@Alexander
Quote van Alexander :Maar zijn deze handstralen de foto nu echt effectief? Kan dat beter? Misschien extra hoogwerker aan de zijkant inzetten?
Nu ben ik helemaal geen deskundige op het gebied van brand en brandbestrijding, maar jouw opmerking in combinatie met de foto van deze brandweermensen, deed me afvragen of kleine hoogwerkers zoals regelmatig in de industrie worden gebruikt voor het werken op hoogte, bij dergelijke branden nuttig zouden kunnen zijn.
Deze hoogwerkertjes zijn vaak maar een goede meter in het vierkant, waardoor er misschien wel 6 in een haakarmbak passen. Ze hebben meestal een schaararm onder het bakje en kunnen daarmee al snel 5 meter of meer omhoog komen. Hierdoor kan bij laagbouw eigenlijk altijd de hoogte van het dak worden bereikt.
Verder hebben ze accu's aan boord en kunnen zelfstandig rijden, en zijn zo klein dat ze door relaief nauwe steegjes en paden achter of tussen rijen woningen door kunnen komen, en op strategisch plaatsen neergezet kunnen worden..
Het lijkt me dat een bevestiging voor aansluiting van een slang aan de bak nogal een keer is te construeren.
Efin, gewoon maar een gedachte