GRIP 1 (gezonken floatingroof bij bedrijf Oiltanking) Heining - Amsterdam 17-08-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (gezonken floatingroof bij bedrijf Oiltanking) Heining - Amsterdam 17-08-2012  (gelezen 26874 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Foto's van de situatie vanmiddag:






Meer op: www.jelzo.nl
Je zult die slangen weer moeten opruimen met deze hitte. :-X


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Je zult die slangen weer moeten opruimen met deze hitte. :-X

Dat zijn inderdaad geen kleine jongens...
Zijn die kanonnen ook op afstand te besturen en te starten?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Dat zijn inderdaad geen kleine jongens...
Zijn die kanonnen ook op afstand te besturen en te starten?

Nee alles met de hand!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat zijn inderdaad geen kleine jongens...
Zijn die kanonnen ook op afstand te besturen en te starten?
Gezien de kranen en handels die ik erop zie zitten zal dat wel handmatig moeten gebeuren. Maar dat ding stel je in, en dan heb je er verder weinig werk meer aan lijkt mij. Ik heb geen ervaring met dat materiaal.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Beiden bedankt. Eigenlijk wel jammer want dat betekent dat dus eerst iemand dat hele stuk moet rennen om de kraan open te zetten. (oftewel de sluizen open te zetten)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Foto's van de situatie vanmiddag:






Meer op: www.jelzo.nl



Foto: Jeffrey Koper ©
Meer foto;s volgen op www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
In dit geval is het zo dat er altijd iemand bij de monitor zal  moeten blijven staan.
Wat ze gaan verspuiten in dit geval is Premix, Premix is het mengel van water met schuimvormend middel (svm).
Tijdens de vlucht neemt de premix zijn lucht op en vormt het schuim.

In dit geval moet je altijd maar hopen dat je je materiaal goed neerzet mocht het geval zich voordoen dat er toch brand ontstaat in de tank.
Doordat de tank gevuld is met stikstof (inert gemaakt) kan er alleen brand ontstaan als er zich een explosief mengsel vormt in de ruimte boven de vloeistof. Het gevolg is meestal een explosie waarbij het dak zal afscheuren op de daarvoor aangebrachte scheurlas, het dak zal zich oplichten en wegvliegen maar soms vormt zich een eenden bek. Door deze eenden bek zal je dan je blusstof in de tank moeten krijgen om de brand in te dammen.

Daarom moet je ook even goed weten waar en hoe ik mijn stand-by materiaal neerzet.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Kan iemand mij vertellen hoeveel m3/uur die monitoren per stuk zijn.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Kan iemand mij vertellen hoeveel m3/uur die monitoren per stuk zijn.

Ik denk dat deze monitoren tussen de 20.000 en 25.000 liter per minuut zijn, dus dat maal 60 is tussen de 1200000 en 1500000 m3.
Ga uit van een verbruik van 25.000 liter premix per minuut bij 3% svm inmenging dan heb je alleen al aan svm 750 l/min x 60 min =  45000 liter svm nodig om een uur per monitor te blussen!!
Dus je kan wel nagaan dat hier een enorme logistieke organisatie achter zit die dit tijdens een incident moet regelen, bijhouden en controleren.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B