even voor mijn beeldvorming;
Alexander, betekent dit nu dat er na je telefonisch informatief rondje geen vervolg komt om hier eindelijk eens tot concrete afspraken te komen? Jammer van je inzet en tijd die je erin gestoken hebt. Je kwam op mij over als de ideale bemiddelaar en gespreksleider. Vooral je onpartijdigheid was wellicht je sterkste punt in deze discussie, al heeft niet iedereen dat zo ervaren.
Maar als iemand met jou inzet, kennis en motivatie al niet eens de partijen om de tafel krijgt, laat staan tot constructieve afspraken, dan zie ik het somber in voor wat betreft dit onderwerp en deze discussie...
Dan maar weer GTST volgen......
@zwaailamp,
Als laatste bericht van mij nog even een reactie op jouw vraag. Dit om even de beeldvorming duidelijk te krijgen.
Het rondje bellen, e-mailen en spontane toegestuurde berichten geven juist het beeld dat iedereen niet blij is met deze situatie en graag duidelijke afspraken wil. Ook ben ik bij de gesproken partijen van harte welkom om te komen praten. Die partijen willen juist met andere partijen om tafel. Nu was ik nog bezig met dat rondje dus mijn beeld was zeker nog niet compleet maar de intenties zijn goed. En dit probleem speelt niet alleen rond Huizen maar ook op meerdere plekken in Nederland maar dan gelukkig wel in mindere mate.
Daarnaast lezen er mensen mee op dit forum die enorm veel kennis en ervaring hebben op het gebied van management en hulpverlening. Diverse mensen hadden al aangegeven in de commissie/denktank te willen plaatsnemen ter ondersteuning mocht dat nodig zijn. Ook deze mensen zijn volledig onafhankelijk. Ze hebben maar 1 doel en dat is gestructureerde professionele hulpverlening. Tot zover is er in korte tijd best veel mogelijk gebleken al zou de eigenlijke invulling moeten gebeuren door de partijen zelf. Dat zijn de echte deskundigen die vanuit hun discipline kansen en bedreigingen kunnen benoemen. Dat er nog een heel traject doorlopen moest worden met veel gesprekken mag duidelijk zijn.
Ik ben uit verbazing begonnen met schrijven als kritische lezer van dit forum. Het is voor mij geen vrijwillige, laat staan betaalde opdracht. Ik heb van niemand het verzoek gekregen om te inventariseren en tot afspraken te komen. Ik was hooguit enthousiast en gedreven vanwege de casuïstiek. Commentaar geven is prima maar probeer ook mee te denken in oplossingen is een van mijn standpunten. Als mensen daaraan openlijk gaan twijfelen en mijn integriteit in twijfel trekken dan mag dat. Alleen ligt er dan voor mij persoonlijk wel een grens en ben ik niet de partij voor een opdracht. Dit soort opdrachten, al dan niet betaald doe je op basis van vertrouwen. Dat vertrouwen moet je verdienen maar dan moet je wel een kans krijgen.
Ik ga zeker mijn bezoeken plannen met de partijen zoals afgesproken. Niet om te komen tot oplossingen want dat is mijn rol niet. Ik doe dit wel uit mijn persoonlijke interesse in de mens achter de verhalen en hun vak/hobby. Die bezoeken en informatie ga ik overigens niet delen op dit forum zoals sommige mensen mogelijk wel verwachten. Sluit ik af dat ik met interesse dit forum blijf lezen en erg nieuwsgierig ben zoals velen naar de uiteindelijke afspraken die gemaakt gaan worden.