Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 90470 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #370 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:11:23
Maar je hebt toch het recht om het met iemand oneens te zijn? Ik vind land onvergelijkbaar met water. Al waren het 90 pagina's. Dan maar dom en eigenwijs.
Ik durf het met iedereen oneens te zijn, al is het de minister president (met hem ben ik het bijzonder oneens, maar daar gaat het niet over). En ik heb het nooit over DE KNRM en DE politie die verzaakt. Alleen dat er bezuinigd is op de politie wat betreft handhaving en taken op het water. En is dat een aanval op DE politie. Hoe lichtgeraakt kun je zijn! Ik heb het niet over DE KNRM. Er zijn stations waar wij een voorbeeld aan nemen. Er zijn er ook die hun doel voorbijschieten en dat is jammer.

And i rest my case. 98uiye 98uiye 98uiye


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #371 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:12:38
Dat is inmiddels wel duidelijk. Al heb ik ook wel het idee dat het oneens zijn met anderen een doel op zich is voor je.
'Ik ben het niet met je eens, en als ik dat toch ben geldt dat ik het alsnog niet met je eens ben'
Natuurlijk je goed recht om het niet met me eens te zijn  ;)

Mompelt iets over spijker en kop...... :-X


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #372 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:18:37
Domme vragen bestaan niet dus ik doe een poging...

Wie is er bestuurlijk verantwoordelijk bij een incident op het Gooi- Eem- en IJmeer?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #373 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:27:59
Domme vragen bestaan niet dus ik doe een poging...

Wie is er bestuurlijk verantwoordelijk bij een incident op het Gooi- Eem- en IJmeer?


De gemeente. De burgemeester. Die hebben hun operationele leiding gedelegeerd naar de Kustwacht.

Die heeft verstand van hoe zaken op het water geregeld dienen te worden. Een en ander na uitvoerige studie van een aantal door de wol geverfde mannen en vrouwen van de comissie Waterrand. Waar mensen van het ministerie, de brandweer, politie enzo in zaten. Die hebben studies verricht en onderzoeken verricht. Heel veel vergaderd en met iedereen gesproken (ja ook met ons.) Vervolgens is een advies naar de minister gegaan, die dat heeft overgenomen. Daar is ook bv de SAMIJ regeling uit voortgekomen. En nu moet dat op de schop, want het is eigenlijk niet goed geregeld.

En laat ik nu helemaal achter die SAMIJ regeling en die commissie waterrand staan... (allemaal eigenwijze mannen ^-^ )


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #374 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:29:02
Maar je hebt toch het recht om het met iemand oneens te zijn? Ik vind land onvergelijkbaar met water. Al waren het 90 pagina's. Dan maar dom en eigenwijs.

Dit topic doorlezend zie ik jou als iemand die heel graag praat en net zo graag wil dat je gehoord wordt, maar ik vraag me af in hoeverre jij wel naar anderen luistert?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #375 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:38:05
Dit topic doorlezend zie ik jou als iemand die heel graag praat en net zo graag wil dat je gehoord wordt, maar ik vraag me af in hoeverre jij wel naar anderen luistert?

Het barst in mijn postings van de citaten. Ik lees die aandachtig en geef weerwoord vaak punt voor punt. Als ik een goed weerwoord heb, hoor je niets meer. Ik heb heel goed gelezen dat bergers aasgieren zijn omdat ze hun bemanning weer op willen pikken. Niets meer over gehoord.

Maar je hebt gelijk, ik ga weerover op luisteren.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #376 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:43:25
Dus is iedereen hier het erover eens dat de SAMIJ op de schop moet, sta ik alleen?


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #377 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:53:12
Jij bent van mening dat de SAMIJ de hemel op aarde is, er geen problemen zijn en er tot in lengte van dagen geen aanpassingen plaats hoeven te vinden in de manier van hulpverlening op het water?


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #378 Gepost op: 19 augustus 2012, 23:54:17

De gemeente. De burgemeester. Die hebben hun operationele leiding gedelegeerd naar de Kustwacht.

Hartelijk dank voor de info.

Voor een ieder die zich meer in de materie wil verdiepen raad ik aan het boek "stuurmanskunst" te lezen.

https://dl.dropbox.com/s/dhmejp3xuzp0qpl/STUURMANSKUNST.pdf?dl=1
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #379 Gepost op: 20 augustus 2012, 01:01:59
Hartelijk dank voor de info.

Voor een ieder die zich meer in de materie wil verdiepen raad ik aan het boek "stuurmanskunst" te lezen.

https://dl.dropbox.com/s/dhmejp3xuzp0qpl/STUURMANSKUNST.pdf?dl=1

Dank je voor het interessante leesvoer. Het is nooit slecht om iets tegen het licht te houden en indien nodig bij te stellen.
Maar het idee van herschrijven spreekt mij niet aan en is in mijn ogen iets onmogelijks. En de tarieven van de bergers van bovenaf vastleggen kan helemaal niet...

Laat ik niet op de zaken vooruitlopen, ik sta voor bijna alles open (niet de opheffing van HOGE). Ik neem gaarne de uitnodiging aan om eens met mensen om de tafel te gaan om te kijken of er verbetering kan worden behaald in de regeling zo als die nu ligt. Ik zal het in mijn agenda noteren.