Is dat zo Henk, verdraai ik jouw woorden? Ik lees exact de woorden zoals jij ze opgeschreven hebt, en zoals ik jouw woorden lees zie ik dit toch echt anders dan dat jij ze ziet. Kan ook niet anders, want jij zult nooit je eigen epistels ondermijnen. Als ik de DARP was geweest, en ik had die brief gestuurt en ik als persoon had dit antwoordt van jou terug gekregen, dan was mijn conclussie geweest, "wat een zooitje bij de KNRM". Dat was mijn conclussie geweest als ik als klant jouw brief had gelezen. Er zit namelijk geen enkel diplomatiek verhaal in die brief, waaruit blijkt dat het niets uitmaakt wie er op de randmeren hulp komt verlenen.
Zoals ik al zei, ik ben ontzettend nieuwschierig naar hun antwoordt. Ik zei al eerder de klant lees geen KNRM Blaricum, die leest alleen maar KNRM. Het zal die klant een biet wezen waar die KNRMboot vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt. Werkt ook zo bij de brandweer, de klant maakt het geen biet uit waar die rode auto vandaan komt. Als hij maar geholpen wordt.
Nee hoor, die vrees is ongegrond:
Meneer Wijga
Dank voor de info, de DARP is zelf een vrijwilligers organisatie met 30 jaar vaargeschiedenis op de randmeren. Wij zijn er erg voor dat de KNRM en jullie als eerste aan bod komen, zeker om de vrijwilligheid.
Ik ga de reacties samenbinden voor een stuk op onze site en de plaatselijke krant. U krijgt eerst inzicht in dit verhaal.
vr gr
Dat laat alleen nog even op zich wachten kennelijk...
Je moet echt goed je best doen om hier zwartmakerij van te maken, volgens mij valt het onder gezond verstand:
Als je dan -het in mijn ogen- zeer riskante advies geeft dat je op hulp van de KNRM moet wachten, begeef je je op gevaarlijk terrein. Als je de hulp van de berger niet accepteert, gaat deze weer terug en doet daarover een mededeling van over 16 aan de kustwacht. "de schipper wil geen hulp van ons, wacht op de KNRM". Maar wat nu als de pech -zoals wel vaker gebeurt (krabbend anker, toch lek geslagen, iemand raakt in paniek) - ontaard in een noodsituatie heb je de hulp weggestuurd. Dat is geen goed zeemanschap en daar kunnen nare gevolgen aan kleven. Denk je dat de Hoofdirectie achter een advies staat om hij problemen te wachten op hulp van de KNRM?