Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012

Auteur Topic: Hulpdiensten belaagd bij scooterongeluk De Grent - Noordwijk 12-08-2012  (gelezen 11736 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:08:56
'Politie Noordwijk was agressief'

NOORDWIJK - De situatie in Noordwijk kon zo uit de hand lopen door het gedrag van de politie.
 
Dat stelde VVD-raadslid Dennis Salman maandag tegen Omroep West.

Afgelopen weekend zouden uitgaande jongeren het werk van ambulancepersoneel hebben bemoeilijkt na een ongeval met een scooter.

''De politie stelt zich bijna agressief op. Ik wil het woord uitlokking niet gebruiken, maar daar heeft het wel wat van weg. Afgelopen weekend was de politie al ruim voor het incident met de scooter in groten getale aanwezig met hondengeleiders.''

''Het is niet zo dat de politie op kwam draven, omdat er bezoekers de hulpdiensten belemmerden. De politie is medeveroorzaker van de agressie'', aldus Salman, die zich al langer opwindt over het gedrag van de politie.


Te ver

Volgens Dick van Gooswilligen van de politie Hollands-Midden gaat de term uitlokking te ver. ''Er viel iemand met een scooter en het leek erop dat er sprake was van ernstig hoofdletsel. De mensen werd verzocht om ruimte te maken.

Een aantal mensen gaf daar gehoor aan, een aantal niet. Uiteindelijk ontstonden er vechtpartijen en werd de politie bekogeld met flessen.''

Later bevestigde Gooswilligen dat er in eerste instantie geen sprake was van agressie, maar hij herkent evenmin het geluid dat de politie agressief zou hebben gereageerd. ''Als daar verkeerd gehandeld is, moeten mensen vooral een klacht indienen. Wij hebben het liefst gewoon een rustige nacht.''

http://www.nu.nl/binnenland/2883729/politie-noordwijk-was-agressief.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=nunl_twitter

En weer was er een stukje gezag weg, dankzij een politicus  98uiye

Snappen die mensen nu echt niet dat ze als een blok achter de hulpdiensten moeten gaan staan. Dat is imho de enige manier om de politie in dit geval de handvaten te geven daadkrachtig op te treden. Zulke berichtgeving vanuit politieke mensen is als olie op het vuur.

Ook als het waar zou zijn wat er in het artikel staat (ik was er natuurlijk niet bij) heeft een politicus ook altijd nog de keus om zich te onthouden van openlijk commentaar, maar dit intern aan te kaarten bij de korpsleiding.

En dan willen ze dat we over een maand gaan stemmen  :-X
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:12:32
Ik heb het idee dat één en ander flink wordt opgeblazen door de pers. Ik ben ter plaats goed bekend. Als je kijkt op de foto’s op de site van 112 Bollenstreek zie je dat het ongeval plaats vond op het hoekje Grent / van Royenstraat. Op de eerste foto is duidelijk te zien dat omstanders op afstand staan en dat het ongeval wordt afgeschermd door beveiligers. Om 02:00 moeten alle kroegen verplicht dicht en komt iedereen automatisch op straat te staan bij het ongeval. Op foto’s zie je dat de politie vervolgens de toegang richting van Royenstraat, parkeerplaatsen en bus opstap, dicht wil houden. De mensen kunnen dus maar één kant op weg terwijl er ook steeds meer de kroeg uit gebonjourd worden.  Op de laatste foto zie je dat de mensen zijn terug gedrongen tot de Parallel Boulevard/ Hoofdstraat. Hebben al deze mensen nou het werk van de hulpverleners onmogelijk gemaakt of is het een samenloop van tijdstip en afsluiting en zijn de omstanders gewoon met zacht hand terug gedrongen. Ik hou het op het laatste.

Ps twintig jaar geleden rolde we daar regelmatig over straat met de politie. Zij lol, wij lol. Zij wonnen altijd en thuis moest je uitleggen waar die blauwe plekken vandaan kwamen maar op internet, wat was dat eigenlijk, en in de krant kraaide er geen haan naar.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:14:08
Ik snap echt niet dat die politici's zich keer op keer zo negatief uitlaten over de politie  >:( >:(
Met Vriendelijke Groet.....


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #33 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:15:56
O ja en als je het echt bont maakte werd je direct opgepakt en werden je ouders gebeld om je op het buro te komen halen.  998765


Wimzelluv

  • Distr. motorsurveillant/Hfdmedew. verkeerstaken
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Op één been kan je wel degelijk lopen.....
Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:29:27

En dan willen ze dat we over een maand gaan stemmen  :-X

En dat is nou het hele eieren eten. Sommige politici zijn net junks, ze moeten scorren. Is het niet linksom, dan is het wel rechtsom.
Door op deze manier te reageren winnen zij zondermeer zieltjes, door over een maand bijv. weer iets totaal anders uit te kramen, winnen zij ook weer wat zeiltjes. En die paar die het opvalt dat mijnheer of mevrouw de politicus toch eigenlijk wel met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft, die haken af. Maar de nettowinst qua zieltjes zal wss altijd + zijn.....
Of ben ik nou heel wereldvreemd?
Dimmen! (Denk In Mogelijkheden) Vriendelijke groet,  Wim


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #35 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:36:03
En dat is nou het hele eieren eten. Sommige politici zijn net junks, ze moeten scorren. Is het niet linksom, dan is het wel rechtsom.
Door op deze manier te reageren winnen zij zondermeer zieltjes, door over een maand bijv. weer iets totaal anders uit te kramen, winnen zij ook weer wat zeiltjes. En die paar die het opvalt dat mijnheer of mevrouw de politicus toch eigenlijk wel met alle winden meewaait en geen eigen mening heeft, die haken af. Maar de nettowinst qua zieltjes zal wss altijd + zijn.....
Of ben ik nou heel wereldvreemd?

We dwalen wat af, maar nee, niet wereld vreemd nee. Toch stem ik wel altijd, om zo wel reden tot commentaar geven te hebben.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Wimzelluv

  • Distr. motorsurveillant/Hfdmedew. verkeerstaken
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Op één been kan je wel degelijk lopen.....
Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:54:40
Ik stem ook, moet idd het idee hebben dat ik het minimaal geprobeerd heb!  :)
Dimmen! (Denk In Mogelijkheden) Vriendelijke groet,  Wim


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Reactie #37 Gepost op: 14 augustus 2012, 09:31:09
Dan wordt er geroepen er moet meer blauw op straat, is er meer blauw op straat dan is het uitlokking   >:(
Wat willen ze nu  :o


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #38 Gepost op: 14 augustus 2012, 10:45:38
Het kan misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn doordat de kroegen gaan sluiten.

Maar ik denk dat iedereen in het vak weleens heeft ervaren hoe vervelend mensen zijn als er veel drank en/of drugs gebruikt is. Die mensen zijn niet voor rede vatbaar, vinden zichzelf vaak leuk, bemoeien zich overal mee, weten alles beter en luisteren absoluut niet. Dat is het sturen van zo'n groep erg lastig. Het verhaal gaat dat de bromfietser een voetganger heeft aangereden en dat er mensen stonden te plukken aan het slachtoffer. Waren dat zijn vrienden of vrienden van het slachtoffer?

Als je dan een aantal vervelende gasten hebt rondlopen die je probeert weg te krijgen dan zie je vaak groepsgedrag ontstaan met de zogenaamde meelopers die ook lekker mee gaan doen. Dan wordt zo'n groep snel groter en moeilijk beheersbaar. Iemand roept wat en je hebt dan altijd stoere gasten die nog harder gaan roepen. Iemand gooit wat en de ander denkt dat kan ik ook. Je krijgt een domino-effect. Ze voelen zich sterk in de groep. En als politie ben je volgens mij in het begin altijd met minder mensen dus een persoon aanhouden gebeurt dan niet zo snel. De boel rustig proberen te houden en wachten op versterking is dan denk ik vaak een gekozen strategie. Intussen broeit de snelkookpan "rel trappen" gewoon door. Dan komt er versterking en slaat de vlam in de pan. Bijstand komt, agenten stappen uit en moeten direct vol aan de bak om de boel weer onder controle te krijgen. Trekken, duwen, schreeuwen, lange lat erop, honden inzetten, etc. etc. Goh, wat gebruikt de politie toch veel geweld en wat zijn ze agressief..... Uitstappen en direct beginnen met slaan....dat is toch niet normaal!? Ze genieten zeker van een lekker potje rammen op onschuldige burgers?! Dit moeten we filmen en op Youtube zetten! De pers moet dit weten! Aangifte gaan we doen!

Dit gebeurt er volgens mij bij dit soort incidenten. En ik krijg jeukbultjes van sensatie-pers maar vooral van politici die zonder alle feiten te kennen hun ongezoute mening geven. Zij realiseren zich niet wat hun rol, macht of uitstraling kan doen richting de burger.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
Reactie #39 Gepost op: 14 augustus 2012, 12:34:16
Er zijn al veel vaker hier grote vechtpartijen geweest.

Vorig jaar ook nog.

Twee verdachten van mishandeling Noordwijk langer vast

Twee van de drie mannen (30 jaar uit Den Haag en 29 jaar uit Leidschendam) die op zondag 28 augustus 2011 tijdens een uitgaansnacht werden aangehouden op de Grent in Noordwijk, blijven veertien dagen langer vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris woensdag 31 augustus besloten. De derde verdachte, een 26-jarige Hagenaar, is heengezonden maar blijft wel verdachte in deze zaak.

De mannen worden ervan verdacht dat zij twee portiers en een 36-jarige Noordwijker hebben mishandeld. Een portier raakte zwaar gewond in zijn gezicht nadat hij met een glas was geslagen. Hij moest voor behandeling naar het ziekenhuis. Buiten de uitgaansgelegenheid werd vervolgens de Noordwijker mishandeld. De politie zag de vechtpartij en greep in. Bij de tussenkomst van de agenten uitten de verdachten grove beledigingen en bedreigingen naar de agenten. Eén agent heeft hiervan aangifte gedaan. In eerste instantie werden vier mannen aangehouden, maar een van hen werd kort daarna weer vrijgelaten omdat hij geen actieve deelname heeft gehad aan de mishandelingen.

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/@156664/twee-verdachten/