Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 87448 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #250 Gepost op: 17 augustus 2012, 11:56:53
Duidelijk Henk! O0

"Gelukkig" ligt de onwil dus bij 1 partij, dat is een beter ingangspunt dan dat die onwil bij meerdere partijen zou liggen. Maar die onwil is er wel, en bij een niet onbelangrijke partij. Dus is het inderdaad zaak om met die partij om tafel te gaan, en hun het belang van zo,n convenant te laten inzien. ik zeg, we gaan  richting hoofdkantoor KNRM.

Het is zo jammer dat dit zoveel problemen oplevert, en dit al zo lang duurt. Jullie hebben een pracht stuk verzorgingsgebied, waar voor alle partijen voldoende werk ligt, en waar een ieder met voldoening kan werken en samenwerken. Zeker met het convenant van Alexander erbij, waarin duidelijke afspraken in staan beschreven.
Tuurlijk zal het wel een keertje mislopen, dat gebeurt overal ook bij de brandweer. Ga na de melding even bij elkaar langs, pak een bak koffie en praat erover. En probleempje weer opgelost.
Ik hoop voor jullie dat het los komt, en dat ook die ene partij het belang in gaat zien van een goed convernant. ;)

Peter, eens. Zo is het!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #251 Gepost op: 17 augustus 2012, 11:59:08
Maar Peter, hier ging het wel mis. En je moet voor het kruisvaren de bal dan echt bij de Kustwacht leggen, want de reddingboten gaan niet bepalen onderling waar ze naar toe gaan, dat stuurt de Kustwacht. En daar klopte niets van. Inderdaad tijd voor AIS bij de Kustwacht. Dat de Nikolaas Wijsenbeek de Blaricum1 passeert en meteen aan boord springt ipv zich even bij de Blaricum1 te melden: " jongens hoe gaan we dit aan pakken, kunnen wij nog iets betekenen" is tekenend.
Precies, een hulpverlening kan niet zonder goede sturing. Zeker niet op grote wateren. En daarin ligt een rol voor de kustwacht, en als AIS hun daarin kan ondersteunen zeg ik doen!


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #252 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:09:54
Duidelijk Henk! O0

"Gelukkig" ligt de onwil dus bij 1 partij, dat is een beter ingangspunt dan dat die onwil bij meerdere partijen zou liggen. Maar die onwil is er wel, en bij een niet onbelangrijke partij. Dus is het inderdaad zaak om met die partij om tafel te gaan, en hun het belang van zo,n convenant te laten inzien. ik zeg, we gaan  richting hoofdkantoor KNRM.

Het is zo jammer dat dit zoveel problemen oplevert, en dit al zo lang duurt. Jullie hebben een pracht stuk verzorgingsgebied, waar voor alle partijen voldoende werk ligt, en waar een ieder met voldoening kan werken en samenwerken. Zeker met het convenant van Alexander erbij, waarin duidelijke afspraken in staan beschreven.
Tuurlijk zal het wel een keertje mislopen, dat gebeurt overal ook bij de brandweer. Ga na de melding even bij elkaar langs, pak een bak koffie en praat erover. En probleempje weer opgelost.
Ik hoop voor jullie dat het los komt, en dat ook die ene partij het belang in gaat zien van een goed convernant. ;)
Aha, dus hier op dit forum geldt: wie maar hard genoeg roept dat de anderen saboteurs of zoiets zijn, heeft (zoals ik al zo vaak gezegd heb) de wijsheid in pacht. Wel eens gehoord van zaken als: "de waarheid zal wel ergens in het midden liggen?".  Bovendien, het gedonder is al 30 jaar bezig. Leuk om dat op het bordje van KNRM-Huizen te schuiven, die pas een jaar of wat bestaat. Maar de Seeker (of 1 van zijn voorlopers) vaart al een jaar of 30.....  Maar goed, ik weet mijn plaats weer. Wie geen Henkaanbidder is mag zijn bek houden en door anderen voor saboteur worden uitgemaakt. Sterkte met dit forum. Weer een KNRM-fan die het hier verder voor gezien houdt....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #253 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:21:27
Aha, dus hier op dit forum geldt: wie maar hard genoeg roept dat de anderen saboteurs of zoiets zijn, heeft (zoals ik al zo vaak gezegd heb) de wijsheid in pacht. Wel eens gehoord van zaken als: "de waarheid zal wel ergens in het midden liggen?".  Bovendien, het gedonder is al 30 jaar bezig. Leuk om dat op het bordje van KNRM-Huizen te schuiven, die pas een jaar of wat bestaat. Maar de Seeker (of 1 van zijn voorlopers) vaart al een jaar of 30.....  Maar goed, ik weet mijn plaats weer. Wie geen Henkaanbidder is mag zijn bek houden en door anderen voor saboteur worden uitgemaakt. Sterkte met dit forum. Weer een KNRM-fan die het hier verder voor gezien houdt....
Heb je een ander idee dan? Ik hanteer nog altijd het principe, waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Een ruzie ontstaat niet zomaar.
Als de KNRM een andere visie heeft over al het gebeuren op de randmeren, waarom komt de KNRM dan niet beter naar buiten?
Als ik persberichten uit 2008 lees, waarin de KNRM zelf aangeeft dat dit niet werkzaam is, waarom is anno 2012 er nog steeds niets aan gedaan?
Dan heeft de KNRM toch zelf ook de boel laten liggen?

Ik ben zeker geen Henkaanbidder, dat weet Henk zelf ook wel. Maar na wat doorvragen verteld Henk wel zijn verhaal. Als jij vindt dat er een compleet andere kant aan het verhaal zit, gooi het maar neer. Wij hanteren als forum nog altijd het principe dat een verhaal 2 kanten heeft, zeker een verhaal wat al 30 jaar speelt. Pas als we het verhaal goed van beide kanten kennen is wat mij betreft het principe van kracht dat de waarheid ergens in het midden ligt. ;)


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #254 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:36:29

En nog even voor de duidelijkheid:

1. Er is een gezamenlijke doelstelling KNRM/HOGE/Reddingsbrigade in het redden van mens en dier in acute noodsituaties (prio-1).
2. Er is een gezamenlijke doelstelling KNRM/HOGE/Reddingsbrigade in het redden van schepen die in acuut gevaar zijn (prio-1).
3. De berger heeft als primaire doelstelling pech- en sleephulp inclusief berging van gestrande/gezonken schepen (geen prio) en verleent onverminderd ook gratis de hulp als onder 1 en 2.  

Waarom moet deze beste man dan wachten op de KNRM voor gratis hulp, als de waterhulpdienst ook gratis mensen en boten in acute nood gratis helpt??
Dit is toch een beetje tegenstrijdig? als berger zo snel mogelijk ter plaatse te zijn om goed zeemanswerk te verrichten, maar dan vervolgens eerst over de kosten en verzekering te hebben? het schip is toch zinkende, en dan help je toch elkaar gewoon? kosteloos.....

Wat is anders de echte reden voor de berger om met prio 1 over het gooimeer te jakkeren? Kan je niet stellen dat wanneer een berger met prio 1 over het water gaat, om huid en haart te redden, hij dit kosteloos moet doen?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #255 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:39:23
Het probleem woredt steeds kleiner, waren het in deze dertig jaar Huizen, Blaricum, Almere en Naarden die met HOGE en later met HOGE met elkaar overhoop lagen, Nu hebben Naarden en Blaricum tot ieders voldoening besloten samen te werken. Enn tot ieders voldoening. Als er wat voorvalt met KNRM Blaricum, bel je elkaar even of je gaat er ff langs. Met Reddingsbrigade Naarden net zo, ook dat kan altijd worden uitgepraat. Zowel de waterhulpdienst als Naarden en Blaricum staan in mijn whatsup en dat werkt als een tirelier, als er al wat is wordt dat snel opgelost.  

Ik begrijp echt niet wat iemand er tegen kan hebben er naar te streven zo'n samenwerking ook met Huizen te bewerkstelligen. Heeft iedereen baat bij, toch? Je zit vreemd in elkaar als je weg loopt van een forum omdat men probeert een werkzame samenwerking te bewerkstelligen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #256 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:47:05
Heb je een ander idee dan? Ik hanteer nog altijd het principe, waar 2 vechten hebben ook 2 schuld. Een ruzie ontstaat niet zomaar.
Als de KNRM een andere visie heeft over al het gebeuren op de randmeren, waarom komt de KNRM dan niet beter naar buiten?
Als ik persberichten uit 2008 lees, waarin de KNRM zelf aangeeft dat dit niet werkzaam is, waarom is anno 2012 er nog steeds niets aan gedaan?
Dan heeft de KNRM toch zelf ook de boel laten liggen?

Ik ben zeker geen Henkaanbidder, dat weet Henk zelf ook wel. Maar na wat doorvragen verteld Henk wel zijn verhaal. Als jij vindt dat er een compleet andere kant aan het verhaal zit, gooi het maar neer. Wij hanteren als forum nog altijd het principe dat een verhaal 2 kanten heeft, zeker een verhaal wat al 30 jaar speelt. Pas als we het verhaal goed van beide kanten kennen is wat mij betreft het principe van kracht dat de waarheid ergens in het midden ligt. ;)

Aan de hand van de openbare historie kunnen we toch gewoon en objectief concluderen dat in Huizen e.o. er iemand is die al ruim dertig jaar bij voortduring op alles en iedereen,die niet naar zijn pijpen danst, wat heeft aan te merken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #257 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:48:09
Waarom moet deze beste man dan wachten op de KNRM voor gratis hulp, als de waterhulpdienst ook gratis mensen en boten in acute nood gratis helpt??
Dit is toch een beetje tegenstrijdig? als berger zo snel mogelijk ter plaatse te zijn om goed zeemanswerk te verrichten, maar dan vervolgens eerst over de kosten en verzekering te hebben? het schip is toch zinkende, en dan help je toch elkaar gewoon? kosteloos.....

Wat is anders de echte reden voor de berger om met prio 1 over het gooimeer te jakkeren? Kan je niet stellen dat wanneer een berger met prio 1 over het water gaat, om huid en haart te redden, hij dit kosteloos moet doen?

Ik zei al eerder, hulp aan mensen is en blijft altijd gratis. Als de waterhulpdienst iemand in nood moet redden is dat gratis. Als materiaal gered moet worden is dat niet gratis, de verzekering zal dat moeten vergoeden. Er zijn mensen in nood en er is materiaal in nood. Een grote zeilboot bij windkracht 8 van de dijk trekken en van ondergang behoeden kan zo maar 3000 euro of meer opleveren van de verzekering. Die daar goed mee geholpen is, want als het jacht stuk slaat zijn ze honderdduizenden euro's kwijt. Het is wat veel gevraagd van de bergers om deze uitkering van de verzekering te weigeren om te zorgen dat ie op goede voet komt met de KNRM Huizen.  De bergers moeten wel uit de kosten kunnen komen, vooral als ze 24/7 dekking moeten gaan garanderen. Dat houdt in maanden liggen wachten dat er niets te doen is.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #258 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:50:36
Aan de hand van de openbare historie kunnen we toch gewoon en objectief concluderen dat in Huizen e.o. er iemand is die al ruim dertig jaar bij voortduring op alles en iedereen,die niet naar zijn pijpen danst, wat heeft aan te merken.

Wie zijn "we", namens wie spreek jij allemaal? Je onderschat het niveau van de mensen bij Naarden en Blaricum, er is niemand bij Naarden of Blaricum die naar iemands pijpen danst, laat staan naar de mijne.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #259 Gepost op: 17 augustus 2012, 12:57:03
Aan de hand van de openbare historie kunnen we toch gewoon en objectief concluderen dat in Huizen e.o. er iemand is die al ruim dertig jaar bij voortduring op alles en iedereen,die niet naar zijn pijpen danst, wat heeft aan te merken.
Maar vinden jullie dertig jaar in datzelfde kringetje rond dwalen niet erg lang, en verloren tijd? Is er in die 30jaar dan niemand geweest die met de vuist op tafel heeft geslagen, en heeft gezegt "Dit kan zo niet langer"!!
4 jaar geleden is er een toespeling gedaan door de KNRM, dat dit anders moet gaan. We zijn 4 jaar verder, en niemand heeft in die 4 jaar ook maar iets gedaan om die situatie te veranderen. Ook Henk heeft daarin niets gedaan.
En nu wordt er weer gesproken over de situatie, en hup weer komt er weerstand naar boven en zijn er mensen op de tenen getrapt omdat Henk zijn verhaal wel doet en de KNRM niet. En zijn wij in ene Henkaanbidders. Nee, wij willen alle verhalen op tafel, dus ook die van de KNRM. Maar op de een of andere manier sluiten die de deuren omdat hun de discussie niet aanstaat. Waarom?