GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Hoofdstraat - Overdinkel 16-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Hoofdstraat - Overdinkel 16-08-2012  (gelezen 14663 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:04:53

herwin hesselink ‏@HerwinHesselink
Brand game overdinkel http://pic.twitter.com/kOfFOPd7

http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:31:26
Mag ik een kritische vraag stellen?  98uiye

Zware klus met dit warme weer. Mensen werken hard en met veel passie en moed. Respect dus!

Maar zijn deze handstralen de foto nu echt effectief? Kan dat beter? Misschien extra hoogwerker aan de zijkant inzetten?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:33:20
@alexander zover ik weet zijn twee hoogwerkers ingezet van af de voor en zeikant.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:34:25
Mag ik een kritische vraag stellen?  98uiye

Zware klus met dit warme weer. Mensen werken hard en met veel passie en moed. Respect dus!

Maar zijn deze handstralen de foto nu echt effectief? Kan dat beter? Misschien extra hoogwerker aan de zijkant inzetten?

Er zijn al twee hoogwerkers actief op de locatie, ik verwacht dus ook wel dat deze als zo effectief mogelijk worden ingezet....
Nog een hoogwerker oproepen raakt de standby functie voor de rest van de regio mischien te veel.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:37:28
112 spotter klopt. Op de foto's zijn 2 hoogwerkers aan de voorzijde ingezet.

Maar persoonlijk mis ik slagkracht aan deze zijkant en misschien wel achterkant. Met respect maar mijn inziens doen deze handstralen die bovenin de vlammen spuiten niet zo heel veel. Zou de verplaatsing van een hoogwerker of inzetten van een 3e hoogwerker niet meer rendement opleveren?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


guest13155

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:38:13
Het is een momentopname in een dinamische situatie. Niet alles lijkt effectief op het plaatje, maar misschien zijn ze ook wel ingehaald door de feiten.

Zou eigenlijk wel leuk zijn als we wat plaatjes achter elkaar zouden hebben, vanuit hetzelfde punt, zodat we kunnen zien wat ze er zelf mee doen.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:39:09
1 hw achter zou inderdaad meer rendement opleveren.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


guest13155

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:41:26
Standby voor de rest van de regio vind ik persoonlijk geen sterke. Die dingen staan er om opgeroepen en ingezet te worden als het nodig is. Mocht het echt gevaar opleveren, dan maar bij de buurregio gevraagd of ze even bij willen springen.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:43:02
@Panigale Restdekking mag nooit een reden zijn om niet op te schalen als dit materiaal bijdraagt aan het bestrijden van een incident. Al moet je dit materiaal halen uit een andere regio of buitenland.

Nu zie ik mensen heel erg hard werken met weinig rendement van deze 3 stralen. Is er meer uit te halen door de inzet van bijvoorbeeld een extra hoogwerker? Persoonlijk denk ik van wel. En je denkt dan ook nog aan de zware lichamelijke belasting van de mensen tijdens warm weer.

En ik geef geen kritiek maar ben wel nieuwsgierig naar deze inzettaktiek.  98uiye
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le