Hoe vooringenomen men hier is, blijkt uit het feit dat ik dit eindeloos kan herhalen maar dat dit feit genegeerd blijft. Niemand heeft de moeite genomen dit in de afweging mee te nemen. Normaal als ik met iemand discussieer, hoor ik wel eens, "ja dat is waar". Hoor je hier niet. Als het waar is, negeer je het gewoon...
Henk, ik heb jou ook nog nooit horen zeggen: "Ja dat is waar." Hooguit op wat kleine nietszeggende dingen. Dit is een duidelijk pot verwijt de ketel verhaal.
Helemaal mee eens. Al het geneuzel hier van mensen die er niets mee te maken hebben en uit zijn op de ondergang van bepaalde partijen staan een oplossing alleen maar in de weg.
Misschien dat het eindeloos herhalen je op een gegeven moment te veel wordt, maar kennelijk is dat nodig totdat je eens terugkomt op je onware woorden. "al het geneuzel van mensen die uit zijn op de ondergang van bepaalde partijen?" Er is (bijna) niemand uit op de ondergang van bepaalde partijen, waar haal je die onzin toch steeds vandaan? Ik begin daar ondertussen wel een beetje klaar mee te raken, dat, "kijk mij eens zielig zijn" gedrag. Er is niemand hier die zegt dat bergers niet nodig zijn, er is (bijna) niemand die beweert dat de hoge maar moet verdwijnen. In ieder geval zeggen de mensen die inhoudelijk mee discussiëren dat niet. We zeggen wel dat er dingen moeten veranderen, maar daar hoeft men echt niet voor te verdwijnen.
Zolang jij keer op keer blijft herhalen dat men hier uit is op de ondergang van de hoge zie je spoken die er niet zijn, daardoor ga je dwars liggen en komen we nooit tot een oplossing.
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat je bang bent dat een eventuele reorganisatie je wel de kop gaat kosten, maar dat ligt dan niet aan ons maar aan het feit dat je zelf niet wil aanpassen. Dat zie je ook wel eens in de natuur, planten/dieren die zich niet aanpassen sterven uit. (voordat dit verkeerd opgevat wordt, ik bedoel natuurlijk niet dat je een dier bent)