Kapsalon uit de brand met nieuw pandAuteur: door Gep Leeflang | maandag 20 augustus 2012 | 09:50
APELDOORN - Razendsnel heeft ze haar zaakjes geregeld: over een of anderhalve maand hoopt Marjolein Burges een nieuw pand in gebruik te kunnen nemen met haar kapsalon Hair Design.
Na de brand die eind vorige maand drie panden aan de Hoofdstraat trof, stond voor Burges snel vast dat ze een nieuwe locatie zou moeten zoeken. Nog steeds is niet duidelijk of het pand dat zij huurde wordt opgeknapt of nieuw moet worden opgebouwd, zegt ze, maar sowieso: dan zou het een half jaar of langer gaan duren en al haar klanten zouden dan al een andere kapsalon hebben gevonden.
Een pand aan de Korenstraat, waarin lange tijd een gsm-winkel zat, is een geschikt alternatief, constateerde ze. Gisteren tekende ze een vijfjarig huurcontract met verhurend makelaar Diederik Mulder ten Kate.
,,Ik ga hier wel iets meer huur betalen dan aan de Hoofdstraat omdat de werkbare ruimte in het nieuwe pand wat groter is'', zegt ze, ,,maar ik wil graag mijn nek uitsteken. Die crisis gaat wel een keer voorbij en ik kan nu van vier naar zes werkbare stoelen.''
Ze is er gelukkig uitgekomen met de verzekeraar, zegt ze. ,,Al tijdens de brand vroegen mensen me of ik goed verzekerd was. Maar dat kun je past vaststellen als je daadwerkelijk met brand te maken krijgt'', aldus Burges. ,,Ik word er niet rijk van, maar ik was gelukkig goed genoeg verzekerd om opnieuw te kunnen opstarten.''
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/11553723/Kapsalon-uit-de-brand-met-nieuw-pand.ece