Grote brand (parkeergarage) Zwolsestraat - Scheveningen 19-08-2012

Auteur Topic: Grote brand (parkeergarage) Zwolsestraat - Scheveningen 19-08-2012  (gelezen 9121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2012, 12:15:20
Brand in parkeergarage Scheveningen

 DEN HAAG -  In de grootste parkeergarage in Scheveningen heeft zondagochtend brand gewoed. Volgens de brandweer zijn daarbij twee auto's op een verdieping onder de grond verloren gegaan. Het vuur was vrij snel onder controle, maar er was redelijk veel rookontwikkeling. Er vielen geen gewonden.


  De brandweer moet eerst de rook uit de parkeergarage krijgen voordat mensen er weer in mogen. Een woordvoerder vermoedt dat de meeste eigenaren voorlopig nog op het strand liggen en er weinig van merken.

In de omgeving is er sprake van een verkeerschaos, aldus de brandweer. De voertuigen van de hulpdiensten staan op de belangrijkste toegangsweg naar parkeergarages en dus het strand.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/12785691/__Brand_in_garage_Scheveningen__.html


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2012, 12:20:10
Enrico heeft dus ook vandaag weer genoeg te doen  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2012, 12:26:47
Enrico heeft dus ook vandaag weer genoeg te doen  98uiye
Niet te hard van de stapel. Op zijn kruising kwam een paar uur geen verkeer af, nu weer wel sinds de Zwolsestraat is vrijgegeven  >:D


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2012, 14:59:28
n Scheveningen is een verkeerschaos ontstaan door een brandje in de grootste parkeergarage.

Auto's van de hulpdiensten staan op de belangrijkste toegangsweg naar de garage en blokkeren daardoor ook de toegang tot het strand.

De ANWB raadt mensen die nu nog met de auto naar Scheveningen willen aan naar een andere badplaats uit te wijken.

Het zal nog wel een paar uur duren voordat alle rook uit de parkeergarage is verdwenen. Tot die tijd blijft de garage gesloten.

Bij de brand zijn twee auto's verloren gegaan. Persoonlijke ongelukken zijn niet gebeurd.

Bron: NOS.NL


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2012, 00:31:22
Enrico heeft dus ook vandaag weer genoeg te doen  98uiye

Ik heb het daar vrij druk gehad ja. Ik zal zo even een stuke je verslag plaatsen uit een ander onderdeel van het forum.

Niet te hard van de stapel. Op zijn kruising kwam een paar uur geen verkeer af, nu weer wel sinds de Zwolsestraat is vrijgegeven  >:D

Niet overdrijven Haageneesch ondanks dat er geen verkeer vanaf de Van Alkemadelaan meer kon rijden had toch nog genoeg te doen hoor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2012, 01:28:22
Mijn locatie was in 1e instantie een post die als laatste gesloten moest worden met een planning van 11:00 uur en verder stand-by
voor incidenten in het Scheveningen gebied en net daar buiten.

Omdat om 10:00 uur alle parkeergarages inclusief Zwarte Pad openlucht parkeren al vol was naar de garage Zwolsestraat gegaan
om te zorgen dat ook die nok vol kwam te staan want die rijdt men heel eigenwijs voorbij en dat is nou niet echt slim.

Om 10:30 uur had ik de laatste parkeergarage Zwolsestraat vol getrapt met auto's. En om 10:47 uur was de Brandweer er.  ;D
Zijn we net de afzetting erop aan het zetten komt er een Brandweerauto per Prio 1 ( OMS melding ) aan zetten vanaf de
Gevers Duynootweg en wat bleek, op de 2e etage stond 1 auto in brand wat later bleek een 2e auto ook meegenomen te hebben.

Brand werd 8 minuten na OMS opgeschaald naar MB en 7 minuten later naar GB waar nog 1 Ambu en 1 Motor Ambu
en het nodige aan politie bij kwam en het feestje was compleet.

Hierop hebben alles tijdelijk plat gelegd en een deel van de hulpdiensten vanaf de gevangenis tegen strooms laten aanrijden
en later het verkeer Scheveningen inkomend in een zware omleiding gegooid via een aantal ander posten.

Welke verkeersmaatregelen heb ik met mijn ploeg daar genomen. Kaart intekenen lukt me helaas niet dus alleen maar tekst.
Zwolsestraat al het verkeer wat rechtsaf naar de garage wilde uit de richting van de Van Alkemadelaan is volgens mij gelijk
afgesloten en ook het rechtdoorgaant verkeer naar de Gevers Deynootweg is bij de lichten geblokkeerd.

De Brandweervoertuigen stonden halverwege de Zwolsestraat opgesteld waardoor het verkeer vanaf de Gevers Deynootweg
linksom moest terug draaien naar het Kurhaus en richting Haven werd gestuurd.

Toen ik groen licht kreeg zijn wij al het verkeer vanaf de Zwolsestraat linksaf de Harstenhoekweg in gaan sturen naar de Badhuisweg.
Op de kruising Badhuisweg met Harstenhoekweg is post 4 alles gaan spliten naar waar het mogelijk was.

De rijbaan vanaf Zwolsestraat Scheveningen uitgaand naar de Van Alkemadelaan hebben we als calamiteiten route ingesteld
met ondersteuning van minimaal 1 motor VKR en 1 motoragent zodat alles wat nog moest komen vrije doorgang had.
En dit werkte heel goed moet ik bekennen.

Toen de oorspronkelijke ploeg voor mijn tijdelijke post er was ben ik in de stand-by gaan staan voor een volgende inzet maar dat werd uiteindelijk naar mijn eigen plek op de Badhuisweg t.h.v. Stevinstraat om daar het verkeer richting Harstenhoek weg af te sluiten.
Vanaf die plek iedereen naar buiten Scheveingen gestuurd en gezegd parkeer ver weg en kom met het OV maar terug.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2012, 08:30:28
@enrico
Citaat
Hierop hebben alles tijdelijk plat gelegd en een deel van de hulpdiensten vanaf de gevangenis tegen strooms laten aanrijden en later het verkeer Scheveningen inkomend in een zware omleiding gegooid via een aantal ander posten.

Wie bepaald op dat moment het af te zetten gebied en op welke bevoegdheid?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2012, 15:12:25
@enrico
Wie bepaald op dat moment het af te zetten gebied en op welke bevoegdheid?

Dat bepalen wij in 1e aanleg zelf aan de hand van de verkeerssituatie ter plaatse.
Op het moment dat er een agent tijd heeft is er overleg wat hun voorkeur is in combinatie met de info die we hebben
van onze verkeersposten en hun verkeersinfo en verkeersaanbod.
Aan de hand daarvan wordt er een plan de campange gemaakt die direct in werking gezet wordt.

Tijdens de diensten op Scheveningen is er 1 vast contactpersoon vanuit de politie meestal een motorrijder en zondag nog extra een mountainbiker waardoor we korte lijnen hebben.

Wat betreft je vraag omtrent bevoegdheid is het heel simpel we zijn verkeersregelaar, kennen de omgeving en in zo'n geval
is het net als in het normele leven gewoon je gezonde boeren verstand gebruiken.
Waar kan ik wat heen sturen zodat we hier vrije werkruimte en eventuele opstelplaatsen hebben of gaan krijgen en vrijbaan voor aanrijdende voertuigen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen