GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Hoofdstraat - Overdinkel 16-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (restaurant) Hoofdstraat - Overdinkel 16-08-2012  (gelezen 14682 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #50 Gepost op: 16 augustus 2012, 22:27:44
Ook Almelo en Rijssen hebben nog een HW staan is ff toeren, maar zelfde regio

En in Nijverdal staat er ook nog één...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #51 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:08:43
Is er een bluspoging gedaan door het aanwezige personeel/bhv-ers?


Ik denk dat het antwoord op deze vraag heel afhankelijk is van bijvoorbeeld:
- Was het restaurant al geopend
- (klein)e Kinderen van de eigenaren aanwezig
-Hoe snel ontwikkelde de brand zich

Vooral in de eerste twee gevallen kan ik me heel goed voorstellen dat een bluspoging (na alarmeren) ondergeschikt is aan het evacuren van bezoekers/gasten, personeelsleden en gezinsleden zeker wanneer je dit tegen opmerking drie bekijkt en de brand zich snel kon ontwikkelen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


leo the emperor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #52 Gepost op: 17 augustus 2012, 08:18:09
@Alexander

Quote van Alexander  :Maar zijn deze handstralen de foto nu echt effectief? Kan dat beter? Misschien extra hoogwerker aan de zijkant inzetten?

Nu ben ik helemaal geen deskundige op  het gebied van brand en brandbestrijding, maar jouw opmerking in combinatie met de foto van deze brandweermensen, deed me afvragen of kleine hoogwerkers zoals regelmatig in de industrie worden gebruikt voor het werken op hoogte, bij dergelijke branden nuttig zouden kunnen zijn.

Deze hoogwerkertjes zijn vaak maar een goede meter in het vierkant, waardoor er  misschien wel 6 in een haakarmbak passen.  Ze hebben meestal een schaararm onder  het bakje en kunnen daarmee al snel 5 meter of meer omhoog komen.  Hierdoor kan bij laagbouw eigenlijk altijd de hoogte van het dak worden bereikt.

Verder hebben ze accu's aan boord en kunnen zelfstandig rijden, en zijn zo klein dat ze  door relaief nauwe steegjes en paden achter of tussen rijen  woningen door kunnen komen, en op strategisch plaatsen neergezet kunnen worden..
Het lijkt me dat  een bevestiging voor aansluiting van een slang aan de bak nogal een keer is te construeren.

Efin, gewoon maar een gedachte


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #53 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:21:54
Klinkt leuk, maar hoe krijg je ze bijvoorbeeld op plaats incident?
Die hoogwerkertjes rijden stapvoets. Niet handig als je haast hebt.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #54 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:34:29
Zoals hij zei, in een haakarmbak passen er wel 6
Bijdragen op persoonlijke titel.


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Reactie #55 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:35:35
ff reageren op het topic hoogwerkers...

gronau had een AL (DLK) TP maar die kon zonder ingezet zijn weer retour post dus kennelijk von men dit niet nodig.

het eerste voertuig tp de TS4x4 Losser 05-2241 heeft wel warmte beeldcamera on board deze heb ik echter niet gezien. deze ts heeft gelijk de aanval gestart eerst 2x HD daarna met aanvalskar 3x LD geloof ik.
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:51:37
http://www.youtube.com/watch?v=8g5-tQ2jRIY

Video Pascal Vlutters - www.pvsfotografie.nl

Ik heb 1 vraag aan jou. In hoeverre heb je geknipt in deze film, en dan met name in de beginminuten?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:57:21
Zoals hij zei, in een haakarmbak passen er wel 6
Weet je hoeveel zo,n hoogwerker weegt? Die beginnen met een eigen gewicht vanaf 3000kilo. Doe dat eens x6. Gaat een haakarmvoertuig echt niet meenemen. ::)


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Reactie #59 Gepost op: 17 augustus 2012, 10:58:05
Ik heb 1 vraag aan jou. In hoeverre heb je geknipt in deze film, en dan met name in de beginminuten?

kan ik nie zeggen... ik maak shots van 10 a 15 sec en hoeveel tijd er tussen die shots zit geen idee
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112