Mijn locatie was in 1e instantie een post die als laatste gesloten moest worden met een planning van 11:00 uur en verder stand-by
voor incidenten in het Scheveningen gebied en net daar buiten.
Omdat om 10:00 uur alle parkeergarages inclusief Zwarte Pad openlucht parkeren al vol was naar de garage Zwolsestraat gegaan
om te zorgen dat ook die nok vol kwam te staan want die rijdt men heel eigenwijs voorbij en dat is nou niet echt slim.
Om 10:30 uur had ik de laatste parkeergarage Zwolsestraat vol getrapt met auto's. En om 10:47 uur was de Brandweer er.
Zijn we net de afzetting erop aan het zetten komt er een Brandweerauto per Prio 1 ( OMS melding ) aan zetten vanaf de
Gevers Duynootweg en wat bleek, op de 2e etage stond 1 auto in brand wat later bleek een 2e auto ook meegenomen te hebben.
Brand werd 8 minuten na OMS opgeschaald naar MB en 7 minuten later naar GB waar nog 1 Ambu en 1 Motor Ambu
en het nodige aan politie bij kwam en het feestje was compleet.
Hierop hebben alles tijdelijk plat gelegd en een deel van de hulpdiensten vanaf de gevangenis tegen strooms laten aanrijden
en later het verkeer Scheveningen inkomend in een zware omleiding gegooid via een aantal ander posten.
Welke verkeersmaatregelen heb ik met mijn ploeg daar genomen. Kaart intekenen lukt me helaas niet dus alleen maar tekst.
Zwolsestraat al het verkeer wat rechtsaf naar de garage wilde uit de richting van de Van Alkemadelaan is volgens mij gelijk
afgesloten en ook het rechtdoorgaant verkeer naar de Gevers Deynootweg is bij de lichten geblokkeerd.
De Brandweervoertuigen stonden halverwege de Zwolsestraat opgesteld waardoor het verkeer vanaf de Gevers Deynootweg
linksom moest terug draaien naar het Kurhaus en richting Haven werd gestuurd.
Toen ik groen licht kreeg zijn wij al het verkeer vanaf de Zwolsestraat linksaf de Harstenhoekweg in gaan sturen naar de Badhuisweg.
Op de kruising Badhuisweg met Harstenhoekweg is post 4 alles gaan spliten naar waar het mogelijk was.
De rijbaan vanaf Zwolsestraat Scheveningen uitgaand naar de Van Alkemadelaan hebben we als calamiteiten route ingesteld
met ondersteuning van minimaal 1 motor VKR en 1 motoragent zodat alles wat nog moest komen vrije doorgang had.
En dit werkte heel goed moet ik bekennen.
Toen de oorspronkelijke ploeg voor mijn tijdelijke post er was ben ik in de stand-by gaan staan voor een volgende inzet maar dat werd uiteindelijk naar mijn eigen plek op de Badhuisweg t.h.v. Stevinstraat om daar het verkeer richting Harstenhoek weg af te sluiten.
Vanaf die plek iedereen naar buiten Scheveingen gestuurd en gezegd parkeer ver weg en kom met het OV maar terug.