Ja, dat zal er ook wel komen, maar of het op het ontwerp lijkt wat Alexander nu voorstaat waag ik te betwijfelen. Een convenant moet niet een dictaat van de KNRM zijn, maar door alle partijen gedragen kunnen worden. De bergers moeten zich er ook in kunnen herkennen, en niet alleen verplicht worden tot maar er moet ook rechten in beschreven worden. En het recht om iemand in die al door de KNRM veilig naar een haventje gesleept is, voor eigen rekening (niet door de verzekering gedekt) een haven verderop te mogen slepen of iemand die ergens ongevaarlijk ligt met een lege accu, is eigenlijk niets meer of minder dat een uitsluitingsclausule in het convenant van bergers voor noodhulp ten gunste van de KNRM reddingboten die het allemaal moeten gaan doen.
Bovendien, wat wil men nu allemaal verbieden. Op het hele Markermeer en een groot deel van het IJMeer is helemaal geen snelheidsbeperking. En verbied je bergers aangesloten bij het convenant te bergen, er komen altijd dan weer anderen die niet zijn aangesloten mensen in problemen te hulp, op het water help je elkaar nu eenmaal en dat ben je verplicht. Dat moet en kun je nooit voorkomen/verbieden.
De noodsituaties van boten op de dijk en zinkend over laten aan een KNRM die thuis zit te wachten is misdadig als er een berger al op het water zit die binnen enkele minuten ter plaatse kan zijn.
Alexander, je weet nu precies met wie je allemaal te maken hebt, wie iedereen is, wat iedereen doet en wat de beweegredenen zijn. Zou je ons wat meer over jezelf willen vertellen? Wie nu je opdracht/werkgevers zijn en wat je daar doet?
En Noch met de Bergers, noch met HOGE is ooit nog gepraat in het verleden, men heeft altijd de deur dichtgehouden. Dus als er mensen zijn die verwijzen naar gesprekken, die op niets uitliepen, vraag data, notulen... Want die kunnen ze niet reproduceren, want die gesprekken wilden we wel, maar kregen we nooit. Plezierige uitzondering daarop vormt de KNRM Blaricum, waar wij hen zeer erkentelijk voor zijn.
Henk, lees je de berichten op het forum wel? Snap je de berichten inhoudelijk ook?
Welk beeld wil en probeer je nu van mij neerzetten?
* Dat ik hier zit met een opdracht?
* Dat het plan al klaar is?
* Dat ik een afgevaardigde ben van de KNRM die even hun plan er doorheen wil drukken?!
* Dat ik hier met een dubbele agenda zit?
* Dat ik anti berger ben?
* Dat ik anti HOGE ben?
* Dat ik anti Henk ben?
* Dat ik landoplossingen door wil drukken?
* Dat ik alleen maar een landrot ben?
Blijkbaar heb je een sterke behoefte om altijd nee tegen iedereen te zeggen en vooral te schoppen als er zaken besproken worden. Alleen Henk zijn visie en waarheid is de echte waarheid. Misschien is dat zo dat kan ik niet inschatten maar je communiceert wel erg negatief en eenzijdig. En als je iemand tegenover je krijgt die misschien nog wel eigenwijzer is dan jezelf bent dan ga je nog harder schoppen en roepen. Dan voel je je direct aangevallen en is die gelijk anti Henk/HOGE. Het ligt altijd aan een ander want Henk maakt geen fouten en doet alles goed. Waar ben je eigenlijk bang voor?
Waarom denk je dat de meeste mensen niet meer inhoudelijk reageren in deze topic op jouw citaten? Waarom denk je dat mensen niet met jou in gesprek willen? Waarom denk je dat mensen jou negeren? Leef je inmiddels niet op een eiland? Hoeveel opstappers heb je nu echt nog over bij de HOGE? Ben je wel dikke vriendjes met de bergers zoals je zegt?
Ik hoor je alleen maar denken in beperkingen en problemen maar zelden in concrete oplossingen. Jij zou als deskundige toch de man moeten zijn met flitsende ideeën en oplossingen? Met 30 jaar ervaring moet de Overheid en KNRM toch juist jou hebben als beleidsadviseur? Je bent als jonge vent begonnen in een 3 meter rubberboot met kleine bb-motor varend op het woeste water, dat verdient toch alle respect? Heb je van iedereen wel het respect en vertrouwen? En heb je eigenlijk wel zoveel kennis en visie als je wil doen voorkomen? Je bent toch al jaren bezig met het structureren van de waterhulpverlening? Je hebt toch een gesprek gehad op het hoofdkantoor van de KNRM?
Henk wil je wel veranderen? Wil je wel komen tot afspraken?
En over mijn rol.........ik zou zeggen lees even mijn berichten terug. Dan weet je waar ik mij mee bezig hou in het dagelijkse leven. Ik kan je verzekeren dat het niets met watersport, KNRM en berging te maken heeft. Wel heeft veel veiligheid, crisisbeheersing en calamiteitenbestrijding op het land. Dat is al 22 jaar mijn vak. Daarnaast is mijn grote hobby watersport. En laat ik het voor de zoveelste keer nog een keer uitleggen aan je. Ik ben gaan schrijven in deze topic omdat ik verbaast ben over de structuur en communicatie in de waterhulpverlening. Ik heb daar geen geen enkel persoonlijk belang bij en ken geen van de partijen persoonlijk. Of je dat gelooft of je eigen fantasie en complettheorie blijft volgen laat ik volledig aan jou over.
Ik moet toegeven dat deze topic af en toe wel een hoog circus-gehalte heeft met veel vermaak voor de volgers. Nu ben ik gelukkig redelijke doorzetter of moet ik zeggen eigenwijs dus geef ik dit niet snel op. Ik blijf de inhoudelijke discussie wel met je aangaan. Ook blijf ik dingen uitleggen en dingen vragen aan je. Wel begin ik steeds meer te twijfelen of ik wel duidelijk communiceer?! Wat doe ik fout?