2 snelle eenheden bestaande uit 6 man dus totaal 12 man die op de stapavonden paraat zijn in de regio. Aangevuld met minimaal 2 hondengeleiders met eigen chauffeur/rugdekking ben je dan snel op sterkte. Dan kun je goed en snel borstelen en aanhoudingen doen. Gewoon in ME-kleding, cap op, geel hesje en lange lat. Indien nodig helmen en schilden.

Maar ja, dat kost geld. Hou maar eens een proef van een half jaar met aangepaste wetgeving om ze direct minimaal 90 dagen vast te zetten. Daarna eens kijken wat de winst is van deze manier van crisisbeheersing.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:59:29
In het nieuwe model Nationale Politie heeft elk van de nieuwe districten de beschikking over een Flex team van tenminste 20 formatieplaatsen.De bedoeling van deze teams is extra sterkte te leveren bij bijzondere drukte of bijzondere zaken.Inzet van hen op bv stapavonden zou dan ook een optie zijn.
Niet meteen ME maar wel direct extra krachten.
De vroegere GemPo hier had bv met de kermis een aantal busjes rondrijden met een man of 6,de zgn vuistwagens,was het matten in een kroeg kwamen hun samen met een hondenbak ter plaatse.


Mennoplug

  • Incidentenfotograaf Noordwijk en omgeving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
  • Noordwijkse fotograaf sinds 2011
    • 1-1-2Noordwijk
Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2012, 00:29:45
Dit stond er op MSN:
Ongeveer 100 mensen hebben zich in de nacht van zaterdag op zondag tegen politieagenten en ambulancepersoneel gekeerd op de Grent in Noordwijk. Volgens de politie moesten agenten ingrijpen om te zorgen dat ambulancebroeders bij een gewonde 16-jarige bromfietser konden komen, die een aanrijding met een voetganger had gehad.
 
Vanuit het publiek zijn onder meer flessen gegooid naar agenten. Volgens een politie woordvoerster hebben omstanders ook aan het slachtoffer staan trekken, terwijl de ernst van het letsel van de jongen nog onduidelijk was.
 
Het ongeluk gebeurde rond sluitingstijd van de uitgaansgelegenheden om twee uur. Omdat de ambulancebroeders niet bij het slachtoffer konden komen, probeerden agenten meerdere malen de weg vrij te maken. Daarbij werd het publiek onder meer gemaand met een megafoon. Toen dit niet werkte, vormden agenten een linie en zijn honden ingezet.
 
Uiteindelijk hebben de agenten het publiek met wapenstokken naar achteren gedreven zodat de hulpverleners hun werk konden doen. Een persoon is aangehouden. De bromfietser mocht na een kort verblijf in het ziekenhuis naar huis


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2012, 00:35:26
Precies! De rambus, horecabus, ordebus en vele anderen namen.

Laat maar eens de tanden zien! Maar zonder aanpassing van de wet dat agressief groepsgedrag iedereen strafbaar is gaan die gasten gewoon weer vrijuit. Dus er moet wel wat gebeuren in Den Haag. Komt vast goed  ;D
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2012, 03:39:37
Het doet mij denken aan de verhalen van mijn oude vader, een Amsterdammer, over de jaren 1950-1960 daar, de opstootjes met de nozems en co. Werkte heel simpel en effectief : maar motoren met zijspan, een agent rijdt, de andere in de bak hanteerde kundig en doelgericht de lange lat. En als je dan blauw thuiskwam dan kon je daar ook nog een pak op je sodemieter krijgen wegens wangedrag.....

Ik zeg doen.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl