Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 87374 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #260 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:07:42
Maar vinden jullie dertig jaar in datzelfde kringetje rond dwalen niet erg lang, en verloren tijd? Is er in die 30jaar dan niemand geweest die met de vuist op tafel heeft geslagen, en heeft gezegt "Dit kan zo niet langer"!!
4 jaar geleden is er een toespeling gedaan door de KNRM, dat dit anders moet gaan. We zijn 4 jaar verder, en niemand heeft in die 4 jaar ook maar iets gedaan om die situatie te veranderen. Ook Henk heeft daarin niets gedaan.
En nu wordt er weer gesproken over de situatie, en hup weer komt er weerstand naar boven en zijn er mensen op de tenen getrapt omdat Henk zijn verhaal wel doet en de KNRM niet. En zijn wij in ene Henkaanbidders. Nee, wij willen alle verhalen op tafel, dus ook die van de KNRM. Maar op de een of andere manier sluiten die de deuren omdat hun de discussie niet aanstaat. Waarom?
Pardon? Kijk mijn postings op dit forum van de afgelopen jaren even na, zeg. Dat zijn er nogal wat...
Ik sluit de deur pas op het moment dat het hier blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om voor saboteur te worden uitgemaakt.
Dat tegelijk met de mededeling van moderator-kant dat Henk dus gelijk blijkt te hebben, dat het de schuld van KNRM-Huizen is.
Toon mij 1 bericht van mijn kant waarin ik meedeel dat KNRM-Huizen niets te verwijten valt... Lees vervolgens ook even mijn andere postings na om te zien of er af en toe kritiek op KNRM-Huizen is. Maar blijkbaar vallen hier en daar steeds meer mensen voor de grote bek van Henk, terwijl in mijn optiek zijn manier van discussiėren nou juist 1 van de voedingsbodems is van de heisa in en rond Huizen de afgelopen 30 jaar.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #261 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:11:35
Ik wilde die oplossing wel, ook al is het probleem voor HOGE zelf niet zo groot. Maar Huizen stelt zich op als Thor (het kon wel een van de leden zijn) Zodra er "gedreigd" wordt met een oplossing, gaat de deur dicht. Ik ben al eens toen ik kwam voor overleg het station Huizen uitgetrapt met de mededeling dat ik daar niet welkom ben. Als iemand mijn uitgestoken hand wegslaat, ben ik niet zo van een type dat ik de volgende dag daar weer op de stoep sta met mijn hoed in de hand.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #262 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:16:28
Dat tegelijk met de mededeling van moderator-kant dat Henk dus gelijk blijkt te hebben, dat het de schuld van KNRM-Huizen is.
Pardon? Er is volgens mij niemand van moderator-kant die beweert dat Henk gelijk heeft... Als hier iets is geplaatst door een moderator dan schrijft hij dat als forumlid, niet uit hoofde van zijn moderatorschap, tenzij het in het rood geplaatst is. (zoals ik gisteren deed)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #263 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:20:15
Pardon? Er is volgens mij niemand van moderator-kant die beweert dat Henk gelijk heeft... Als hier iets is geplaatst door een moderator dan schrijft hij dat als forumlid, niet uit hoofde van zijn moderatorschap, tenzij het in het rood geplaatst is. (zoals ik gisteren deed)
Posting 248.... En inderdaad niet als moderator, dat is waar.
zie je wel? Ik kan af en toe WEL wat toegeven.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #264 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:22:07
Dit is gewoon een scenario "zinkende boot" en ook de Seeker ziet dat als noodgeval. Als wij als eerste arriveren gaat gewoon de pomp er in, het is sneu en het spijt mij echt voor de KNRM, maar ik laat niet toe dat er een boot zinkt terwijl ik er wat aan had kunnen doen. "not on my watch"

Volledig mee eens! O0   Snelle noodhulpverlening is belangrijker dan door wie dit gedaan wordt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #265 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:27:29
Maar vinden jullie dertig jaar in datzelfde kringetje rond dwalen niet erg lang, en verloren tijd? Is er in die 30jaar dan niemand geweest die met de vuist op tafel heeft geslagen, en heeft gezegt "Dit kan zo niet langer"!!
4 jaar geleden is er een toespeling gedaan door de KNRM, dat dit anders moet gaan. We zijn 4 jaar verder, en niemand heeft in die 4 jaar ook maar iets gedaan om die situatie te veranderen. Ook Henk heeft daarin niets gedaan.
En nu wordt er weer gesproken over de situatie, en hup weer komt er weerstand naar boven en zijn er mensen op de tenen getrapt omdat Henk zijn verhaal wel doet en de KNRM niet. En zijn wij in ene Henkaanbidders. Nee, wij willen alle verhalen op tafel, dus ook die van de KNRM. Maar op de een of andere manier sluiten die de deuren omdat hun de discussie niet aanstaat. Waarom?

Niet door de particuliere waterhulpverlener, de Waterhulpdienst.

(Nog even voor de goede orde: met als achtergrond en tientallen jaren ervaring op het gebied van het professionele sleepvaart,offshore,transport en bergingsgebeuren (wereldwijd) heb ik nog nimmer hier of elders enig pro of contra uitgesproken over "particuliere hulpverleners en redders" wel heb ik de nodige kanttekeningen gemaakt bij zaken die nmm hier of elders gebrekkig,onvolledig,verdraaid,onjuist etc. naar voren werden gebracht.)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #266 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:29:00
.
Dat tegelijk met de mededeling van moderator-kant dat Henk dus gelijk blijkt te hebben, dat het de schuld van KNRM-Huizen is.
Is dat dan niet zo? Waaruit blijkt dat Henk ongelijk heeft? Vertel mij nu eens waarom Henk volledig ongelijk heeft in deze 30 jaar durende kwestie.
Ik denk dat je jouw bewering dan wel kan onderbouwen. Voor de goede orde, ik vindt in dit geval dat niemand gelijk heeft. Ik probeer enkel de pijnpunten op tafel te krijgen, en ik probeer enkel tongen los te weken. Iets wat er in nog geen 30jaar is gebeurt, en iedereen maar in die kring blijft ronddwalen. ;)


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #267 Gepost op: 17 augustus 2012, 14:23:53
Is dat dan niet zo? Waaruit blijkt dat Henk ongelijk heeft? Vertel mij nu eens waarom Henk volledig ongelijk heeft in deze 30 jaar durende kwestie.
Ik denk dat je jouw bewering dan wel kan onderbouwen. Voor de goede orde, ik vindt in dit geval dat niemand gelijk heeft. Ik probeer enkel de pijnpunten op tafel te krijgen, en ik probeer enkel tongen los te weken. Iets wat er in nog geen 30jaar is gebeurt, en iedereen maar in die kring blijft ronddwalen. ;)
Zou het niet zo kunnen zijn dat "iedereen maar in een kring rond blijft draaien", omdat zo "hier en daar" mensen zich rot ergeren aan de grote bek van Henk? Je kan een emmer stront in je nek verwachten zodra je het ergens niet mee eens bent wat hij beweert. Blijkbaar mag men hier ongestraft mensen voor "saboteur" uitmaken, dus ik doe ook maar eens een poging. "Henk is misschien wel de kern van het probleem", omdat hij constant de boel tegen elkaar aan het opzetten is. En gebeurt er te weinig in de buurt van Huizen, dan worden KNRM Marken en de lokale berger daar in de buurt wel even verder tegen elkaar opgehitst.  

Ik mag toch op zijn minst verwachten dat jullie van Henk eisen om zijn toon te matigen en excuses voor "saboteur" te eisen. Niets gehoord, niets gezien, dus einde discussie wat mij betreft.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #268 Gepost op: 17 augustus 2012, 14:33:31
Zou het niet zo kunnen zijn dat "iedereen maar in een kring rond blijft draaien", omdat zo "hier en daar" mensen zich rot ergeren aan de grote bek van Henk? Je kan een emmer stront in je nek verwachten zodra je het ergens niet mee eens bent wat hij beweert. Blijkbaar mag men hier ongestraft mensen voor "saboteur" uitmaken, dus ik doe ook maar eens een poging. "Henk is misschien wel de kern van het probleem", omdat hij constant de boel tegen elkaar aan het opzetten is. En gebeurt er te weinig in de buurt van Huizen, dan worden KNRM Marken en de lokale berger daar in de buurt wel even verder tegen elkaar opgehitst.  

Ik mag toch op zijn minst verwachten dat jullie van Henk eisen om zijn toon te matigen en excuses voor "saboteur" te eisen. Niets gehoord, niets gezien, dus einde discussie wat mij betreft.
Highlander,
laat ik 1 misverstand uit de weg halen. Niemand hier op het forum kan zomaar iemand voor iets uit maken, zonder dat wij dit zien. En wij zullen daar dan zeker op reageren, alleen is dit niet altijd zichtbaar. Dat kun je gewoon van mij aannemen. Ook wij willen hier een open en eerlijke discussie. ;)
Zeker omdat deze discussie al zo beladen is.
Als Henk zijn toonzetting, zijn algehele manier van doen aanpast, zou Henk dan wel een goede samenwerkingspartner zijn?


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #269 Gepost op: 17 augustus 2012, 14:39:36
Highlander,
laat ik 1 misverstand uit de weg halen. Niemand hier op het forum kan zomaar iemand voor iets uit maken, zonder dat wij dit zien. En wij zullen daar dan zeker op reageren, alleen is dit niet altijd zichtbaar. Dat kun je gewoon van mij aannemen. Ook wij willen hier een open en eerlijke discussie. ;)
Zeker omdat deze discussie al zo beladen is.
Als Henk zijn toonzetting, zijn algehele manier van doen aanpast, zou Henk dan wel een goede samenwerkingspartner zijn?
Ik weet zeker dat dat 1 van de grootste bronnen van ergernis is. Stel het geval dat hij zijn toon zou kunnen matigen, dan ben ik er vrij zeker van dat er op termijn (eerst zullen wat oude wonden moeten helen, maar dat hoeft niet heel lang te duren als de wil er is) er wat meer collegialiteit onder elkaar kan ontstaan.