Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 90467 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #360 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:18:56
Hoe ga je dit rijmen in de relatie tot de brief die je naar DARP hebt gestuurt? Voor de klant is de KNRM 1 instantie, de klant zal de KNRM ten alle tijden over 1 kam scheren. ::)

KNRM Blaricum heeft ook gereageerd en heeft uitgelegd hoe zij dat zien. Wat denk je nou, dat die een advies zullen geven aan iemand in problemen om te wachten op hulp van de KNRM? Ze zijn niet gek!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #361 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:24:33
Nee, er wordt slechts op gewezen dat het advies te wachten bij sommige situaties risico met zich mee kan brengen. Dat moet je als brandweerman toch aanspreken.

Wij schetsen een beeld zoals het feitelijk is. Alleen als je verkeerd leest, is het zwartmakerij. Je kunt alleen door de woorden te verdraaien en verkeerd uit te leggen zwartmakerij noemen.
Is dat zo Henk, verdraai ik jouw woorden? Ik lees exact de woorden zoals jij ze opgeschreven hebt, en zoals ik jouw woorden lees zie ik dit toch echt anders dan dat jij ze ziet. Kan ook niet anders, want jij zult nooit je eigen epistels ondermijnen. Als ik de DARP was geweest, en ik had die brief gestuurt en ik als persoon had dit antwoordt van jou terug gekregen, dan was mijn conclussie geweest, "wat een zooitje bij de KNRM". Dat was mijn conclussie geweest als ik als klant jouw brief had gelezen. Er zit namelijk geen enkel diplomatiek verhaal in die brief, waaruit blijkt dat het niets uitmaakt wie er op de randmeren hulp komt verlenen.

KNRM Blaricum heeft ook gereageerd en heeft uitgelegd hoe zij dat zien. Wat denk je nou, dat die een advies zullen geven aan iemand in problemen om te wachten op hulp van de KNRM? Ze zijn niet gek!
Zoals ik al zei, ik ben ontzettend nieuwschierig naar hun antwoordt. Ik zei al eerder de klant lees geen KNRM Blaricum, die leest alleen maar KNRM. Het zal die klant een biet wezen waar die KNRMboot vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt. Werkt ook zo bij de brandweer, de klant maakt het geen biet uit waar die rode auto vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #362 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:31:32
Volgens mij is Alexander nog steeds aan het wachten op een uitnodiging. Ook heeft Alexander van alles aangedragen met naar mij idee hele goede oplossingen. Dus als je echt de boel zo snel had willen oplossen had hij al een uitnodiging in zijn bus gehad.

Maar ik krijg sterk het idee dat je de huidige situatie wel best vind zo.

Nee maar ik krijg gaandeweg het idee dat er naar een (land) oplossing gewerkt wordt die veel meer behelst als het bevorderen van de goede samenwerking tussen KNRM Huizen HOGE en KNRM Huizen Waterhulpdienst.nl DSe hele waterhulpverlening moet op de schop, met als voorbeeld het land. Daar werk ik dus niet aan mee.
En Alexander is niet gewend aan tegenspraak kennelijk, want hij terwijl hij mij verwijt sarcastisch te zijn (en dat is van begin tot eind inhoudelijk) valt hij de persoon aan.:

Citaat
Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n man als jou ontmoet. Iemand die zich direct aangevallen voelt, die echt alles beter weet, niet openstaat voor kritiek, alles probeert goed te praten, ook echt vindt dat eigenlijk alles goed gaat, constant loopt de katten op de KNRM, iemand die kat op de politie, iemand die vindt dat hij onmisbaar is, die vindt dat de regels op het water totaal anders zijn dan op het land, die vindt dat hij met een zelfgekochte pager moet helpen omdat de KNRM het niet alleen af kan, iemand die vindt dat iedere berger/hulpdienst met 80 tot 100 km over het water mag racen naar een niet spoedeisende klus of pechgeval, iemand die vindt dat de schipper van een reddingsboot/berger alles zelf beslist, iemand die het logisch vindt om met 4/5 boten op een klus af te racen, etc. etc.

He, heerlijk op het water vandaag, allemaal ons ding gedaan. Genoeg werk voor iedereen! Wij hebben pechklussen kwistig  uitgedeeld. 's Middags met zijn allen even een sapje bij de Catamaranhaven Muiderzand, Ronduit nam ondertussen waar. Druk voor Marken, Warder. Alleen de Nikolaas Wijsenbeek was er niet...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #363 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:38:01
Is dat zo Henk, verdraai ik jouw woorden? Ik lees exact de woorden zoals jij ze opgeschreven hebt, en zoals ik jouw woorden lees zie ik dit toch echt anders dan dat jij ze ziet. Kan ook niet anders, want jij zult nooit je eigen epistels ondermijnen. Als ik de DARP was geweest, en ik had die brief gestuurt en ik als persoon had dit antwoordt van jou terug gekregen, dan was mijn conclussie geweest, "wat een zooitje bij de KNRM". Dat was mijn conclussie geweest als ik als klant jouw brief had gelezen. Er zit namelijk geen enkel diplomatiek verhaal in die brief, waaruit blijkt dat het niets uitmaakt wie er op de randmeren hulp komt verlenen.
Zoals ik al zei, ik ben ontzettend nieuwschierig naar hun antwoordt. Ik zei al eerder de klant lees geen KNRM Blaricum, die leest alleen maar KNRM. Het zal die klant een biet wezen waar die KNRMboot vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt. Werkt ook zo bij de brandweer, de klant maakt het geen biet uit waar die rode auto vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt.

Nee hoor, die vrees is ongegrond:

Meneer Wijga
 
Dank voor de info, de DARP is zelf een vrijwilligers organisatie met 30 jaar vaargeschiedenis op de randmeren. Wij zijn er erg voor dat de KNRM en jullie als eerste aan bod komen, zeker om de vrijwilligheid.
Ik ga de reacties samenbinden voor een stuk op onze site en de plaatselijke krant. U krijgt eerst inzicht in dit verhaal.
 
vr gr


Dat laat alleen nog even op zich wachten kennelijk...

Je moet echt goed je best doen om hier zwartmakerij van te maken, volgens mij valt het onder gezond verstand:

Als je dan -het in mijn ogen- zeer riskante advies geeft dat je op hulp van de KNRM moet wachten, begeef je je op gevaarlijk terrein. Als je de hulp van de berger niet accepteert, gaat deze weer terug en doet daarover een mededeling van over 16 aan de kustwacht.  "de schipper wil geen hulp van ons, wacht op de KNRM". Maar wat nu als de pech -zoals wel vaker gebeurt (krabbend anker, toch lek geslagen, iemand raakt in paniek) - ontaard in een noodsituatie heb je de hulp weggestuurd. Dat is geen goed zeemanschap en daar kunnen nare gevolgen aan kleven.

Denk je dat de Hoofdirectie achter een advies staat om hij problemen te wachten op hulp van de KNRM?


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #364 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:38:20
Aan de andere kant is er het bedrijf dat met lede ogen aan moet zien hoe reddingsboten met steun van overheid dezelfde diensten aanbieden als hij doet, pechhulp op het water.

Markt werking mag toch gewoon op het water, als de berger het financieel niet voor elkaar krijgt, moet hij een faillissement aanvragen. Elke boot die een berger weg sleept scheeld de KNRM ook een donateur. Maar als ik kijk naar de boten van de berger op het gooi en eemmeer vraagt hij genoeg voor een klusje en heb ik geen medelijden met ze.


HOGE is 30 jaar actief op het Gooi- en Eemmeer.

Wat maakt dat uit? Al zou het Hoge er 35 jaar varen??

Al je op de site van Darp kijkt zie je een filmpje van de BU210, deze boot is al op sleep maar de aasgieren varen er achter aan. De twee bergingsboten gaan ook niet retour dus als een ander het schip in nood al op sleep heeft.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #365 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:45:30
Nee maar ik krijg gaandeweg het idee dat er naar een (land) oplossing gewerkt wordt die veel meer behelst als het bevorderen van de goede samenwerking tussen KNRM Huizen HOGE en KNRM Huizen Waterhulpdienst.nl DSe hele waterhulpverlening moet op de schop, met als voorbeeld het land. Daar werk ik dus niet aan mee.

Met zo'n antwoord vraag ik me toch echt af of je de afgelopen 19 pagina's wel gelezen hebt. Land en water maakt niet uit, je wil een snelle, efficiënte en veilige hulpverlening. En je praat nu over individuele samenwerking tussen bepaalde spelers. Ik dacht dat we dat station al hadden gepasseerd. Want echt punten ga je pas scoren als je met alle partners om tafel gaat.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #366 Gepost op: 19 augustus 2012, 22:55:36
Markt werking mag toch gewoon op het water, als de berger het financieel niet voor elkaar krijgt, moet hij een faillissement aanvragen. Elke boot die een berger weg sleept scheeld de KNRM ook een donateur. Maar als ik kijk naar de boten van de berger op het gooi en eemmeer vraagt hij genoeg voor een klusje en heb ik geen medelijden met ze.

Wat maakt dat uit? Al zou het Hoge er 35 jaar varen??

Al je op de site van Darp kijkt zie je een filmpje van de BU210, deze boot is al op sleep maar de aasgieren varen er achter aan. De twee bergingsboten gaan ook niet retour dus als een ander het schip in nood al op sleep heeft.

Gek he, als opstappers aan boord zijn die helpen de mast op te binden... Moeten die met de taxi terug? Oje, ik word weer sarcastisch  98uiye Maar, ik wordt ook altijd sarcastisch van aannames die aanleiding zijn om te schelden. (Aasgier is een scheldwoord)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #367 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:02:54
Met zo'n antwoord vraag ik me toch echt af of je de afgelopen 19 pagina's wel gelezen hebt. Land en water maakt niet uit, je wil een snelle, efficiënte en veilige hulpverlening. En je praat nu over individuele samenwerking tussen bepaalde spelers. Ik dacht dat we dat station al hadden gepasseerd. Want echt punten ga je pas scoren als je met alle partners om tafel gaat.

Maar je hebt toch het recht om het met iemand oneens te zijn? Ik vind land onvergelijkbaar met water. Al waren het 90 pagina's. Dan maar dom en eigenwijs.
Ik durf het met iedereen oneens te zijn, al is het de minister president (met hem ben ik het bijzonder oneens, maar daar gaat het niet over). En ik heb het nooit over DE KNRM en DE politie die verzaakt. Alleen dat er bezuinigd is op de politie wat betreft handhaving en taken op het water. En is dat een aanval op DE politie. Hoe lichtgeraakt kun je zijn! Ik heb het niet over DE KNRM. Er zijn stations waar wij een voorbeeld aan nemen. Er zijn er ook die hun doel voorbijschieten en dat is jammer.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #368 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:07:45
OK gisteren was er één politie boot op het water. Die lag de hele dag op het 't Zand, een evenement op het Muiderstrand, om niet betalende bezoekers in bootjes terug het water op te sturen. (ik hou mijn sarcasme in  998765...)


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #369 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:08:38

Ik durf het met iedereen oneens te zijn, al is het de minister president

Dat is inmiddels wel duidelijk. Al heb ik ook wel het idee dat het oneens zijn met anderen een doel op zich is voor je.
'Ik ben het niet met je eens, en als ik dat toch ben geldt dat ik het alsnog niet met je eens ben'
Natuurlijk je goed recht om het niet met me eens te zijn  ;)