Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer

Auteur Topic: Structurering van waterhulpverlening Gooi- Eem- en IJmeer  (gelezen 90128 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #600 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:42:16
Hoe vooringenomen men hier is, blijkt uit het feit dat ik dit eindeloos kan herhalen maar dat dit feit genegeerd blijft. Niemand heeft de moeite genomen dit in de afweging mee te nemen. Normaal als ik met iemand discussieer, hoor ik wel eens, "ja dat is waar". Hoor je hier niet.  Als het waar is, negeer je het gewoon...
Henk, ik heb jou ook nog nooit horen zeggen: "Ja dat is waar." Hooguit op wat kleine nietszeggende dingen. Dit is een duidelijk pot verwijt de ketel verhaal.
Helemaal mee eens. Al het geneuzel hier van mensen die er niets mee te maken hebben en uit zijn op de ondergang van bepaalde partijen staan een oplossing alleen maar in de weg.
Misschien dat het eindeloos herhalen je op een gegeven moment te veel wordt, maar kennelijk is dat nodig totdat je eens terugkomt op je onware woorden. "al het geneuzel van mensen die uit zijn op de ondergang van bepaalde partijen?" Er is (bijna) niemand uit op de ondergang van bepaalde partijen, waar haal je die onzin toch steeds vandaan? Ik begin daar ondertussen wel een beetje klaar mee te raken, dat, "kijk mij eens zielig zijn" gedrag. Er is niemand hier die zegt dat bergers niet nodig zijn, er is (bijna) niemand die beweert dat de hoge maar moet verdwijnen. In ieder geval zeggen de mensen die inhoudelijk mee discussiëren dat niet. We zeggen wel dat er dingen moeten veranderen, maar daar hoeft men echt niet voor te verdwijnen.
Zolang jij keer op keer blijft herhalen dat men hier uit is op de ondergang van de hoge zie je spoken die er niet zijn, daardoor ga je dwars liggen en komen we nooit tot een oplossing.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat je bang bent dat een eventuele reorganisatie je wel de kop gaat kosten, maar dat ligt dan niet aan ons maar aan het feit dat je zelf niet wil aanpassen. Dat zie je ook wel eens in de natuur, planten/dieren die zich niet aanpassen sterven uit. (voordat dit verkeerd opgevat wordt, ik bedoel natuurlijk niet dat je een dier bent)  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #601 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:45:26
Even wat simpeler:

"Bent u verzekerd? OK, dan nemen wij contact met uw verzekering op en die betaalt het voor u. In feite is de hulp voor u kosteloos."
Als je kosten naar oordeel van de verzekering de spuigaten uitlopen zal de premie verhoogt worden.
Deze zinnen spreken elkaar toch tegen of ben ik nou gek..? Als je premie omhoog gaat maak je meer kosten, je moet meer betalen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #602 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:46:04
Ik ga ff een paar paralellen trekken..
Noodhulpverlening op het water => Incident manegment op de weg

KNRM sleep naar dichtsbijzijnde veilige haven => aangesteld berger sleep naar dichtsbij zijnde veilige plaats (parkeerplaats -afrit) voor mij kostenloos
Vrij te kiezen berger sleept naar thuis /reparatiehaven => Vrij te kiezen berger sleept naar huis / garage bedrijf
Kosten voor de verzekering... via premie voor mij

Volgens mij wanneer je je boot op goede wijze verzekerd zal de verzekering ook de sleep kosten van de berger naar een reparatie / thuishaven vergoeden alleen zal daar een KOSTEN plaatje aanhangen tav de premie.

Met deze paralel denk ik dat de basis van een convenat gelegd is IM berger (KNRM of REDNED) stelt veilig, Berger / sleper verzorgd tegen geldend tarief (al of niet verzekerd) verder transport
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #603 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:49:13
KNRM sleep naar dichtsbijzijnde veilige haven => aangesteld berger sleep naar dichtsbij zijnde veilige plaats (parkeerplaats -afrit) voor mij kostenloos
En eventueel (en dat heeft bij de meesten de voorkeur) wordt de sleep gedaan door een aan de KNRM gelieerde sleper. Dus een berger die een contract afsluit dat hij 24/7 sleepdiensten voor zijn rekening neemt voor de knrm/kustwacht. De KNRM boot kan dan blijven voor de Noodhulp en de berger kan dan bergen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #604 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:50:31
Precies. Je betaalt om aanspraak te kunnen maken op een vergoeding. Als niemand zijn premie zou betalen dan valt er ook niets uit te keren. En hoe meer er uitgekeerd wordt......................

Wat voor niemand een reden is om niet te claimen als je wel ergens recht op hebt. Wind je dan op over het aantal Ray ban zonnebrillen, er worden meer geclaimd wereld wijd dan er geproduceerd worden.  Tenzij je no-claim wilt houden, eigen risico en zo. Maar daar is bij hulploon geen sprake van.

Je kan niet een berger beschuldigen (kennelijk kan dat wel, men staat hier daar achter kennelijk) van de kluit belazeren omdat zijn hulp misschien mogelijk premie verhogend werkt omdat de verzekering kennelijk een verkeerde risicoanalyse gemaakt had.

Dag mijnheer , ik zou u kunnen slepen. Als u verzekerd bent worden aan u persoonlijk geen kosten berekend, de rekening gaat naar de verzekering. Wij moeten u er wel op wijzen dat door deze kosten de verzekering zou kunnen besluiten tot premieverhoging over te gaan.

Zoiets? Is dat niet een karikatuur zo langzamerhand?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #605 Gepost op: 26 augustus 2012, 17:55:00
En eventueel (en dat heeft bij de meesten de voorkeur) wordt de sleep gedaan door een aan de KNRM gelieerde sleper. Dus een berger die een contract afsluit dat hij 24/7 sleepdiensten voor zijn rekening neemt voor de knrm/kustwacht. De KNRM boot kan dan blijven voor de Noodhulp en de berger kan dan bergen.

Nee, eerst wil ik excuses dat de berger de kluit belazert en een aasgier is.

Je leggen alles wat ik zeg onder een vergrootglas en er dreigt een ban, en deze mijnheer kan de bergers (aasgieren)  ongestraft van oplichting beschuldigen?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #606 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:00:04
Nee, eerst wil ik excuses dat de berger de kluit belazert en een aasgier is.

Je leggen alles wat ik zeg onder een vergrootglas en er dreigt een ban, en deze mijnheer kan de bergers (aasgieren)  ongestraft van oplichting beschuldigen?
Men moet excuses aanbieden voordat een sleper zich aan de krnm koppelt? Jij bent opeens benoemd tot wettelijk vertegenwoordiger van een berger? Ik denk dat een berger dit best zelf kan bepalen toch?
Ik dreig nu overigens niet met een ban, maar als je het ergens mee oneens bent dan kan je dit via PM of via de meldknop aangeven. Dan laten we het hier bij het topic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #607 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:01:41
Ik ga ff een paar paralellen trekken..
Noodhulpverlening op het water => Incident manegment op de weg

KNRM sleep naar dichtsbijzijnde veilige haven => aangesteld berger sleep naar dichtsbij zijnde veilige plaats (parkeerplaats -afrit) voor mij kostenloos
Vrij te kiezen berger sleept naar thuis /reparatiehaven => Vrij te kiezen berger sleept naar huis / garage bedrijf
Kosten voor de verzekering... via premie voor mij

Volgens mij wanneer je je boot op goede wijze verzekerd zal de verzekering ook de sleep kosten van de berger naar een reparatie / thuishaven vergoeden alleen zal daar een KOSTEN plaatje aanhangen tav de premie.


http://www.incidentmanagement.nl/watisim/watisimlandelijkeregelingen.aspx

Met deze paralel denk ik dat de basis van een convenat gelegd is IM berger (KNRM of REDNED) stelt veilig, Berger / sleper verzorgd tegen geldend tarief (al of niet verzekerd) verder transport

Now we're talking. Als op de weg. Ben ik voor!

"De LPR richt zich op de inzet van een berger bij kleinschalige incidenten met personenauto’s. De kern van deze maatregel is dat de politiemeldkamer / regionale verkeerscentrale bij een incidentmelding direct, zonder dat politiesurveillanten / weginspecteurs ter plaatse zijn geweest, het Landelijk Centraal Meldpunt (LCM) waarschuwt. Het LCM schakelt vervolgens zo snel mogelijk een gecontracteerde berger in voor de eerste berging.
 
Onderzoek heeft aangetoond dat hierdoor de totale afhandelingtijd van een incident met gemiddeld 15 minuten wordt verkort. Deze maatregel is bijzonder effectief gezien het grote aantal van zulk soort incidenten dat landelijk plaatsvindt."

Dus de berger meteen naar het incident. in 100% van de gevallen en neemt het sleepwerk op zich. De KNRM (vergelijkbaar met de noodhulp diensten als brandweer, politie en ambulance) neemt de afhandeling en het vervoer van de gewonden op zich, zeg maar de zorg (redding) voor/van de mensen, bestrijding van brand opzich, de berger is voor het materiaal.

Jij bent toch zo gek nog niet!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #608 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:03:19
Men moet excuses aanbieden voordat een sleper zich aan de krnm koppelt? Jij bent opeens benoemd tot wettelijk vertegenwoordiger van een berger? Ik denk dat een berger dit best zelf kan bepalen toch?
Ik dreig nu overigens niet met een ban, maar als je het ergens mee oneens bent dan kan je dit via PM of via de meldknop aangeven. Dan laten we het hier bij het topic.

Nee, omdat hij de berger (aasgier) ervan beschuldigd de kluit te belazeren. En ik aantoon dat dit niet zo is.

Bovendien is het aan hem om aan te tonen dat de bergers (aasgieren) oplichters zijn, zij hoeven niet aan te tonen dat ze dat niet zijn (hoewel ik dat -namens hen- wel deed).


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #609 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:08:21
Wat is Incident Management?
 
‘Incident Management is het geheel aan maatregelen die beogen de weg zo snel mogelijk voor het verkeer vrij te maken nadat een incident heeft plaatsgevonden. Daarbij rekeninghoudend met de verkeersveiligheid, de behartiging van belangen van mogelijke slachtoffers en de beheersing van de ontstane schade.’
 
Onder incidenten vallen naast ongevallen, ook pechgevallen, achtergelaten voertuigen, ‘kijkersfiles’, afgevallen lading en andere onvoorziene situaties zoals loslopende koeien, die de doorstroming van het verkeer verstoren.
 

http://www.incidentmanagement.nl/nl-nl/watisim.aspx