Je verwart (troost je, je bent niet de enige) kritiek hebben met een hekel hebben aan.
Dat mondt uit in (dat doe je nou weer niet) uitspraken als "als ik Henk voor mijn boot krijg, vaar ik over hem heen" en "gekke Henkie is weer op het water".
Dergelijke uitspraken (die meer zeggen over de zender dan de over ontvanger) kunnen nooit voor mij een reden zijn om mijn mening dan maar bij te stellen.
Henk,
dat je eigenlijk probeert te stellen dat ik een hekel aan jou heb, is jouw opvatting niet de mijne als ik een hekel aan iemand heb zeg ik dat gewoon en heb ik die krachttermen helemaal niet nodig.
Maar jouw reactie tekent wel jouw algehele manier van optreden, en bevestig je nota bene meteen mijn bericht. Weer wijzen met die vinger, terwijl ik jouw iets duidelijk wil maken.
Namelijk, dat wantrouwen in deze kwesties geen goede basis vormt om tot een goede oplossing te komen. Om tot een goede oplossing te komen moet een ieder daar open voor staan, en dan ook eventueel zaken te slikken die je niet helemaal zinnen. En wellicht inderdaad je eigen mening even te laten varen, je doet het zoeken naar een juiste oplossing nog steeds voor het algemeen belang, en het belang van de watersporter hier in voorop
Maar gezien het vele wantrouwen wat er heerst vraag ik me namelijk af of er uberhaupt wel een goede basis gaat komen voor een goede oplossing. Door constant naar elkaar te blijven wijzen, en te blijven zeuren en mekkeren ga je inderdaad een nog bredere kloof maken die dan steeds moeilijker wordt te overbruggen.