Als vergoeding door de verzekering maakt dat hulp voor mij kostenloos is dan zou ik graag weten waar mijn premie aan besteed wordt......
Als ik mijn polissen door kijk dan zie ik meer zaken die worden uitgesloten van dekking (vandalisme bijvoorbeeld) dan zaken die vergoed worden, wil ik meer zaken vergoed zien dan gaat mijn premie omhoog waarmee de KOSTEN voor mij omhoog gaan
Maar goed verkeerd geciteerd of heb ik het uitgelegd in andere bewoordingen,
kostenloos en
gratis zijn bij mij namelijk gelijk.
Kosten die vergoed worden door een derde zijn dus wel kosten en dienst is daardoor per defenitie niet kostenloos alleen betaal ik telkens een klein beetje in de vorm van een verzekeringspremie, een soort van prepaid hulpverlening die ik doneer in een pot waaruit jij betaald wordt. Door te stellen dat het voor mij kostenloos is omdat de verzekering e.e.a. betaald verdraai je de zaken en verdraaien van feiten is de kluit belazeren, wellicht gaat mijn premie bijvoorbeeld omhoog....dan heb ik dus terdege kosten!!
Hoe je het ook went of keert Henk, en nogmaals met alle respect, HOGE heeft een commercieel oogpunten en is daarmee gebaat bij zoveel mogelijk acties die declarabel zijn bij een verzekering / eigenaar en of je het nu slepen, bergen EHBO of kunstschaatsen wilt noemen het blijft commerciele hulpverlening.
Waar ik me dus het meest aan stoor is het roepen dat er voor de hulpvrager geen kosten aan verbonden zijn terwijl dit aantoonbaar anders is. De hulp die jij verleend brengt terdege kosten met zich mee alleen worden die via een omweg bij de hulpvrager verhaald. En hoe doe je dat als de hulpvrager onverzekerd is, leg je dan alsnog de rekening bij hem neer.... en als hij het daar niet mee eens is laat je hem dan barsten of stuur je hem alsnog door naar de KNRM