Snelheidscontroleur (nepagent) te huur

Auteur Topic: Snelheidscontroleur (nepagent) te huur  (gelezen 5860 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Gepost op: 19 augustus 2012, 11:23:16
Wat vinden jullie?
===========
Snelheidscontroleur (nepagent) te huur in uw woonwijk

JUBBEGA – De afgelopen weken is er in Fryslân veel discussie over de controle op snelheid door de politie. Vooral in woongebieden, waar een maximum snelheid geldt van 30 of 50 kilometer per uur, wordt relatief weinig op snelheid gecontroleerd. Dit tot onvrede van bewoners. De zaak wordt hoog opgespeeld.

Gedeputeerde Sietske Poepjes heeft aangegeven de zaak rechtstreeks met Minister Opstelten op te zullen nemen. ,,Nergens voor nodig” stelt ondernemer Rendert Algra van het bedrijf CNAL Fryslân Promotor uit Jubbega. ,,Bewoners die zich ergeren aan snelheidsovertreders kunnen bij ons een politieman met een radar gun inhuren.” Het betreft geen echte agent van vlees en bloed, maar een ‘kunst’ politieman.

Het Friese bedrijf CNAL Fryslân Promotor is in Nederland marktleider als het gaat om de verkoop van kunstkoeien en paarden. Onlangs heeft het bedrijf haar groothandel activiteiten aangevuld met een verhuur afdeling. Dus heeft iemand een kudde schapen nodig of tientallen levensechte koeien, dan zijn ze bij het Friese bedrijf CNAL bv aan het juiste adres. Nieuwe en bijzondere ‘diersoort’ is een politieagent met een radar gun. Algra: ,,Dus wordt er ergens regelmatig te hard gereden en doet de politie er ‘niets’ aan, dan kan de ‘politie’ nu makkelijk worden ingehuurd. De levensechte agent met radar gun kan eenvoudig op verschillende plekken in de wijk worden geplaatst. Succes verzekerd.”

,,Met de discussie over het gebrek aan snelheidscontroles in woongebieden wordt in ieder geval aangetoond dat er behoefte is aan onze ‘radargun-agent’, constateert Algra. Hij is zelf voormalig politieagent en denkt dat het effect van de ‘radargun-agent’ positief zal zijn. ‘Verkeersdeelnemers gaan beter opletten en zich beter aan de snelheid houden als ze een agent hebben gezien.”

De ‘radargun-agent’ is net als de andere kunstdieren te huur bij het bedrijf CNAL bv met de hoofdvestiging in het Friese dorp Tzum. Informatie is te vinden op de website www.CNAL.nl

http://www.flitsnieuws.nl/index.php?p=49776/snelheidscontroleur-nepagent-te-huur-in-uw-woonwijk/

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2012, 11:48:18
Je mag niet zomaar een pop een politieuniform aantrekken en op de openbare weg plaatsen.
En wie zorgt ervoor dat de pop niet gestolen wordt?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2012, 12:50:05
Niet schieten vanaf de heup.

Deze pop ziet eruit alsof hij een uniform aan heeft, maar toch ook weer niet.

http://www.cnal.nl/items.html?cnal&nieuws&25

Dus juridisch zou het zomaar kunnen.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2012, 14:00:16
Niet schieten vanaf de heup.

Deze pop ziet eruit alsof hij een uniform aan heeft, maar toch ook weer niet.

http://www.cnal.nl/items.html?cnal&nieuws&25

Dus juridisch zou het zomaar kunnen.

Denk dat (als je het zou willen) dit kunt aanpakken omdat er een politielogo op staat wat auteursrecht heeft. Hij ziet er niet uit als het echte logo maar het wetboekje met vlam is al voldoende meen ik. Overigens wel superslim: de pop heeft de toekomstige dienstbroek al aan :)

Verder heeft 'ie een inspecteurspet op. Een inspecteur die lasert? That'll be the day :D

Ik vind 't wel een strak idee eigenlijk :D Maar hij zal binnen no-time gejat worden inderdaad.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2012, 14:28:58
Jurisdisch zal dit hetzelfde zijn al een hobby'ist die zelf een kastje op een paal maakt met daarin een flitser. Zolang het de verkeersveiligheid niet ingevaar brengt is er geen probleem. Wel zal, zoals meerdere al schreven, de pop goed vastgemaakt moeten worden. Maar daar zal de verhuurder denk ik al wel aan hebben gedacht.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

.G illes

• Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2012, 17:20:21
Wat ik vooral grappig vind is dat ie zeer opvallende kledij draagt, en zich toch tracht te verstoppen. :D

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2012, 18:41:48
Wat ik vooral grappig vind is dat ie zeer opvallende kledij draagt, en zich toch tracht te verstoppen. :D

Maar wel met de nieuwe broek en schoenen

.G illes

• Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2012, 19:23:56
Maar wel met de nieuwe broek en schoenen

Ja, dat spreek ik niet tegen hé.  ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2012, 19:26:05
Zo heb ik eens een dikke agent zien laseren achter een dun boompje, leek ook grappig.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2012, 21:14:45
Verder heeft 'ie een inspecteurspet op. Een inspecteur die lasert? That'll be the day :D

Verbaas je maar. Ik heb al eens een hoofd-commissaris met een honacje in de hand een paar uur over het terrein van een verkeerscontrole zien struinen. Alles en iederen wat bij zijn straatje in de buurt kwam mocht blazen. Bloed-fanatiek en leuk dat ie het vond. Hij liep zelfs mee om de hele afhandeling te bekijken en zich daar actief over te laten informeren en bij te springen.

Gaf ons in ieder geval een goede impuls :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein