Grote commotie en GRIP 2 voor groot instortingsgevaar Middelburg

Auteur Topic: Grote commotie en GRIP 2 voor groot instortingsgevaar Middelburg  (gelezen 6608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 3 maart 2005, 21:47:01
maar,wat ik even niet snap.Waarom meteen maar GRIP2  ??? ???


NielsH

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 3 maart 2005, 21:48:50
De bouwput bestaat uit in de grond gevormde betonnen palen. Deze zijn met een overlap aangebracht waardoor een aaneengesloten wand ontstaat. Om de wand op z'n plaats te houden zijn groutankers aangebracht. Voordat deze ankers waren aangebracht stond de bouwput vol water, hierdoor was er evenwicht tussen de grond achter de wand en het water in bouwput. Op de bodem is een laag beton gestort om daar een waterafsluiting te krijgen. Hierna is de put leeggepompt. Bij het leegpompen zijn een heleboel lekkages aangetroffen, waardoor de aannemer onder druk van de buurtbewonders de put weer vol water heeft moeten zetten.

Vorige week was er opnieuw een lek in een wand ontstaaan. Hierdoor zijn huizen die naast de bouwput stonden verzakt met gevolg grote scheuren in de muren. Dit is op radio en televisie geweest. Twee huizen zijn sindsdien onbewoonbaar geworden. Al eerder heeft een buurtbewoner vervangede huisvesting gekregen.

Een van de wanden is vanavond instabiel geworden. Om de boel te stabiliseren wordt er nu zoveel mogelijk water in de bouwput gepompt.

groet,
Niels


NielsH

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 3 maart 2005, 21:51:07
Haakarmvoeruig 5647 vertrekt nu met prio 1 naar middelburg, ze zeggen plaats incident niet over de ether, als ze uit de tunnel komen naar naar een andere zender en opnieuw contact opnemen met de ac


5662 met slangenbak is ook met prio 1 vertrokken
Staan deze beide in Terneuzen?


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #23 Gepost op: 3 maart 2005, 21:52:29
Jah,
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


NielsH

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 3 maart 2005, 21:54:47
5647 met  dompelpompen van het Verbrugge-systeem misschien?


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #25 Gepost op: 3 maart 2005, 21:56:18
Dat zou goed kunnen, er staan zoveel containers in Terneuzen dus ik zou het echt niet weten
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #26 Gepost op: 3 maart 2005, 22:00:32
maar,wat ik even niet snap.Waarom meteen maar GRIP2  ??? ???

Citaat van www.geneeskundigecombinatie.nl:
GRIP 2 (Bron- en effectproblemen, uitstraling naar de omgeving)
Ook na deze eerst opschaling kan blijken, dat het incident niet efficiënt genoeg kan worden bestreden. Dit kan verschillende redenen hebben. Eén van de organisaties wil bijvoorbeeld eenhoofdige leiding of er is sprake van een effectgebied (bijvoorbeeld een rookgaswolk of mogelijk schadelijke stoffen). Bij opschaling naar GRIP 2 veranderen er twee essentiële aspecten: Er is één leidinggevende. Een afgesproken voorzitter geeft leiding aan het Commando Ongevals-/Rampterrein (CORT). Verder komen de vooraf vastgestelde kernbezettingen van het Regionaal Operationeel Team (ROT) en het gemeentelijke Beleidsteam (BT) bijeen, die inschatten wat de mogelijke effecten zijn op operationeel gebied en gaan na wat de consequenties zijn voor de gemeente.

Is dat wat duidelijker? Ik vind die ene leidinggevende wel een goeie reden, verder is er ook sprake van bestuurlijke opschaling.

Christian


NielsH

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 3 maart 2005, 22:01:33
Heb zojuist gehoord dat de politie de omgeving ruim heeft afgezet en dat ook het Begijnhof heeft geëvacueerd. Het Begijnhof is een grote studentenhuisvesting. Een half uurtje terug stonden er zo'n 4 dompelpompen te draaien. Delta (energiemaatschappij) zijn de water-en gasleidingen aan het opgraven om deze te kunnen afsluiten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 3 maart 2005, 22:02:17
Citaat van www.geneeskundigecombinatie.nl:
GRIP 2 (Bron- en effectproblemen, uitstraling naar de omgeving)
Ook na deze eerst opschaling kan blijken, dat het incident niet efficiënt genoeg kan worden bestreden. Dit kan verschillende redenen hebben. Eén van de organisaties wil bijvoorbeeld eenhoofdige leiding of er is sprake van een effectgebied (bijvoorbeeld een rookgaswolk of mogelijk schadelijke stoffen). Bij opschaling naar GRIP 2 veranderen er twee essentiële aspecten: Er is één leidinggevende. Een afgesproken voorzitter geeft leiding aan het Commando Ongevals-/Rampterrein (CORT). Verder komen de vooraf vastgestelde kernbezettingen van het Regionaal Operationeel Team (ROT) en het gemeentelijke Beleidsteam (BT) bijeen, die inschatten wat de mogelijke effecten zijn op operationeel gebied en gaan na wat de consequenties zijn voor de gemeente.

Is dat wat duidelijker? Ik vind die ene leidinggevende wel een goeie reden, verder is er ook sprake van bestuurlijke opschaling.

Christian
ik weet wel wat GRIP is,ik was alleen nieuwschierig naar de achterliggende gedachtes


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #29 Gepost op: 3 maart 2005, 22:04:15
ik weet wel wat GRIP is,ik was alleen nieuwschierig naar de achterliggende gedachtes

Maar niet iedereen weet dat, vandaar. ;)
Ik had gedacht dat we van de SIGMA misschien ook wel zouden mogen, stand-by staan ofzo. De OvD-G heeft het vorige week beloofd dat hij aan ons zou denken terwijl als dienst heeft! ;D

Christian