Het gaat er in de intentie van mijn betoog niet om of er iemand is de niet claimt ondanks zijn rechten, het gaat erom dat je de hulpvrager voorspiegeld dat de hulp kostenloos is omdat de verzerking het betaald, het feit dat een derde de kosten vergoed betekent niet dat de hulp kostenloos is.
Kostenloos betekent dat gratis en dat houd in dat jij de kosten voor eigenrekening neemt en niet declareerd bij een derde.....
Uit jou stelling proef in namelijk dat je een onverzekerde watersporten aan zijn lot zal overlaten danwel dat je op welke andere wijze ook je kosten zult claimen en dat beste Henk is (behoefd geen verdere uitleg)
Mij gaat het ook niet om niet of wel claimen, dat was Peter. Die wil dat je niet claimt om de kosten van de verzekering te drukken, dan kan de premie omlaag.
Even wat simpeler:
Bent u verzekerd? OK, dan nemen wij contact met uw verzekering op en die betaalt het voor u. In feite is de hulp voor u kosteloos."
Welk gedeelte is niet waar.
Boekhoudkundig bestaat gratis niet (wel om niet). Wel bestaat aan wie de kosten worden berekend. Aan degene waar de kosten NIET worden berekend (de verzekeringsnemer, hier zijnde de schipper) zijn er geen kosten te boeken. Kostenloos dus. De kosten worden berekend aan de verzekeringsmaatschappij. Die betaald uit. Aan de ene kant de baten (premie) aan de andere kant de kosten (schade-uitkering). Als je kosten naar oordeel van de verzekering de spuigaten uitlopen zal de premie verhoogt worden. Maar het doe van een verzekering blijft het voorkomen dat je kosten hoeft te maken bij schade. (ik wil hiervoor betaald worden,)
Lees het [uhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Verzekering]
hier[/u] allemaal nog eens even door als je wil.